Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » czw lip 04, 2013 17:07

Pacjent to mk4 2.0 benzyna + lpg. Samochód mam 5 lat i w sumie nie wiem kiedy tak konkretnie zaczął się problem (na pewno nie po założeniu lpg)
Sytuacja powtarza się zawsze po całkowitym puszczeniu pedału gazu i jego szybkim wciśnięciu. Najlepiej to zauważyć gdy auto jest na wolnych obrotach i nagle wciskamy gaz. Słychać jak zassane jest powietrze (przepustnica działa natychmiast), a silnik dopiero po sekundzie zaczyna wchodzić na obroty. Dokładnie tak samo dzieje się na Pb i Lpg.
W miedzy czasie różnych napraw czyszczona i kalibrowana była przepustnica, zmieniane kable/świece.
Komputer nie generuje żadnych błędów, spalanie ok, moc ok.
Podczas jazdy na codzień samochód zachowuje się normalnie, ale gdy puscimy gaz i natychmiast wcisniemy z powrotem znowu odczuwalny chwilowy 'brak ciągu'.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki, ale zanim kupię postanowiłem zapytać na forum.
Postaram się nagrać filmik z widokiem na obrotomierz i dzwiękiem silnika.



Van Gandalf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr cze 13, 2007 15:54
Lokalizacja: Oświęcim

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: Van Gandalf » pt lip 05, 2013 13:22

Witam, miałem to samo w a3 z silnikiem 1.6 bfq tam była elektroniczna przepustnica (ECP) najgorzej było na skrzyżowaniu w niepewnych sytuacjach, nie doszedłem do tego co to było. kupiłem 2.0 aqy z linką i przyspiesza niemal natychmiast, kolega ma też azj-a i ten sam problem jak się jego bryką przejechałem



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: dr.house » pt lip 05, 2013 23:26

Kolego, to sa objawy nieszczelnego kolektora ssacego (wymiana uszczelek i przejdzie)

albo mniej prawdopodobna wersja to zuzyte poduszki pod silnikiem. Jak nacisniesz pedal to galka zmiany biegow sie napreza i dopiero samochod zaczyna jechac?


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: JonnyQuest » sob lip 06, 2013 11:03

standard w 2.0 AZJ lag na gaz i wkręcanie do ok.3 tys. to rzeźba, później idzie jak głupi.
tak ten typ ma.

w zamian masz kulturę pracy silnika - zmniejszone drgania (szczególnie w niskich obrotach) gdzie w innych 2.0 trzęsie budą
mniejsze spalanie (na trasie).

a to wszystko dzięki: :pub:
wałkom wyrównoważającym w misce olejowej
oraz kolektorowi zmiennej długości i nowy komp me7.5

kolektor raczej masz szczelny, wywalało by błąd mieszanki, bądź lambdy
syczenie silnika po nagłym dodaniu i puszczeniu gazu to poprawna reakcja.

masz auto przez 5 lat więc mogę wykluczyć motyw ?:
"wydaje mi się że wcześniej nie zauważyłeś tego, ja również wcześniej nie przywiązywałem do tego uwagi póki nie miałem punktu odniesienia (inne benzyny)"

W moim przypadku na początku sprawdzałem wszystko, włącznie z adaptacjami itp. później dorwałem wykresy momentu obrotowego :hmm: dane i informacje o AZJ dowiedziałem się o jego wadach i zaletach, po czym odetchnąłem z ulgą :bigok:


dla świętego spokoju możesz sprawdzić czy masz sprawne "klapki" w kolektorze ssącym górnym i dolnym.
Nie przejmowałbym się tym bardzo bo "ja i inni" też tak mają, bardziej bym się przejmował braniem oleju bo "mi i innym" też bierze :los2:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » ndz lip 07, 2013 22:14

Nie chce mi się wierzyć że 'w miare' współczesny silnik normalnie tak sie zachowuje. Nie pomyślałem żeby do tego podejść od strony powietrza, szukałem prędzej w zapłonie bądz sterowaniu wtryskami. Grzebne w kolektorze i zobacze czy jest jakaś różnica.
Tak naprawdę zauważyłem jak duży to problem w całkiem innej sytuacji, przypadkiem wypiąłem wtyczke abs przy kole który się wyłączył a przy okazji również ESP.
Jak już nie działa esp to przypalmy troche gumy :), a tu klapa szybkie wciśnięcie gazu puszczenie sprzęgła a on dalej 'myśli' czy wejść na obroty...
Chyba odwiędzę kilku mechaników i zbadam rynek, może miał już ktoś coś takiego i zna temat.
Co do dolewek oleju, jakoś się z tym pogodziłem. Na początku sprawdzałem bagnetem, teraz czekam na żółtą kontrolkę i wtedy dolewam. Wymiane z co 12tyś przeniosłem na co 17tys, w między czasie dolewam ok 3l oliwy.
Coś słyszałem o nieszczelności na 3-cim cylindrze i ludziach którzy to naprawiali, ale nie znam dokładnie kto, gdzie i za ile :)



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Re: Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: JonnyQuest » pn lip 08, 2013 22:38

Niewierzący ? :satan: :hehe:
Dużo nie grzebniesz w kolektorze, jedynie sprawdzenie podciśnienia.
Abs-y to w dziale Układ Hamulcowy :goof:
Nigdy nie słyszałem o nieszczelnych wyłącznie 3-cich cylindrach w 2 litrowym motorze, jako wada fabryczna bądź eksploatacyjna
Życzę więcej mocy i wiary :okej:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » wt lip 09, 2013 07:51

Musze to sprawdzić jeszcze u kogoś.
Kabel od czujnika abs jest przyczepiony do amora, ale pewnie o tym wiesz, hehe.
Jak wygląda remont takiego silnika żeby przestał brać olej ?



Awatar użytkownika
Acid55555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Kontakt:

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: Acid55555 » pt lip 12, 2013 00:34

dwu litrówki w mk4 tak niestety mają. też muszę dolewać oleju (AQY), choć przy wymianie rozrządu uszczelniali mi silnik (więc nie ma wycieków)
a co do remontu silnika, mechanik mi powiedział, że nie ma sensu pakować kasy. ja tam planuje max 2 lata jeszcze golfiaczem pojeździć, robię jakieś 2000 km miesięcznie, to sobie będę dolewał :P



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » ndz lip 14, 2013 23:17

Olejem w sumie też sie jakoś specjalnie nie przejmuje, planuje swapa za rok-dwa to myśle że tyle jeszcze pojeździ.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: JonnyQuest » sob lip 20, 2013 18:00

mitusm, no to za rok-dwa chętnie kupie od Ciebie ten motor.


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » wt lip 30, 2013 13:37

Do czego będziesz go chciał wsadzić ?



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: JonnyQuest » śr lip 31, 2013 15:26

do bagażnika :hmm:, jako zapasowy


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: mitusm » wt lis 12, 2013 07:15

A wacając do łykania oleju przez 2.0, szacował ktoś ile by kosztował remont silnika żeby zatrzymać.olej w silniku ?
Swap mi przeszedł bo zbieram na inne auto, chce spokojnie przejeździć jeszcze 2-3 lata.



Awatar użytkownika
Acid55555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Kontakt:

Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0

Post autor: Acid55555 » wt lis 12, 2013 19:46

Części najmarniej z 1200 + robocizna, no chyba że sam sobie zrobisz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości