Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Pacjent to mk4 2.0 benzyna + lpg. Samochód mam 5 lat i w sumie nie wiem kiedy tak konkretnie zaczął się problem (na pewno nie po założeniu lpg)
Sytuacja powtarza się zawsze po całkowitym puszczeniu pedału gazu i jego szybkim wciśnięciu. Najlepiej to zauważyć gdy auto jest na wolnych obrotach i nagle wciskamy gaz. Słychać jak zassane jest powietrze (przepustnica działa natychmiast), a silnik dopiero po sekundzie zaczyna wchodzić na obroty. Dokładnie tak samo dzieje się na Pb i Lpg.
W miedzy czasie różnych napraw czyszczona i kalibrowana była przepustnica, zmieniane kable/świece.
Komputer nie generuje żadnych błędów, spalanie ok, moc ok.
Podczas jazdy na codzień samochód zachowuje się normalnie, ale gdy puscimy gaz i natychmiast wcisniemy z powrotem znowu odczuwalny chwilowy 'brak ciągu'.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki, ale zanim kupię postanowiłem zapytać na forum.
Postaram się nagrać filmik z widokiem na obrotomierz i dzwiękiem silnika.
Sytuacja powtarza się zawsze po całkowitym puszczeniu pedału gazu i jego szybkim wciśnięciu. Najlepiej to zauważyć gdy auto jest na wolnych obrotach i nagle wciskamy gaz. Słychać jak zassane jest powietrze (przepustnica działa natychmiast), a silnik dopiero po sekundzie zaczyna wchodzić na obroty. Dokładnie tak samo dzieje się na Pb i Lpg.
W miedzy czasie różnych napraw czyszczona i kalibrowana była przepustnica, zmieniane kable/świece.
Komputer nie generuje żadnych błędów, spalanie ok, moc ok.
Podczas jazdy na codzień samochód zachowuje się normalnie, ale gdy puscimy gaz i natychmiast wcisniemy z powrotem znowu odczuwalny chwilowy 'brak ciągu'.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą cewki, ale zanim kupię postanowiłem zapytać na forum.
Postaram się nagrać filmik z widokiem na obrotomierz i dzwiękiem silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 15:54
- Lokalizacja: Oświęcim
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Witam, miałem to samo w a3 z silnikiem 1.6 bfq tam była elektroniczna przepustnica (ECP) najgorzej było na skrzyżowaniu w niepewnych sytuacjach, nie doszedłem do tego co to było. kupiłem 2.0 aqy z linką i przyspiesza niemal natychmiast, kolega ma też azj-a i ten sam problem jak się jego bryką przejechałem
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Kolego, to sa objawy nieszczelnego kolektora ssacego (wymiana uszczelek i przejdzie)
albo mniej prawdopodobna wersja to zuzyte poduszki pod silnikiem. Jak nacisniesz pedal to galka zmiany biegow sie napreza i dopiero samochod zaczyna jechac?
albo mniej prawdopodobna wersja to zuzyte poduszki pod silnikiem. Jak nacisniesz pedal to galka zmiany biegow sie napreza i dopiero samochod zaczyna jechac?
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
standard w 2.0 AZJ lag na gaz i wkręcanie do ok.3 tys. to rzeźba, później idzie jak głupi.
tak ten typ ma.
w zamian masz kulturę pracy silnika - zmniejszone drgania (szczególnie w niskich obrotach) gdzie w innych 2.0 trzęsie budą
mniejsze spalanie (na trasie).
a to wszystko dzięki:
wałkom wyrównoważającym w misce olejowej
oraz kolektorowi zmiennej długości i nowy komp me7.5
kolektor raczej masz szczelny, wywalało by błąd mieszanki, bądź lambdy
syczenie silnika po nagłym dodaniu i puszczeniu gazu to poprawna reakcja.
masz auto przez 5 lat więc mogę wykluczyć motyw ?:
"wydaje mi się że wcześniej nie zauważyłeś tego, ja również wcześniej nie przywiązywałem do tego uwagi póki nie miałem punktu odniesienia (inne benzyny)"
W moim przypadku na początku sprawdzałem wszystko, włącznie z adaptacjami itp. później dorwałem wykresy momentu obrotowego dane i informacje o AZJ dowiedziałem się o jego wadach i zaletach, po czym odetchnąłem z ulgą
dla świętego spokoju możesz sprawdzić czy masz sprawne "klapki" w kolektorze ssącym górnym i dolnym.
Nie przejmowałbym się tym bardzo bo "ja i inni" też tak mają, bardziej bym się przejmował braniem oleju bo "mi i innym" też bierze
tak ten typ ma.
w zamian masz kulturę pracy silnika - zmniejszone drgania (szczególnie w niskich obrotach) gdzie w innych 2.0 trzęsie budą
mniejsze spalanie (na trasie).
a to wszystko dzięki:
wałkom wyrównoważającym w misce olejowej
oraz kolektorowi zmiennej długości i nowy komp me7.5
kolektor raczej masz szczelny, wywalało by błąd mieszanki, bądź lambdy
syczenie silnika po nagłym dodaniu i puszczeniu gazu to poprawna reakcja.
masz auto przez 5 lat więc mogę wykluczyć motyw ?:
"wydaje mi się że wcześniej nie zauważyłeś tego, ja również wcześniej nie przywiązywałem do tego uwagi póki nie miałem punktu odniesienia (inne benzyny)"
W moim przypadku na początku sprawdzałem wszystko, włącznie z adaptacjami itp. później dorwałem wykresy momentu obrotowego dane i informacje o AZJ dowiedziałem się o jego wadach i zaletach, po czym odetchnąłem z ulgą
dla świętego spokoju możesz sprawdzić czy masz sprawne "klapki" w kolektorze ssącym górnym i dolnym.
Nie przejmowałbym się tym bardzo bo "ja i inni" też tak mają, bardziej bym się przejmował braniem oleju bo "mi i innym" też bierze
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Nie chce mi się wierzyć że 'w miare' współczesny silnik normalnie tak sie zachowuje. Nie pomyślałem żeby do tego podejść od strony powietrza, szukałem prędzej w zapłonie bądz sterowaniu wtryskami. Grzebne w kolektorze i zobacze czy jest jakaś różnica.
Tak naprawdę zauważyłem jak duży to problem w całkiem innej sytuacji, przypadkiem wypiąłem wtyczke abs przy kole który się wyłączył a przy okazji również ESP.
Jak już nie działa esp to przypalmy troche gumy , a tu klapa szybkie wciśnięcie gazu puszczenie sprzęgła a on dalej 'myśli' czy wejść na obroty...
Chyba odwiędzę kilku mechaników i zbadam rynek, może miał już ktoś coś takiego i zna temat.
Co do dolewek oleju, jakoś się z tym pogodziłem. Na początku sprawdzałem bagnetem, teraz czekam na żółtą kontrolkę i wtedy dolewam. Wymiane z co 12tyś przeniosłem na co 17tys, w między czasie dolewam ok 3l oliwy.
Coś słyszałem o nieszczelności na 3-cim cylindrze i ludziach którzy to naprawiali, ale nie znam dokładnie kto, gdzie i za ile
Tak naprawdę zauważyłem jak duży to problem w całkiem innej sytuacji, przypadkiem wypiąłem wtyczke abs przy kole który się wyłączył a przy okazji również ESP.
Jak już nie działa esp to przypalmy troche gumy , a tu klapa szybkie wciśnięcie gazu puszczenie sprzęgła a on dalej 'myśli' czy wejść na obroty...
Chyba odwiędzę kilku mechaników i zbadam rynek, może miał już ktoś coś takiego i zna temat.
Co do dolewek oleju, jakoś się z tym pogodziłem. Na początku sprawdzałem bagnetem, teraz czekam na żółtą kontrolkę i wtedy dolewam. Wymiane z co 12tyś przeniosłem na co 17tys, w między czasie dolewam ok 3l oliwy.
Coś słyszałem o nieszczelności na 3-cim cylindrze i ludziach którzy to naprawiali, ale nie znam dokładnie kto, gdzie i za ile
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Re: Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Niewierzący ?
Dużo nie grzebniesz w kolektorze, jedynie sprawdzenie podciśnienia.
Abs-y to w dziale Układ Hamulcowy
Nigdy nie słyszałem o nieszczelnych wyłącznie 3-cich cylindrach w 2 litrowym motorze, jako wada fabryczna bądź eksploatacyjna
Życzę więcej mocy i wiary
Dużo nie grzebniesz w kolektorze, jedynie sprawdzenie podciśnienia.
Abs-y to w dziale Układ Hamulcowy
Nigdy nie słyszałem o nieszczelnych wyłącznie 3-cich cylindrach w 2 litrowym motorze, jako wada fabryczna bądź eksploatacyjna
Życzę więcej mocy i wiary
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Musze to sprawdzić jeszcze u kogoś.
Kabel od czujnika abs jest przyczepiony do amora, ale pewnie o tym wiesz, hehe.
Jak wygląda remont takiego silnika żeby przestał brać olej ?
Kabel od czujnika abs jest przyczepiony do amora, ale pewnie o tym wiesz, hehe.
Jak wygląda remont takiego silnika żeby przestał brać olej ?
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
dwu litrówki w mk4 tak niestety mają. też muszę dolewać oleju (AQY), choć przy wymianie rozrządu uszczelniali mi silnik (więc nie ma wycieków)
a co do remontu silnika, mechanik mi powiedział, że nie ma sensu pakować kasy. ja tam planuje max 2 lata jeszcze golfiaczem pojeździć, robię jakieś 2000 km miesięcznie, to sobie będę dolewał
a co do remontu silnika, mechanik mi powiedział, że nie ma sensu pakować kasy. ja tam planuje max 2 lata jeszcze golfiaczem pojeździć, robię jakieś 2000 km miesięcznie, to sobie będę dolewał
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Olejem w sumie też sie jakoś specjalnie nie przejmuje, planuje swapa za rok-dwa to myśle że tyle jeszcze pojeździ.
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
mitusm, no to za rok-dwa chętnie kupie od Ciebie ten motor.
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
do bagażnika , jako zapasowy
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
A wacając do łykania oleju przez 2.0, szacował ktoś ile by kosztował remont silnika żeby zatrzymać.olej w silniku ?
Swap mi przeszedł bo zbieram na inne auto, chce spokojnie przejeździć jeszcze 2-3 lata.
Swap mi przeszedł bo zbieram na inne auto, chce spokojnie przejeździć jeszcze 2-3 lata.
- Acid55555
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011 18:02
- Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
- Kontakt:
Opóźnienie reakcji na wciśnięcie gazu 2.0
Części najmarniej z 1200 + robocizna, no chyba że sam sobie zrobisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości