Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Seba51a » sob cze 01, 2013 14:04

Opis błędu wg VAG - Czujnik obrotów silnika, zakres możliwości, brak osprzętu, błąd sporadyczny.

Panowie problem na szczęście nie dotyczy mojego obecnego auta, ale byłego :crazy: ... od razu mam zasugerować kupno nowego czujnika i jego wymianę (po wykasowaniu błędu i przejechaniu jakiś 8 km z ciężką nogą problem powtórzył się) czy też mam coś wykonać wcześniej?

Proszę o porady.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Seba51a » ndz cze 02, 2013 18:01

Nie spodziewałem się, że będzie taki problem z uzyskaniem pomocy... może robię coś źle, jeśli tak to również proszę o info.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Qto » ndz cze 02, 2013 18:21

Seba51a pisze:od razu mam zasugerować kupno nowego czujnika i jego wymianę (po wykasowaniu błędu i przejechaniu jakiś 8 km z ciężką nogą problem powtórzył się) czy też mam coś wykonać wcześniej?
błąd sporadyczny, więc najpierw czyszczenie styków i skasowanie błędu. Jak błąd wróci to wtedy czujnik...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: marcin7x5 » pn cze 03, 2013 12:41

Warto tez sprawdzic ciągłośc przewodów we wiązce od czujniki (g28) do sterownika.



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Seba51a » czw cze 06, 2013 19:42

Przyczyną usterki były nadgryzione, przewody z czujnika. Sprawka jakiegoś gryzonia :hmm: . Kabelki zostały przecięte do końca i polutowane. Błąd się przestał pojawiać. Usterka usunięta :okej:



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Seba51a » czw cze 06, 2013 19:44

marcin7x5 pisze:Warto tez sprawdzic ciągłośc przewodów we wiązce od czujniki (g28) do sterownika.

Szkoda, że poradę dostałem po naprawie, ale + za wyczucie :pub: - dobry NOS :bajer:



Awatar użytkownika
Dareczek013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
Lokalizacja: Lublin

Kod błędu 16705 (1,4 16V kod silnika, chyba AXP)

Post autor: Dareczek013 » pn lut 08, 2016 08:36

Witam, posiadam taki sam problem,a mianowicie zapala mi sie EPC , a samochód na wolnych obrotach dostaje obroty ok. 1200 i gaśnie . Po podpięciu do kompa wywala mi błąd 16705. W czasie jazdy czasem szarpie samochodem i zapala się ten EPC i po chwili gaśnie. Czy to będzie czujnik położenia wału? a mógłby ktoś powiedzieć gdzie się znajduje w tym silniku?
A jeszcze zauważyłem że kiedyś jak przekręciłem kluczykiem by zapalić samochód to tylko raz pykało pod silnikiem a teraz to kilka razy pyka. To przepustnica ?


Darooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości