problem z wentylatorem w 2.3 v5
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z wentylatorem w 2.3 v5
Witam, kupilem mk4 2.3 v5 2000 automat sprawia wiele frajdy, ale poniewazy byl kupiony od ludzi, ktorzy zadko do uzywali, wymaga ode mnie troche opieki.
I mam problem, wymienilem termostat, wymienilem jeden z czujnikow temperatury (ten wmontowany w korpus termostatu - podobno sa inne, ale nie mam pojecia gdzie). Odpowietrzylem uklad chlodzenia. Samochod sie nagrzewa do 90 stopni, cieplo w kabinie jest, stan plynu niezmienny i na max tak jak zostal zalany. Ale mam problem. Jak tylko odpale samochod to po okolo 5-10 sek. zalaczaja sie wiatraki na chlodnicy i kreca sie caly czas, nie ma znaczenia czy silnik zimny czy goracy. Przychodze rano, odpalam silnik, kilka sekund i wentylator chodzi. I nie wiem czy to moze tak mam byc, czy to jakis problem, ktorego jeszcze nie odkrylem a powszechnie jest juz znany. Wczesniej tego nie bylo , ale faktem jest ze nie dzialal termostat i czujnik temperatury. Teraz wszystko wydaje sie ok, ale ten wiecznie krecacy sie wentylator nie daje mi spokoju.
prosze o wszelkie rady i sugestie (A tak na marginesie, to gdzie sa inne czujniki temperatury? Moze ktos wie? Albo ma jakis schemat instalacji chlodzenia)
Pozdrawiam
I mam problem, wymienilem termostat, wymienilem jeden z czujnikow temperatury (ten wmontowany w korpus termostatu - podobno sa inne, ale nie mam pojecia gdzie). Odpowietrzylem uklad chlodzenia. Samochod sie nagrzewa do 90 stopni, cieplo w kabinie jest, stan plynu niezmienny i na max tak jak zostal zalany. Ale mam problem. Jak tylko odpale samochod to po okolo 5-10 sek. zalaczaja sie wiatraki na chlodnicy i kreca sie caly czas, nie ma znaczenia czy silnik zimny czy goracy. Przychodze rano, odpalam silnik, kilka sekund i wentylator chodzi. I nie wiem czy to moze tak mam byc, czy to jakis problem, ktorego jeszcze nie odkrylem a powszechnie jest juz znany. Wczesniej tego nie bylo , ale faktem jest ze nie dzialal termostat i czujnik temperatury. Teraz wszystko wydaje sie ok, ale ten wiecznie krecacy sie wentylator nie daje mi spokoju.
prosze o wszelkie rady i sugestie (A tak na marginesie, to gdzie sa inne czujniki temperatury? Moze ktos wie? Albo ma jakis schemat instalacji chlodzenia)
Pozdrawiam
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
problem z wentylatorem w 2.3 v5
Masz jeszcze czteropinowy i dwupinowy czujnik temperatury w bloku silnika, obok akumulatora, zauwazysz bez problemu. Nie masz przypadkiem na climatronicu cały czas trybu "AUTO" włączonego? Bo ten tryb powoduje ciągłe działanie wentylatorów na pierwszym biegu. Potem sprawdziłbym na VAGu temperatury w blokach pomiarowych, jeśli będą ok to pozostaje do sprawdzenia sterownik wentylatorów pod akumulatorem.
Re: problem z wentylatorem w 2.3 v5
Ten wymienilem, ale... Byl czarny - a ja wymienilem na zielony, bo taki sprzedali mi w salonie VW, mowic, ze owszem byl czarne, ale teraz sa zielone. Sprawdzilem w sklepach z zamiennikami i tez zamiast czarnych maja juz tylko zieloneMaciekV5 pisze:Masz jeszcze czteropinowy...
jako drugi dostalem trojpinowy, ewidentnie powinien wchodzic w blok, bo ma miedziala uszczelke zakonczony na gladko. Ale nie moge znalezc, parzac z gory, bez zdejmowania pokryw i kolektora i innych rzeczy. Gdzie on moze byc. Widze cewke, ponizej plastikowy korpus z termostatem i czujnikiem ktory wymienilem. Ale niczego wiecej nie widze. Sporo wezy do chlodzenia, ale zadnych kabelkow elektrycznych zeby byly podlaczone do jakiegos czujnika.MaciekV5 pisze:...i dwupinowy czujnik temperatury w bloku silnika, obok akumulatora, zauwazysz bez problemu.
wentylatorek zawsze chodzi na pierwszym biegu ale bez trybu 'auto' - zwyczajnie nawiew w srodku.MaciekV5 pisze:Nie masz przypadkiem na climatronicu cały czas trybu "AUTO" włączonego? Bo ten tryb powoduje ciągłe działanie wentylatorów na pierwszym biegu.
I tu czarna magia, nawet nie wiem o czym piszeszMaciekV5 pisze:Potem sprawdziłbym na VAGu temperatury w blokach pomiarowych...
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
problem z wentylatorem w 2.3 v5
Podłącz auto pod komputer i w programie diagnostycznym, w blokach pomiarowych będą temperatury z czujników, jeśli któraś temperatura będzie świrować i mieć "dzwiwne" wskazania - to tutaj szukałbym przyczyny.
Bez właściwej diagnozy bez sensu jest wymienianie wszystkiego, czujnik w serwisie dali Ci właściwy. Ten trójpinowy czujnik jest obok tego czteropinowego ale tutaj pewien nie jestem, mogę to sprawdzić jeśli masz życzenie.
Bez właściwej diagnozy bez sensu jest wymienianie wszystkiego, czujnik w serwisie dali Ci właściwy. Ten trójpinowy czujnik jest obok tego czteropinowego ale tutaj pewien nie jestem, mogę to sprawdzić jeśli masz życzenie.
Re: problem z wentylatorem w 2.3 v5
I tak tez sie stalo i wszystko dziala wlasciwie i dzieki za cenne wskazanie, a do reszta okazala sie prosta. I niech zostanie to powiedziane raz na zawsze. W Tym samochodzie a jest to mk4 2.3 v5 jak tylko climatronic jest wlaczony, niezaleznie czy na AUTO, ECON, czy poprostu chodzi sam nawiem, wentylator dziala caly czas. Jak sie wylaczy climatronic'a wtedy i wentylatory sie zatrzymoja. Dzieki raz jeszcze za wlasciwy tropMaciekV5 pisze:...czujnik w serwisie dali Ci właściwy
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Re: problem z wentylatorem w 2.3 v5
Kto Ci takich głupot naopowiadał? silnik nie ma nic do rzeczy to po pierwsze, po drugie sam mam 2.3 V5 i znam parę innych samochodów z tym silnikiem i w żadnym nie ma czegoś takiego, że wentylatory chodzą cały czas. Wentylatory uruchamiane są tylko po włączeniu trybu "AUTO" lub ustawienie temperatury na "LO" - po prostu wtedy kiedy pracuje sprężarka.przemati pisze:W Tym samochodzie a jest to mk4 2.3 v5 jak tylko climatronic jest wlaczony, niezaleznie czy na AUTO, ECON, czy poprostu chodzi sam nawiem, wentylator dziala caly czas. Jak sie wylaczy climatronic'a wtedy i wentylatory sie zatrzymoja.
Tryb ECON powinien rozłączać u Ciebie sprężarkę i wentylatory dlatego dalej masz coś nie tak.
Jeżeli wymieniłeś wszystkie czujniki to winy upatrywałbym w panelu climatronica albo sterowniku wentylatorów.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem z wentylatorem w 2.3 v5
oprócz AUTO i ECON jest jeszcze opcja bez napisu... wtedy też klima chodziMaciekV5 pisze:Wentylatory uruchamiane są tylko po włączeniu trybu "AUTO" lub ustawienie temperatury na "LO" - po prostu wtedy kiedy pracuje sprężarka.
przemati, tak jak wyżej napisane...przy ECON wentylatory powinny stać (chyba że załącza je co innego, np czujnik temperatury)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości