brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Witam,
od niedawna jestem (nie)szczęsliwym posiadaczem golfa4 z silnikiem 1,4 , obstawiam ze za brak iskry na 1 i 4 cylindrze odpowiada czujnik polozenia wału korbowego, z początku myslałem ze zwalił sie moduł zapłonowy -wymieniłem a problem wciąż ten sam,i teraz pytanie jak i z której strony się do niego dostać, prosiłbym o wytłumaczenie krok po kroku jak dla 5-cio letniego dziecka może ktos z was posiada schemat budowy silnika, byłbym niezmiernie wdzieczny gdyż spędziłem trochę czasu pod autem i nie udało mi się zlokalizować tego ustrojstwa.
Za wszelką pomoc z góry dziekuje
PS; ze względu iż jestem tutaj nowy a temat nie jest w odpowiednim dziale- nie wieszajcie odrazu na mnie psów
od niedawna jestem (nie)szczęsliwym posiadaczem golfa4 z silnikiem 1,4 , obstawiam ze za brak iskry na 1 i 4 cylindrze odpowiada czujnik polozenia wału korbowego, z początku myslałem ze zwalił sie moduł zapłonowy -wymieniłem a problem wciąż ten sam,i teraz pytanie jak i z której strony się do niego dostać, prosiłbym o wytłumaczenie krok po kroku jak dla 5-cio letniego dziecka może ktos z was posiada schemat budowy silnika, byłbym niezmiernie wdzieczny gdyż spędziłem trochę czasu pod autem i nie udało mi się zlokalizować tego ustrojstwa.
Za wszelką pomoc z góry dziekuje
PS; ze względu iż jestem tutaj nowy a temat nie jest w odpowiednim dziale- nie wieszajcie odrazu na mnie psów
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Jeśli zwalony byłby czujnik położenia wału nie byłoby iskry na żadnym cylindrze. Masz tam indywidualne cewki? Sprawdź omomierzem rezystancje cewek i przewodów między modułem a cewkami. Najlepiej jakbyś obejżał na oscyloskopie czy sygnał wychodzi z modułu, sygnał czujnika położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście rozumiem że świece już wymieniłeś?
Re: brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Świec nie wymienialem, przekladalem z jednego kabla na drugi i było ok, kable wysokiego napięcia nowe, poza modulem chyba nie ma innych cewek, jest ona wbudownana w moduł ale dla pewności jutro sprawdze, mi sie wydaje ze czujnik położenia wału jeszcze zipie ale wysyła błędny sygnal, mam nowy więc przydaloby sie przy okazji wymienić, to co podałes to rowniez cenne info-dzięki, jeszcze jakbyś napisał jak sie do tego czujnika dostać byłbym wdzięczny
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Szukaj go nad prawą półoską na łaczeniu silnika ze skrzynią pod kolektorem ssącym.
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
jeszcze jedno pytanie, po wymianie modułu trzeba go na nowo adoptować?
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Jeżeli chodzi o cewkę zapłonową, z której wychodza przewody zapłonowe to nie trzeba nic adaptować. Ta cewke łatwo sprawdzic mierząc opornośc pomiędzy poszczególnymi wyjściami 1-4 i 2-3. Opornośc rzędu 4-6 kohm przy temp ok 20st .jest ok.
Re: brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Dzięki, moduł zapłonowy - nowy także wątpię aby był walniety, idę wymieniać czujnik, rzeczywiście jest w cieżko dostępnym miejscu, na łączeniu skrzyni z silnikiem pod gumowa zaślepka , idę walczyć - dzisiaj dopiero dostałem torxy,. Pozdro i 3majcie sie, zdam jesze relacje po naprawie
I pupa , kość pasuje ale końcówki czujnika całkiem inne, w starej prostokatna a w nowej okrągła, i teraz dylemat, wstawiać czy nie?
i duypa kośc pasuje ale końcówki czujnika zupełnie inne, w starej prostokatna a w nowej okrągła, śruba tez inna ale moge przełozyć ze starej i zmontować , stara czujka miała jeszcze jeden cypel który wchodził w gniazdo , pewnie po to aby czyjnik był w jednej pozycji a nowy juz tego nie ma, co moge zrobić? bedzie to działać? czy ktos juz tak kombinował?
a poniżej zdjęcia które byc moze się komuś przydadzą mianowicie chodzi o umiejcowienie tego czujnika, zaznacze że musiałem sciągnać cały układ ssący aby mieć dobre dojście do tej zasranej śruby.
czekam na jakieś podpowiedzi.
I pupa , kość pasuje ale końcówki czujnika całkiem inne, w starej prostokatna a w nowej okrągła, i teraz dylemat, wstawiać czy nie?
i duypa kośc pasuje ale końcówki czujnika zupełnie inne, w starej prostokatna a w nowej okrągła, śruba tez inna ale moge przełozyć ze starej i zmontować , stara czujka miała jeszcze jeden cypel który wchodził w gniazdo , pewnie po to aby czyjnik był w jednej pozycji a nowy juz tego nie ma, co moge zrobić? bedzie to działać? czy ktos juz tak kombinował?
a poniżej zdjęcia które byc moze się komuś przydadzą mianowicie chodzi o umiejcowienie tego czujnika, zaznacze że musiałem sciągnać cały układ ssący aby mieć dobre dojście do tej zasranej śruby.
czekam na jakieś podpowiedzi.
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Ja twoim miejscu szukałbym takiego samego. Ważne jest ile ten czujnik ma odstepu do pierscienia z jakiego zczytuje/wywoluje impulsy.
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Juz zamòwilem, w przyszlym tygodniu bede Mail. Dzieki i mam nadzieje ze to ten czujnik
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Jeszcze pytanie dotyczace zdjecia ponizej, ta mala rurka wchodzaca do przepusticy cala zawalona jest jakby smarem, za co jest Ina odpowiedZialna?? Zarowno rurka jak i wlot do przepustnicy zawalony jest tym gównem
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
brak iskry na 1 i 4 cylindrze
Przepustnice wyczyść. Dorobić podkładkę na ten sam kształt i zaślepić ten otwór. Rurka idzie od egr i to jest norma, że zabita jest nagarem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość