silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » śr sty 30, 2013 21:11

Witam!
od pewnego czasu zauważyłem ze mój golf IV 1,6 16 v AZD traci moc jak wchodzę na obroty powyżej 3 tys., wyraźnie gorzej się zbiera, jak wejdę na wyższy bieg i obroty spadną na chwile jest bardziej żwawy, potem kiedy znowu obroty wejdą na ok 3 tys znowu robi się zamulony, podłaczyłem komputer ale nic nie pokazuje, nie wskazuje żadnych błędów...
Macie pomysł co to może być???



Niemamnicitytez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw wrz 27, 2012 18:09

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: Niemamnicitytez » śr sty 30, 2013 21:23

Ja tak miałem że od trzech na 2 biegu mulil aż do 5 tyś. Miałem wygiełdane świece.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » śr sty 30, 2013 21:27

świece wymieniałem w lato ok pół roku temu.



Awatar użytkownika
sgrodnicki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
Lokalizacja: Susz

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: sgrodnicki » śr sty 30, 2013 23:31

A kable, i reszta osprzętu w jakim stanie? Oblukałeś wszystko?



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » czw sty 31, 2013 00:07

w tym silniku nie ma kabli tylko coś takiego: http://www.sklepy24.pl/sklep/pompapaliw ... 6-fsi/1289" onclick="window.open(this.href);return false;
i w ciągu ostatniego roku wymieniłem wszystkie na nowe.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: marcin7x5 » czw sty 31, 2013 13:47

Sprawdź ew wymyj czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Odłacz EGR i zobacz czy będzie poprawa. Jezeli nie to EGR jest ciagle otwarty a jak się poprawi to albo egr się zacina i działa skokowo albo sterownik silnika cos niedomaga



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » pt lut 01, 2013 15:09

jak odłączyć EGR?? wiem ze jak go odłączam to silnik nie chce odpalać. swoją droga widać sporo syfu(czarny osad) w przepustnicy w okolicy gdzie wchodzi przewód z EGR...
I w którym miejscu jest ten czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: marcin7x5 » pt lut 01, 2013 16:08

A to dziwne. EGR masz tu zaraz obok glowicy. Tuz obok kolektora wydechowego. Od niego idzie taka rurka pod przepustnicę. Odepnij od niego wtyczkę. Jeżeli odpinasz EGR i nie możesz odpalić to znaczy, że jest on niesprawny i otwarty. Czujnik ciśnienia masz wkręcony w kolektor ssący -szukaj w okolicach zbiorniczka wyrównawczego i obok bagentu od oleju. Obok niego idzie wężyk do zaworu cisnienia na listwie wtryskowej.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » pt lut 01, 2013 16:52

czyli wystarczy odłączenie wtyczki?? nie trzeba wyjmować tej rurki w przepustnicy?? komputer nie będzie szaleć??

czy da się jakoś oczyścić ten zawór EGR?? nówka kosztuje ponad 400 zł.
ew. czy jest możliwość jego zaślepienia?? u czy trzeba wtedy jakoś oszukać komputer???

no i sprawdzone:
1. czujnik ciśnienia wyczyszczony,
2. EGR okazało się ze jak jest odłączana wtyczka nie idzie odpalić auta, zrobiłem doświadczenie i odłączyłem na działającym silniku, dalej działał silnik, przejechałem się było trochę lepiej, trochę mocy odzyskał, ale to jednak nie tyle co jeszcze miał niedawno. jak była odłączona wtyczka to potem komputer wykazał błędy, po wykasowaniu błędów i podłączeniu wtyczki nie pokazywał błędów. Czy jest możliwe ze EGR jest uszkodzony(bo tak jak pisał marci7x5 nie dało się odpalić auta kiedy była odpięta wtyczka) a komputer tego nie wykazuje???
3. wyczyściłem przepustnice bo była bardzo zasyfiona, był też w niej olej, ale nie wyglądało ze z tej rury od EGR



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: marcin7x5 » pn lut 04, 2013 15:58

Jak na moje to masz otwarty/uchylony ciągle EGR - przez co "głupieje" map sensor. Mozesz sprawdzić na vagu wartośc podciśnienia - musi być 240- 420 mbar na biegu jałowym rozgrzanego silnika pole 4 grupa 2 w 01 Engine. Spróbuj go wyczyścić a potem zaadaptowac. Jak nie pomoże to warto jeszcze zaslepić i wtedy sprawdzić. Będzie lepiej to masz pewnośc, że EGR do wymiany. Niestety check będzie sie palił na desce-trzeb by EGR wyłączyć programowo co nie jest juz takie proste.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » pn lut 04, 2013 16:19

mam tylko program polski vag 4.9 gdzie tam to sprawdzić?? taka sama procedura?? właśnie się zastanawiałem czy nie zaślepić testowo EGR i nie sprawdzić go w ten sposób. i masz może pomysł jak go spróbować wyczyścić? bo z tego co czytałem to jest to problematyczne.
Swoja drogą to komputer nie zgłasza tego błędu??
i jak zrobić adaptacje EGR w polskim vag 4.9 (niby mam vag ten oryginalny ale coś marna wersja, witaminka nie działa za dobrze :(

dobra znalazłem chyba działający vag com 4.09 i teraz mam pytanie o sprawdzanie w nim EGR. czy dobrze zrozumiałem ze mam przeprowadzić to na działającym silniku??? chodzi mi o sprawdzenie czy mam 240-420 mbar?? znaczy na jałowym biegu rozgrzany silnik??
czy ta procedura adaptacji zadziała:
"Most VW/Audi/Seat/Skoda gasoline engines with Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Prerequisites (General):


Ignition ON
Engine OFF
Battery voltage at least 11.5 V

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)

[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]

Special Notes:


For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/Exh ... e_Adaptati on"



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: marcin7x5 » wt lut 05, 2013 11:51

Podcisnienie sprawdzasz na pracującym na biegu jałowym silniku. Procedura powinna zadziałac. Tu na forum jest opisana dokładnie i po polsku. Można by się jeszcze bawić i patrzeć w odczyty z EGR ale to już jest bardziej skomplikowane. Co do czyszczenia EGR to porzadnie namoczyć w nafcie a potem jakimś płynem do mycia przepustnic ew do mycia zacisków hamulcowych psikac i rozruszac ten "grzybek" zaworu. Jak go odkręcisz to sprawdx czy jest całkowicie przelot zamknięty. Jeżeli to będziesz miał niemal 100% pewnośc, że to jego wina.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » wt lut 05, 2013 12:14

dzisiaj wracając z pracy zrobię ten test podciśnienia. zobaczymy co pokaże...
no niestety nie udało mi się ;(
KŁOPOTY Z PROGRAMEM ALE MAM NADZIEJE ZE JUŻ ROZWIAZANE..



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

silnik azd traci moc na wyższych obrotach

Post autor: ulan23 » śr lut 06, 2013 18:47

dziś w końcu uruchomiłem te sprawdzanie na polskim vagu 4.9 i pokazał ok 400-420 mbarów na rozgrzanym silniku (90 stopni) na jałowym biegu obroty ok 790



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości