Ciężko pali gdy mało w baku

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: stonefree » czw lis 29, 2012 11:00

Witam Kolegów. Potrzebuję konsultacji, poniewaz moje auto z silnikiem 1,4 AKQ zaczęło ciężej odpalać, kiedy wskazówka paliwa spada poniżej 1/3. Co może być przyczyną? Myślałem o filtrze paliwa, ale raczej wtedy paliłby ciężko niezaleznie od ilości beny w zbiorniku? Czy pompa może się jakoś rozszczelnić i łapać powietrza, kiedy jest płycej zanurzona w paliwie?Pozdr.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: Jacek75 » czw lis 29, 2012 11:12

Wyciąg pompę i zobacz wężyki teoria o powietrzu jest możliwa. Ewentualnie odpowietrzenie baku.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: marcin7x5 » czw lis 29, 2012 11:27

Czesto powodem w takich przypadkach jest padająca pompa paliwa.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: stonefree » czw lis 29, 2012 13:58

marcin7x5 pisze:Czesto powodem w takich przypadkach jest padająca pompa paliwa
Dlaczego w takim raie nie ma problemów z odpalanie, kiedy jest ponad 1/2 baku wachy?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: marcin7x5 » czw lis 29, 2012 14:20

Byc może ma to jakis powiązanie z tym na ile smok pompy zanurzony jest w paliwie. Pompa jak juz nie wydala to byc może ma kłopot z "pociągnięciem" paliwa. Może też tak byc, że zawór zwrotny w pompie nie działa właściwie i paliwo ścieka z pompy do baku. To tylko moje przypuszczenia więc mogą ale nie musza byc prawdziwe. Z opisów na wielu forach przy takich sytuacjach właśnie było, że po wymianie pompy ten problem ustepował.



Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: daworz » czw lis 29, 2012 14:52

A idzie ten zawór zwrotny jakoś sprawdzić ewentualnie wymienić? Bo u mnie też tak się dzieje że jak auto dłużej postoi to chwilę trzeba kręcić żeby zatrybiło.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: stonefree » czw lis 29, 2012 15:16

Chyba se kupie pumpę ze szrotu i popatrzę co i jak, może sie da rozebrać , to zrobię z 2 jedną. Dzięki



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: marcin7x5 » czw lis 29, 2012 15:20

daworz pisze:A idzie ten zawór zwrotny jakoś sprawdzić ewentualnie wymienić? Bo u mnie też tak się dzieje że jak auto dłużej postoi to chwilę trzeba kręcić żeby zatrybiło.
Aż tak bardzo to się nie zagłebialem w budowe pompy. Sprawdzić to można. Robi się to obserwując spadek cisnienia w listwie wtryskowej po unieruchomieniu silnika. Jak spadnie w ciągu 10 min od zgaszenia silnika do wartości mniejszej nin 2 bary to zawór w pomie nie trzyma.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: stonefree » czw lis 29, 2012 15:58

marcin7x5,
Masz jakiegoś linka na manometr do pomiaru ciśnienia?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: marcin7x5 » czw lis 29, 2012 16:19

Niestety nie. Poszukaj na aukcjach lub po sklepach z hydraulika ciśnieniową.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: Jacek75 » pt lis 30, 2012 10:24

Są gotowe zestawy węzyków i końcówek z manometrem ale to drogie. Bawi mnie to, że wiele warsztatów parających się diagnostyką również nie posiada sprzętu do pomiaru ciśnienia paliwa.
Odezwij się na priv to ci dam serwisówkę tam jest opisane jak mierzyć, jak chcesz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: Detektor » ndz gru 02, 2012 18:25

stonefree, uporałeś sie już z usterką ? Pytam bo jestem przekonany , że to była wina pompy
tej w zbiorniku paliwa. Dość powszechna przypadłość w leciwych trójkach z tym silniczkiem.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: stonefree » ndz gru 02, 2012 18:58

No nie, na razie jakos przestało sie dawać we znaki, a nie miałem czasu grzebać



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Ciężko pali gdy mało w baku

Post autor: Detektor » ndz gru 02, 2012 19:42

W tym roku koleżanka z pracy miała u siebie takie objawy i po podłączeniu na krótko pompy paliwa w baku
okazało się, że nie pompuje paliwa. Kupiliśmy jej nową pompę a cała robota to pół godziny roboty max.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości