odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: waski1 » śr wrz 26, 2012 21:31

robertt_1987 pisze:będę pytał i próbował, mi sie tez tak wydaje, szkoda ze nie ma nikogo tutaj co by znał odpowiedzi na te pytania :)
W tej sytuacji ja bym zrobił pomiar podciśnienia zegarem czy ono faktycznie jest i czy jest wystarczające do tego jest potrzebne takie coś:
http://moto.allegro.pl/manometr-cisnien ... 54938.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wypadało by też sprawdzić pompką do wytwarzania podciśnienia czy zmienna długość kolektora pracuje bez zarzutów czy zbiornik podciśnienia jest szczelny.
Jak chcecie wiedzieć jak zachowuje się zmienna długość kolektora czy się rusza po zapaleniu lub dodaniu gazu mogę to zrobić w przyszłym tygodniu ale muszą być konkretne pytania.



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » czw wrz 27, 2012 11:23

Zmienna długość kolektora pracuje bez oporów, zbiornik szczelny -sprawdzone,

jak zachowuje sie zmienna długość wiemy, sprawdzianem u znajomego w V6, "gruszka" po odpaleniu schodzi od razu w dół i wraca, a potem przy dodawaniu gazu/schodzeniu z obrotów również pracuje, - w moim przypadku nie dzieje się nic

oba czujniki N156 niby działają poprawnie po podłączeniu ich na krotko wyraźnie słychać tykanie elektromagnesu w środku,
Ale i tak kupie je nowe niedługo bo chyba przestaje im wieżyc ze działają poprawnie, może tu jest pies pogrzebany, (VAG nic nie pokazuje)

Podciśnienie wyraźnie jest w "górnej" części układu - gdy zdejmę wężyk z regulatora ciśnienia wyraźnie powietrze zasysa, później przewód prowadzi na dół przez zaworek zwrotny do pierwszego z czujników N156, i ciężko stwierdzić co dalej się z ciśnieniem dzieje, szczelność wszystkich wezykow itp sprawdzona,

Pytanie: jakie napięcie powinno być na kostkach od czujników N156 (u mnie 6V na zapłonie, 8V po odpaleniu) i czy napięcie sie zmienia na nich po dodaniu gazu (u mnie jest stałe cały czas 8V), nie moge sie doczytać nigdzie czy jest za nie moze odpowiedzialny któryś z przekaźników (a propo bezpieczniki tez wszystkie sprawdzone sa ok)

zrobienie pomiaru ciśnienia - można by było tylko gdzie sie najlepiej wpiąć?

napisze jak wyminie obydwa czujniki - będzie pewnosc ze sa ok



robertt_1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 15, 2009 23:34
Lokalizacja: Gdańsk

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: robertt_1987 » wt lis 27, 2012 21:46

Siema aktualizuje po dłuższym czasie,

zawory zmienione, zaworek zwrotny ten biało czarny zmieniony, szczelność sprawdzona,

efekt- przy bardzo dużych obrotach gruszka drgnie.... Moim zdaniem w moim przypadku pozostaje problem z zbyt małym napieciem na kostkach do czujników ~ 8V zamiast 12V, pozdro



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » pt mar 15, 2013 20:51

Podłączę się do pytanie. Jak nazywa się część w kolektorze AQN do której dochodzą wężyki ? Gruszka ? Gdzie to można dokupić ? Z góry dzięki za info bo walczę z tym już długi czas :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » pt mar 15, 2013 21:03

maciekkarkocha, do Twojego silnika "gruszka" ma numer 022 133 759 i nazywa się "zespół napędu regulacji". Szukaj na allegro albo szrotach, nowa w ASO ok. 320zł.



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » pt mar 15, 2013 22:05

MaciekV5 pisze:maciekkarkocha, do Twojego silnika "gruszka" ma numer 022 133 759 i nazywa się "zespół napędu regulacji". Szukaj na allegro albo szrotach, nowa w ASO ok. 320zł.
Wielkie dzięki :pub:



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » sob mar 23, 2013 14:38

A czy np podejdzie gruszka od silnika V6 2.8 24V o numerze 022 133 763 ? Z góry dzięki za info :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » sob mar 23, 2013 15:50

Podejdzie, do 2.8 V6 jest taka sama gruszka jak do 2.3 V5 AQN, ten który wkleiłeś to już ktoś majstrował przy gruszce i zastosował zestaw naprawczy do niej, dlatego ma inny numer niż powinna. Ten zestaw naprawczy ma numer 022 198 763, a taki numer jak Ty podaleś nie istnieje :)



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » sob mar 23, 2013 18:49

MaciekV5 pisze:Podejdzie, do 2.8 V6 jest taka sama gruszka jak do 2.3 V5 AQN, ten który wkleiłeś to już ktoś majstrował przy gruszce i zastosował zestaw naprawczy do niej, dlatego ma inny numer niż powinna. Ten zestaw naprawczy ma numer 022 198 763, a taki numer jak Ty podaleś nie istnieje :)
Ja dziś wykręciłem na szrocie w UK z golfa MK IV V6 i miała taki numer :) To czyli spokojnie da się zamontować do V5 ?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » sob mar 23, 2013 19:50

Wg specyfikacji to są te same gruszki, a życie pokaże czy się da zamontować :)



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » sob mar 23, 2013 22:30

MaciekV5 pisze:Wg specyfikacji to są te same gruszki, a życie pokaże czy się da zamontować :)
Zamontować się da bez problemu :) Bardziej mi chodziło o działanie ;)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » ndz mar 24, 2013 00:07

No to jeżeli pasuje po zamontowaniu to będzie dzialać (o ile jest sprawna) tam w środku jest gumowa membrana i na nią działa podciśnienie, jeżeli membrana nie jest uszkodzona to powinno być ok.



maciekkarkocha
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: pn cze 22, 2009 23:21
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: maciekkarkocha » wt kwie 16, 2013 23:01

Po zamontowaniu gruszki dzieje się takie coś że przy zapalonym silniku membranę zasysa po zgaszeniu wypycha. Czy tak powinno być ? Czy przy włączonym silniku i dodaniu gazu powinno ją wypchnąć a jak spuszczę nogę z gazu z powrotem zassać ? I orientuje się ktoś jak powinien być położony wałek w kolektorze ? Na jego końcu jest taki "cycek" a w gruszce takie wyżłobienia i w które ma wejść wałek ? Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

odma/podcisnienia V5 zminnne długosci kolektora..

Post autor: MaciekV5 » śr kwie 17, 2013 07:59

Coś źle założyłeś, kolega wyżej na początku strony pisał jak powinna się zachowywać. Z tego co pamiętam tylko w jeden sposób dało się zamontować gruszkę razem z tym wałkiem, przynajmniej w AGZ.
Znalazłem informację w necie, że bez obciążenia (na postoju) ona nie będzie działać, dopiero w trasie pod obciążeniem podawane jest napięcie na te czujniki N156. Tyle, że nie wiem ile w tym prawdy.
Sprawdź schemat węży podciśnienia i podłączenia ich do gruszki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości