1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
Witam Was wprawdzie mam seata Ibize z 2000 r. po lifcie ale wiem ze silniki 1.6SR są te same w golfie. Tu jest fajne prężne forum i liczę na pomoc. Mam problem z moim silnikiem na wolnych obrotach silnik faluje ale tak jak by był wybijany z jednego trybu. Idzie równo lekka przerwa/dławienie znów równo. Gdy zchodzi z wyższych obrotów zatrzymuje sie najpierw na 1200 (3-4 sec) potem schodzi dopiero do 900. Gdy przyśpieszam jest najpierw zdławienie dopiero potem zaczyna ciągnąć ale przyśpiesza poza tym równo problem nie występuje pow. 3,7 tyś obrotów. Raz na na tydzień zdarzy mi sie strzał z ruły
Problem w tym ze nikt nie wie co mu jest. Komputery inne takie tym bardziej. Wskazują ze wszytko OK.
Wymieniłem w nim:
czujnik temp.
termostat
chłodnice
czujnik obrotów wału
czyściłem przepustnice
świece (Kable, cewka itd. na 100% dobre)
(Oczywiście oleje filtry powierza i paliwa zmieniane co rok)
Proszę was o pomoc bo naprawdę nie wiem gdzie się już mam zwrócić :/
Problem w tym ze nikt nie wie co mu jest. Komputery inne takie tym bardziej. Wskazują ze wszytko OK.
Wymieniłem w nim:
czujnik temp.
termostat
chłodnice
czujnik obrotów wału
czyściłem przepustnice
świece (Kable, cewka itd. na 100% dobre)
(Oczywiście oleje filtry powierza i paliwa zmieniane co rok)
Proszę was o pomoc bo naprawdę nie wiem gdzie się już mam zwrócić :/
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2012 10:24 przez Foxiosz, łącznie zmieniany 1 raz.
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
Po pierwsze to masz silnik SR czy 16V bo są to 2 rózne silniki.
Po drugie jak możesz to sprawdź autko/silnik vagiem czy sa jakies błedy.
Jezeli masz silnik SR to poczytaj sobie o slynnych uszczelkach pod kolektorem ssącym, dziurawej rurze dolotowej, odmie
Jeżeli masz silnik 16V to sprawdź map sensor (czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym) czy tam nie masz nieszczelności.
Strzały z rury mogą świadczyć o przestawionym rozrządzie lub nieszczelności w dolocie.
Po drugie jak możesz to sprawdź autko/silnik vagiem czy sa jakies błedy.
Jezeli masz silnik SR to poczytaj sobie o slynnych uszczelkach pod kolektorem ssącym, dziurawej rurze dolotowej, odmie
Jeżeli masz silnik 16V to sprawdź map sensor (czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym) czy tam nie masz nieszczelności.
Strzały z rury mogą świadczyć o przestawionym rozrządzie lub nieszczelności w dolocie.
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
No silnik 1.6 101KM 16 zaworowy. o kodzie AKL. i pisze mi na obudowie ze to SR więc sam nie wiem.
TAAAK ZAPOMNIAŁEM DODAĆ odma to ten nalot na korku od oleju silnikowego? Taka maź?? teraz to jest jej mało ale jak jest zimniej to naprawdę jest jej baaardzo dużo.
Właśnie sęk w tym ze VAG mi nie pokazuje żadnych błędów tak to dawno by był problem zażegnany!
TAAAK ZAPOMNIAŁEM DODAĆ odma to ten nalot na korku od oleju silnikowego? Taka maź?? teraz to jest jej mało ale jak jest zimniej to naprawdę jest jej baaardzo dużo.
Właśnie sęk w tym ze VAG mi nie pokazuje żadnych błędów tak to dawno by był problem zażegnany!
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
Skoro masz silnik AKL (8 zaworowy) to wpisz to w wyszukiwarce a otworzy ci się obszerna lektura. Do sprawdzenia przede wszystkim szczelnośc dolotu(od filtra aż do głowicy). Mozna tez wyczyścić przepływkę.
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
Najlepszą jest rozbieranie krok po kroku i wymiana uszczelek. Niektórzy uzywają do tego plaka lub samostartu obserwując czy po psiknięciu w dane miejsce zmieniają się obroty biegu jałowego pracującego silnika. Nie jest to jednak metoda idealna. Nie zawsze wyłapiesz tym nieszczelność. Uszczelki pod kolektorem ssącym możesz w ciemno wymienić. Koszt nie wielki a gorzej nie będzie z pewnością.
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
usterka naprawiona spadł mały gumowy wężyk prowadzący do górnej części silnika od rury za przepustnicą mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi
Re: 1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
Foxiosz mógłbyś bliżej opisać o który wężyk chodzi? bo mam podobny problem co u Ciebie. Czy nie jest to przypadkiem ten wężyk jak w tym temacie ? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=394366
Z góry dzięki za odpowiedź
Z góry dzięki za odpowiedź
1.6SR 16V dławi, szarpie, nierówne obroty
taak dokładnie chodzi o ten wężyk co w linku powiem tak. Auto naprawdę się zachowuje lepiej. przede wszystkim na wolnych obrotach nie ma falowania/wybijania. Jeśli chodzi o prace silnika to jak jadę i ściągam nogę z gazu nie ma takiego szarpania (to naprawdę okropne uczucie i uciążliwe szczególnie na pierwszym biegu) tylko jazda jest płynna ogólnie poprawiła sie cała kultura pracy silnika choć dalej czasem jak mu przywalę po gazie jest minimalne zadławienie które odczuwa tylko kierowca ale na pewno jest to o niebo lepsze niż było. Więcej w samochodzie grzebać nie zamierzam.
1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
Jeszcze jedno małe pytanie o ten wężyk u Ciebie, że tak powiem luźno wchodzi ten wężyk w ten zaworek tzn. nie ma tam żadnych opasek zaciskających?
1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
No tak luźno ja dałem sobie plastikowe opaski sam zeby uniknąć w przyszłości takich sytuacji
1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
Witam mam podobny problem, i gdy podpieli pod kompa wyskoczył jakis blad odpowietrznika, usuneli to i powiedzieli ze jak nic nie pomoze to przyjść do nich, no j rzeczywiscie nie pomoglo w sobote jade to zdiagnozować. Ja mam wersje 1.6 sr 74kw. Pzdr.
1.6SR 8V AKL dławi, szarpie, nierówne obroty
Witajcie, podobny problem w Leonie 1M 1.6 SR, na 1 czy 2 biegu szarpie, powoli silnik sie rozpędza, tylko, że nie mam falujących obrotów jałowych.
U mnie, były wymienione uszczelki pod dolotem i w zasadzie nic się nie zmieniło (mechanik przy montażu LPG potwierdził że ciągneło na lewo, wymienił uszczelki, ale nie wspomniał nic o błedach na komputerze). Pedał przepustnicy dość ciezko chodzi (linka sie gdzieś zastała pewnie).
Samochód przed montażem gazu i po montażu gazu ma ten sam problem nawet po otwarciu całkowitym przepustnicy powoli sie zbiera, bardzo powolnie wzrastają obroty.
Przepływomierz umyłem (apropo jest w nim 3 rezystory dwa mają opór jeden wcale).
Umyłem również przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza. Te ostatnie trzy rzeczy najbardziej pomogły ale nadal auto jest wolniejsze niż 75KM w 1.6 AEE.
Również wydaje mi się, że to jakiś problem z nieszczelnym dolotem, może jakieś rurki, może przepustnice / klapy te od skracania dolotu nie trzymają szczelnie przy niskich obrotach, albo przez otworek do sterowania tymi klapkami leci lewe powietrze z zewnątrz. Kolektor jest składany z paru kawałków może tu też jakiś problem wychodzi np przedmuchy / nieszczelności pomiędzy oddzielnymi kanałami dolotowymi.
U mnie, były wymienione uszczelki pod dolotem i w zasadzie nic się nie zmieniło (mechanik przy montażu LPG potwierdził że ciągneło na lewo, wymienił uszczelki, ale nie wspomniał nic o błedach na komputerze). Pedał przepustnicy dość ciezko chodzi (linka sie gdzieś zastała pewnie).
Samochód przed montażem gazu i po montażu gazu ma ten sam problem nawet po otwarciu całkowitym przepustnicy powoli sie zbiera, bardzo powolnie wzrastają obroty.
Przepływomierz umyłem (apropo jest w nim 3 rezystory dwa mają opór jeden wcale).
Umyłem również przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza. Te ostatnie trzy rzeczy najbardziej pomogły ale nadal auto jest wolniejsze niż 75KM w 1.6 AEE.
Również wydaje mi się, że to jakiś problem z nieszczelnym dolotem, może jakieś rurki, może przepustnice / klapy te od skracania dolotu nie trzymają szczelnie przy niskich obrotach, albo przez otworek do sterowania tymi klapkami leci lewe powietrze z zewnątrz. Kolektor jest składany z paru kawałków może tu też jakiś problem wychodzi np przedmuchy / nieszczelności pomiędzy oddzielnymi kanałami dolotowymi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości