Gdy auto się nagrzeje traci kopa i silnik drży/poszarpuje na biegu jałowym, wskazówka obrotomierza stoi równo. Na zimnym wszystko ok.
Podpialem Vaga:
Pokazuje jeden powracający błąd:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
Drugie co zauważyłem to że mój nowy oryginalny czujnik temperatury pokazuje nieidentyczne wartości:
Na blat 87stopni Do Ecu 37
Wychodzi na to że sonda stoi na bogato. Zanim ją podmienie chcialbym sie dowiedziec czy za niska temepratura do ecu ma wpływ na sonde? Ewentualnie na prace silnika lub spalanie?
To już któryś czujnik co pokazuje za niską temperature do ecu i w związku z tym mam pytanie takie poza konkursem:
W kostce sa 4 kable jak mniemam, 2 x masa i 2 do pomiaru wartosci...
Czy moznaby polaczyc po dwa kable i zastosowac pojedynczy czujnik by do ecu i na blat szla ta sama temperatura? Wtedy temperatura na blacie byłaby od razu informacja jaka temp idzie do ecu... Eentualnie przelozyc w kostce na probe piny pod ten z blatu?
Z góry dzieki za odp.
1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.
Problem twoim jest nieszczęsny czujnik temp, który podaje do ECU za niską temp a ten wzbogaca mieszankę i stąd utrata mocy.
Sprawdź kabelki co idą do ECU od tego czujnika czy nie mają gdzieś przetarcia/zwarcia.
Pytanie na jakie czujniki wymienialeś dotychczas? Na zamienniki lub niby oryginały z allegro?Dam pisze:To już któryś czujnik co pokazuje za niską temperature do ecu
Sprawdź kabelki co idą do ECU od tego czujnika czy nie mają gdzieś przetarcia/zwarcia.
Re: 1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.
Stąd też błąd sondy lambda?marcin7x5 pisze:Problem twoim jest nieszczęsny czujnik temp, który podaje do ECU za niską temp a ten wzbogaca mieszankę i stąd utrata mocy.
no nie pomyliłes sie, ori z allegromarcin7x5 pisze:Pytanie na jakie czujniki wymienialeś dotychczas? Na zamienniki lub niby oryginały z allegro?
1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.
Bardzo prawdopodobne. Zrób najpierw porzadek z czujnikiem temp i ew kabelkami od niego. Niestety tylko ori wchodzi w grę. Koszt ok 90zł w ASO.Dam pisze:Stąd też błąd sondy lambda?
Ja osobiście mam juz 3 szt. Tym razem kupiłem ori i jest spokój.
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
1.6 AKL drga i muli po nagrzaniu - sonda + czujnik temp.
Witam, mam identyczne objawy jak Dam, vag pokazał błedy:
00537 - ragulacja z sondą lambda, kontrola czujnika tlenu - powraca cały czas
00513 - czujnik predkosci silnika G28 - jałowy RMP za wysoki, czujnik predkosci silnika G28 - sygnał usterki (czujnik walu korbowego) -bład po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił
00520 - przepływomierz powietrza G70/G19 czujnik przeplywu poziomu masy - błąd po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił
z tego co wyczytałem wymiana czujnika temp. oraz czyszczenie przepływomierza powinno pomóc ? Proszę o podpowiedzi
00537 - ragulacja z sondą lambda, kontrola czujnika tlenu - powraca cały czas
00513 - czujnik predkosci silnika G28 - jałowy RMP za wysoki, czujnik predkosci silnika G28 - sygnał usterki (czujnik walu korbowego) -bład po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił
00520 - przepływomierz powietrza G70/G19 czujnik przeplywu poziomu masy - błąd po skasowaniu i przejechaniu około 20km nie powrócił
z tego co wyczytałem wymiana czujnika temp. oraz czyszczenie przepływomierza powinno pomóc ? Proszę o podpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości