1.4 16v rozrzad

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » pn cze 04, 2012 14:59

Zamierzam wymienic rozrzad w swoim golfie, chcialbym zapytac czy taki zestaw sie nadaje? http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-1- ... 85114.html
Bede go wymienial z ojcem, nie mamy podnosnika do silnika, czy damy rade to zrobic bez specjalistycznego sprzetu?? pytam bo ktos mi mowil ze dobrze sobie go podniesc jest.. Prosze o odp na wszystkie pyttania



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v rozrzad

Post autor: marcin7x5 » pn cze 04, 2012 15:05

Musisz odkręciła jedna z poduszek silnika. Poza tym dobrze jest miec przyrząd do zblokowania wałków rozrządu. Nie wiem czy to podpasuje bo chyba silniki fsi miały troche inny rozrząd.



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » pn cze 04, 2012 19:00

ok a co do samego rozrzadu to jaki kupic? czy tej firmy co w linku wyzej bedzie dobry?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: 1.4 16v rozrzad

Post autor: norek111 » pn cze 04, 2012 19:37

bodziom777 pisze:ok a co do samego rozrzadu to jaki kupic? czy tej firmy co w linku wyzej bedzie dobry?
będzie OK


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v rozrzad

Post autor: marcin7x5 » wt cze 05, 2012 10:51

Popatrz sobie jeszcze po cennikach zestawów np w intercarsie lub iparts-ie



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: 1.4 16v rozrzad

Post autor: Fafik258 » wt cze 05, 2012 14:41

Nigdy tego nie robiłeś więc to Ci pomoże kolego.

1. Poluzować śruby mocujące poduszki i wpornik.
2. Zabudować belkę i podwiesić silnik lub podbudować silnik.
3. Zdemontować wspornik i poduszkę.
4. Ściągnąć pasek wielorowkowy.
5. Odkręcić koło z wału korbowego.
6. Ściągnąć osłony paska rozrządu.
7. Ustawić rozrząd na znaki i zablokować.
8. Zdemontować paski rozrządu wraz z rolkami, napinaczami i pompą płynu.
9. Jeżeli wymiana płynu to spuścić płyn z chłodnicy.
10. Zamontować pompę płynu, rolki, napinacze i założyć paski rozrządu.
11. Ustalić napięcie pasków na napinaczach.
12. Ściągnąć blokady i obrócić wałem korbowym o 2 obroty.
13. Skorygować ustawienie napinaczy.
14. 6, 5, 4, 3, 2,1
15 . Pamiętać o momentach dokręcenia poszczególnych śrub.
16. Zalać płynem chłodniczym.

Ustawienie rozrządu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b3 ... 93a8a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/042 ... 1aab7.html

Opis na co uważać(dobór zestawu, montaż, popełniane błędy):
http://www.sendspace.pl/file/db067640a7fda3fdf762783



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » śr cze 06, 2012 09:48

Dzięki Fafik;
Mam w koncu rolki i napinacze z Ina, pasek Contitech no i pompe Graf i mam pytanie czy pod uszczelke od pompy dac delkatnie sylikonu silnikowego? Kolega jakis mi tak radzil ze bedzie pewniejsze..
Dzis bede to wymienial wiec w razie czego bede tu zaglądal z pytaniami :jezor:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v rozrzad

Post autor: marcin7x5 » śr cze 06, 2012 10:23

Pompa ma w sobie oring do uszczelnienia więc nie widzę sensu dawania silikonu.



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » śr cze 06, 2012 11:58

Można bez problemu podniesc silnik za miske olejowa?? bo nie wiem czy jej nic od tego nie bedzie?



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » śr cze 06, 2012 18:44

Ok, mam teraz taki problem: jak sciagnac kolo z walu korbowego? - chodzi o to najwieksze ktore blokuje ta obudowe od rozrzadu; pasuje je czyms zablokowac zeby ta duza srube odkrecic tylko jak zeby czegos nie skrzywic? jest moze na to jakis sposob? oprocz tej duzej sruby nie ma tam zadnej na imbusa (bo ktos gdzies cos o imbusach pisal), sa tylko takie dziury po bokach tej sruby...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v rozrzad

Post autor: marcin7x5 » pt cze 08, 2012 10:46

Wrzuć wsteczny bieg zaciągnij ręczny i odkręcaj. Pamiętaj tylko aby tą śrubę potem wkręcić na klej do gwintów! Możesz spokojnie podstawić cos pod miskę.



bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

1.4 16v rozrzad

Post autor: bodziom777 » pt cze 08, 2012 11:19

najwiekszy problem byl z napinaczem paska klinowego ktory przeszkadzal w tym zeby sciagnac rolke rozrzadu, trzeba bylo z drugiej strony sciagac oslone od wydechu, filtr oleju, odciagnac sprezarke i dopiero mozna bylo sie dostac do sruby ktora owy napinacz trzyma, zeby go odkrecic. w tej chwili zakladam rozrzad i bede to skrecal



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości