golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
witam
przeszukałem już chyba cale zasoby internetowe i nie mogę znaleźć sposobu na uruchomienie golfika. Jest to golf mk4 silnik benzynowy 1.4 16v AKQ z 98r. w aucie została zdjęta pokrywa zaworów w celu uszczelnienia wycieku oleju do gniazd świec zapłonowych, a co za tym idzie został zdemontowany również rozrząd. Po uszczelnieniu pokrywy i złożeniu rozrządu na nowo auto nie pali na 2 gary. Rozrząd ustawiony jest na pewno dobrze ( sprawdzałem chyba 10 razy ) cewka nowa, świece nowe, kable dobre, wymieniony tez czujnik temperatury cieczy. Cewka daje iskrę na wszystkie świece, paliwo tez dochodzi. Kolektor ssący czysty, przepustnica tez wyczyszczona. nie pali na 1 i 4 cylinder ( wnioskuje tak, ponieważ na 1 i 4 cylindrze świece są mokre od paliwa, a na 2 i 3 czarne, okopcone). Auto odpala tylko po dodaniu gazu, a jak odpali to trzeba ciągle gazować bo chodzi nierówno i po zdjęciu nogi z gazu gaśnie. Po podłączeniu do VAG'a wyskakuje błąd 609 i 610 (wyjście zapłonu 1 , 2). Jakieś pomysły co może być na rzeczy?
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na jakieś odpowiedzi
przeszukałem już chyba cale zasoby internetowe i nie mogę znaleźć sposobu na uruchomienie golfika. Jest to golf mk4 silnik benzynowy 1.4 16v AKQ z 98r. w aucie została zdjęta pokrywa zaworów w celu uszczelnienia wycieku oleju do gniazd świec zapłonowych, a co za tym idzie został zdemontowany również rozrząd. Po uszczelnieniu pokrywy i złożeniu rozrządu na nowo auto nie pali na 2 gary. Rozrząd ustawiony jest na pewno dobrze ( sprawdzałem chyba 10 razy ) cewka nowa, świece nowe, kable dobre, wymieniony tez czujnik temperatury cieczy. Cewka daje iskrę na wszystkie świece, paliwo tez dochodzi. Kolektor ssący czysty, przepustnica tez wyczyszczona. nie pali na 1 i 4 cylinder ( wnioskuje tak, ponieważ na 1 i 4 cylindrze świece są mokre od paliwa, a na 2 i 3 czarne, okopcone). Auto odpala tylko po dodaniu gazu, a jak odpali to trzeba ciągle gazować bo chodzi nierówno i po zdjęciu nogi z gazu gaśnie. Po podłączeniu do VAG'a wyskakuje błąd 609 i 610 (wyjście zapłonu 1 , 2). Jakieś pomysły co może być na rzeczy?
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na jakieś odpowiedzi
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Sprawdź kompresję na tych cylindrach gdzie masz mokre świece. Może cos źle złozyłeś w rozrządzie jednak. Skoro silnik pracuje tylko jak wciśniesz pedal gazu to znaczy, że cos jest nie tak z fazami rozrządu. Rozpinałes oba paski może?
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
tak rozpinałem oba paski. wal korbowy ustawiałem na punkt gmp na 1 tłoku i znak na kole od walu korbowego zgrywał się z tym na bloku. kola od wałków rozrządu ustawiałem na znaki i zgadzały się z moimi znacznikami na małym pasku (profilaktycznie przed zdjęciem zrobiłem sobie znaki na małym pasku od wałków rozrządu). Próbowałem także przestawiać rozrząd o ząb do przodu i do tyłu, bez żadnego rezultatu.
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
postaram się to sprawdzić w jak najszybszym czasie i dam znać co dalej.
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
kompresja sprawdzona: 1 cylinder- 14,5 ; 2 cylinder- 13,5 ; 3 cylinder- 13,5 ; 4 cylinder- 0
w poniedziałek rozbieram silnik i patrze co dalej. Oby to była tylko uszczelka chociaż z racji takiej ze na 4 nie było żadnego ciśnienia, nawet 1bara to obawiam się że to zawory... jak rozkopie i się dowiem to dam znać. "marcin 7x5" dzięki za podpowiedzi. Zastanawiam się tylko czemu na 1 cylindrze świeca tez była mokra jakby nie paliła, ale może jak wróci ciśnienie na 4 to wszystko wróci do normy. W końcu kiedyś musi
w poniedziałek rozbieram silnik i patrze co dalej. Oby to była tylko uszczelka chociaż z racji takiej ze na 4 nie było żadnego ciśnienia, nawet 1bara to obawiam się że to zawory... jak rozkopie i się dowiem to dam znać. "marcin 7x5" dzięki za podpowiedzi. Zastanawiam się tylko czemu na 1 cylindrze świeca tez była mokra jakby nie paliła, ale może jak wróci ciśnienie na 4 to wszystko wróci do normy. W końcu kiedyś musi
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Wydaje mi się, że to dlatego, że na 4 cylindrze ci dmucha w dolot prawdopodobnie. I wtedy kiedy na pierwszym masz otwarty zawór ssacy to z czwartego *#cenzura#* ci dodatkowo do pierwszego paliwo (oba tłoki robią suw do góry) przez co na pierwszym nie jest w stanie dokładnie przepalic wszystkiego. To tak w skrócie.goffyy pisze:Zastanawiam się tylko czemu na 1 cylindrze świeca tez była mokra jakby nie paliła, ale może jak wróci ciśnienie na 4 to wszystko wróci do normy. W końcu kiedyś musi
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
za chwile biorę się za rozbieranie silnika. zobaczymy co z tego wyjdzie o postępach będę informował.
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
jest i efekt grzebania po rozłożeniu silnika wyszła na jaw przyczyna braku ciśnienia na 4 cylindrze. Zgodnie z moimi przypuszczeniami padły dwa zawory ssące. Jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem wygięte zawory ale z dwojga złego dobrze że w końcu coś wyszło jutro sklep i trzeba pomału zacząć składać jak złoże to na pewno pochwale się rezultatem.Oby w końcu odpalił Jeszcze raz wielkie dzięki "marcin7x5" za pomocne uwagi
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
No problem.
Z tego wynika, że nie. Dobrze że tylko 2 zawory.goffyy pisze:Po uszczelnieniu pokrywy i złożeniu rozrządu na nowo auto nie pali na 2 gary. Rozrząd ustawiony jest na pewno dobrze ( sprawdzałem chyba 10 razy )
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Zawory wymienione, auto odpaliło i w końcu o własnych siłach może wyjechać z garażu:) Przyczyną problemów były dwa zawory ssące. A co do rozrządu to przypuszczalnie podczas ostatniej podróży mógł przeskoczyć pasek bądź była to zupełnie inna, nie znana mi przyczyna, ponieważ po każdorazowym ustawieniu rozrządu robię dwa obroty (720') za pomocą siły mięśni żeby właśnie uniknąć takich sytuacji jak pokrzywienie zaworów. Człowiek jest istotą niedoskonałą wiec lepiej być ostrożnym
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Montaż powtórny pokrywy zaworów z wałkami musi zostać przeprowadzony przy odpowiednim położeniu wału i dodatkowo na 2-4 szpilki zamiast śrub żeby prosto opadła na głowicę inaczej może (nie musi) dojść do uszkodzenia zaworów. Jest to oczywiście problematyczne, żeby nie schrzanić ustawienia rozrządu...
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
golf mk4 1.4 16v akq problem z zaplonem?
Goffyy teraz pytanie mam do Ciebie:) domyslam sie ze bledy usunales ale czy wrocily?bo ja tez miałem blad wyjścia zapłonu i zastanawiam sie czy ten blad dotyczy tylko garow bo u mnie padła cewka i po rozgrzaniu nie palil na jeden gar a takze obroty spadaly do 600 czego przyczyna okazal sie czujnik temperatury wody a nie cewka jak kazdy mechanik myslal bo komputer nic nie pokazywal a wskaźnik temperatury 90C pokazywal strasznie dziwny ten silnik pol roku nie jeździlem stal w garazu i takie cuda mi sie dzieja pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości