Dziwny dzwięk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » wt cze 21, 2016 20:45

marcin7x5 pisze:To koło jest przykręcone do wału korbowego.
Rozumiem, czyli odpowiada za napędzanie paska wielorowkowego. Wydaje się to sensowne. Będę musiał to sprawdzić. Wymiana jest prosta ? Można ją spokojnie zlecić mechanikowi ? Czy lepiej szukać porządnego warsztatu ? Może ASO ? Szkoda mi golfa, bo jest w bardzo dobrym stanie :)

Proszę także o inne sugestie, jeśli ktoś ma.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » wt cze 21, 2016 22:05

Trzeba potem wkręcić tą śrubę co się nią dokręca na klej do gwintu.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » śr cze 22, 2016 12:39

marcin7x5 pisze:Trzeba potem wkręcić tą śrubę co się nią dokręca na klej do gwintu.
Co do samej zasady demontażu / montażu, to nieistotne. Zrobią to fachowcy :)

Temat dalej uważam za otwarty :) Będę mógł to sprawdzić dopiero za 2 - 3 tygodnie :( ale jak tylko sprawdzę to napiszę czy to to.

Dodatkowo proszę o podanie innych możliwości tego "piszczenia". Co bym miał kilka wariantów na sprawdzenie.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » śr cze 22, 2016 21:30

Zdejmij pasek i sprawdź jak się obracają wszystkie inne rolki napędzane paskiem czyli wspomaganie alternator itd być może któraś z nich się zacina podczas obrotu.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » czw cze 23, 2016 09:05

marcin7x5 pisze:Zdejmij pasek i sprawdź jak się obracają wszystkie inne rolki napędzane paskiem czyli wspomaganie alternator itd być może któraś z nich się zacina podczas obrotu.
Jadę na urlop po urlopie, wszystko sprawdzę i napiszę co i jak :) Szczerze to wątpię, napinacz paska wielorowkowego był "luzowany", żadne rolki wtedy nie pracowały i dźwięk był nadal :( sprawdzę to jeszcze raz całkowicie ściągając pasek.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pt cze 23, 2017 03:22

Witam ponownie :) Już na wstępie napiszę, aby nie czytać wcześniejszych moich postów, bo one dotyczyły innego samochodu, który został sprzedany.

Mam do dyspozycji ocieplany wielki garaż z bardzo wygodnym kanałem więc postanowiłem samemu na poważnie wziąć się za ten dziwny odgłos, jeździłem tylko po tych mechanikach i co jeden to mądrzejszy, ale żaden nie potrafił mi pomóc :)

Odgrzebując temat proszę o ponowne zainteresowanie się w tematem - tym razem sam to zlokalizuję i naprawię - oczywiście z Waszą pomocą :)

Problem:

Zawsze gdy samochód postoi powyżej 4 godzin to po odpaleniu pojawia się dziwny odgłos (nie wiem do czego to przyrównać, nie jest to piszczenie) ewentualnie jakby ktoś chciał mogę nagrać i umieścić na forum :) gdy silnik się troszkę nagrzeje, po około 5 min jazdy, odgłos ten całkowicie ustaje :) Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu jest już cicho :) Zauważyłem, że samochód musi postać te min. 4 godziny wtedy cała sytuacja się powtarza :) Zgodnie z powyższymi zaleceniami zdemontowałem CAŁKOWICIE pasek klinowy i uruchomiłem samochód - dziwny dźwięk był nadal. Zszedłem do kanału i dość dokładnie zacząłem się wsłuchiwać i jestem pewny w 99%, że te dziwne odgłosy wydobywają się z okolicy koła pasowego wału korbowego, o czym już napisał kolega marcin7x5 może nie do końca chodzi o ślizganie paska, ale coś z tym kołem jest nie tak.
marcin7x5 pisze:Może być wytarte już koło pasowe na wale korbowym i pasek się lekko ślizga.
Z uwagi na powyższe postanowiłem je wymienić na nowe dodatkowo w ASO kupiłem 4 śruby imbusowe do przykręcenia nowego koła oraz kilka innych drobiazgów wraz z dolną obudową paska zębatego (rozrządu), którą wymienię, bo stara jest pordzewiała i pokrzywiona :)

Dodam jeszcze, że jak na moje oko to śruba wału korbowego podczas normalnej pracy silnika jakoś dziwnie się obraca, ten temat na razie jeszcze zostawię. Ale do niego powrócę gdyby wymiana koła pasowego nie pomogła :) Nagram najlepiej film jak ta śruba się obraca.

Mam kilka pytań:
1. Jakiej firmy kupić koło pasowe / tłumik drgań skrętnych OEM 06A 105 243 E (oryginał ASO 800 zł), FEBI, CORTECO, NTN SNR, DAYCO, INA, SKF, RUVILLE, GATES, VAICO, TRISCAN ?
Kupiłem Continentala prosto z Niemiec, ale to co przyszło to jakaś kpina, odsyłam. Dla zainteresowanych mogę rozwinąć temat :)
2. Czy odkręcając stare "koło/tłumik drgań" zwrócić na coś uwagę ? Można coś dodatkowo wymienić, korzystając z demontażu koła pasowego/tłumika drgań ?
3. Może ktoś wie jakiej firmy montowane jest koło pasowe wału korbowego/tłumik drgań skrętnych na pierwszy montaż ?
4. Czy po wymianie koła pasowego wału korbowego (tłumik drgań) należy wymieniać także: koło pasowe alternatora, koło pasowe pompy wspomagania, napinacz, pasek klinowy ?
5. Czy mogę uruchomić silnik jak odkręcę koło pasowe wału korbowego ? W moim golfie koło trzymają tylko 4 imbusy, śruby wału korbowego nie trzeba ruszać.

Bardzo, ale to bardzo dziękuję wszystkim za pomoc :)

P.S. Teraz dopiero zobaczyłem, że posta dodałem po równo roku czasu :) to musi być jakiś znak :)


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » sob lip 29, 2017 13:01

Posprawdzałem wszystko, tzn. ściągnąłem wszystkie osłony paska zębatego, koło pasowe wału korbowego i ewidentnie "dziwny dźwięk" jest nadal. Został tylko rozrząd + pompa cieczy chłodzącej, ale to wykluczam, ponieważ było to wymieniane. Czyli pasek, rolka napinająca i pompa cieczy chłodzącej. Przejechałem na tym 10 000km. Oryginalne VW z ASO.

Głos wydobywa się z okolicy koła zębatego wału korbowego, miski olejowej. Czy może być za to odpowiedzialna pompa oleju ?

Dla mojego golfa w ASO kosztuje ona 6000zł :shock: jest wraz z modułem wałków wyrównoważających. Czy muszę kupić cały zestaw ? Można znaleźć i wymienić np. samą pompę ? Czy mógłby mi ktoś pomóc w znalezieniu zamiennika dobrej jakości ? Numer OEM 06A 103 295 N


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » sob lip 29, 2017 20:49

cudak11480 pisze:Oryginalne VW z ASO
Niektóre elementy poddawane są regeneracji "fabrycznej". Dotyczy to m in. starych pomp wody.
Co do pompy oleju to gdyby były zbyt duże zużycie między zębne - co powoduje hałas- to zapewne odbiłoby się to na ciśnieniu oleju. Może to wina w tych wałkach wyrównoważających.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » ndz lip 30, 2017 12:51

Dzięki za odpowiedź :) i chęci.

Wczoraj siedziałem jeszcze przy tym samochodzie i wieczorkiem postanowiłem sprawdzić rolkę napinającą pasek zębaty (rozrząd). Włączyłem silnik i z kanału popryskałem troszkę wodą rolkę napinającą pasek, odgłos natychmiast ustał. Postanowiłem sprawdzić to jeszcze raz i dzisiaj z rana zrobiłem to samo. Podobnie jak wczoraj po popryskaniu rolki wodą dźwięk ustaje. Ku mojej radości :)

Udało się, w końcu znam przyczynę tego "dziwnego" dźwięku. :okej:

Według mnie za ten dźwięk odpowiedzialny jest pasek zębaty i rolka napinająca. Przy bardzo dokładnym obejrzeniu paska widać, że jego krawędź jest troszkę inna o tej drugiej (ciemniejsza). Właśnie ta krawędź ociera o krawędź rolki napinającej. Pasek na rolce nie jest idealnie położony. Z jednej strony od krawędzi jest 3 mm, a z drugiej nie maa nawet 1mm i właśnie z tej strony pasek ociera o rolkę.

Przypomnę, że rozrząd był wymieniany dwukrotnie, drugim razem u innego mechanika i na częściach oryginalnych VW. Jednak nie kupionych bezpośrednio jak pisałem z ASO tylko, ze sklepu internetowego, nie będę podawał linka, bo pewnie jest to zabronione. Choć sklep jest bardzo znany i ceniony z oryginalnych rozrządów do innych samochodów. Dlatego rozrząd od razu wykluczałem. Widać źle robiłem, dobrze, że coś mnie tchnęło. Być może części są oryginalne jednak ich montaż został nie poprawnie przeprowadzony. Za mocno lub za słabo naciągnięty pasek zębaty. Nie wiem :)

Może być jakaś przyczyna tego, że po zamontowaniu nowego rozrządu ten pasek za jakiś czas zsuwa się (2mm) do krawędzi rolki i wydaje ten dźwięk ?

Jutro dzwonię do ASO i umawiam się na wymianę rozrządu. Wymienią, pojeżdżę i zobaczymy, co i jak :)


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8993
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » ndz lip 30, 2017 14:24

Sprawdź rolkę prowadzącą czy nie jest skrzywiona.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pn lip 31, 2017 10:12

Nie ma u mnie rolki prowadzącej. Jest tylko rolka napinająca. Czy o nią Ci chodziło ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

-HARNAS-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lip 13, 2019 10:36

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: -HARNAS- » sob lip 13, 2019 10:42

Witajcie koledzy, mam podobny problem do opisywanego przez was, i jestem bezradny, napiszcie proszę jak u was zakończyło się z tym dziwnym dźwiękiem słyszanym w kabinie od 1000 obrotów, u minie po przyłożeniu patyka ewidentnie słychać było to coś z napinacza, kpl. INA, po zmianie napinacza na kolejny nowy napinacz, dźwięk taki sam, do tego na najmniejszej rolce pojawiają się dziwne zabrudzenia tak jakby coś "kapaoło" na nią co jest nie możliwe.
GOLF 6 2.0 TDI 140 KM silnik CBAB.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » ndz lip 14, 2019 10:48

Witam,

Mój problem został rozwiązany, podałem powyżej.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

-HARNAS-
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lip 13, 2019 10:36

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: -HARNAS- » śr lip 17, 2019 21:54

cudak11480 pisze:
ndz lip 14, 2019 10:48
Witam,

Mój problem został rozwiązany, podałem powyżej.
u mnie po wymianie na nowy napinacz, nowy pasek, podmieniona rolka ( ta najmniejsza), nic nie dało, jestem przed desperacją zakupu kolejnego zestawu ale już nie INA tylko oryginalnego VW także firmowanego jako INA.... :banghead: :banghead: :banghead:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości