Dziwny dzwięk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » śr kwie 04, 2012 18:17

Witam,

Posiadam VW Golfa IV 1.4 16v (AKQ) 98r., kilka miesięcy temu postanowiłem na dobre pozbyć się wycieku płynu chłodzącego, po gruntownych poszukiwaniach okazało się, że jest to wina chłodnicy. Tego samego dnia po wymianie chłodnicy jak tylko zabrałem samochód od mechanika pojechałem na parking podniosłem maskę i chciałem sobie popatrzeć na pracujący silnik. Już podchodząc do klapy usłyszałem dziwny dźwięk spod maski. Przy nagrywaniu, telefon przesuwałem po całym silniku dlatego raz jest głośniej raz ciszej (ogólnie dźwięk jest równomierny) w 29 sekundzie słychać go najgłośniej wtedy telefon miałem przy dolnym grillu po lewej stronie. Od spodu jakby lepiej słychać. Podniosłem maskę i chciałem to zlokalizować niestety, ale na marne. Bardzo ciężko mi ustalić nawet z której części samochodu wydobywa się ten dźwięk. Na pewno z przodu pod maską, jednak jak maska jest zamknięta też słychać i nawet jak siedzę w środku samochodu też słyszę, ale troszkę słabiej. Dodam, że owy dźwięk zaczyna dawać o sobie znaki tylko i wyłączenie jak rozgrzeje silnik (wskazówka na 90 stopni). Następnego dnia pojechałem do mechanika (wcześniej rozgrzewając silnik) i powiedziałem mu, że to może wina wymiany chłodnicy, może o czymś zapomniał, itp. itd. bo przed wymianą tego nie było. Mechanik (mój znajomy) siedział przy nim słuchał, słuchał i po jakiś 30 minutach zmartwiony oznajmił, że słyszy, ale nie wie skąd to i co to może być. Byłem jeszcze u dwóch innych i nikt nie był w stanie mi pomóc :( wymienili tylko jakąś jedną rolkę, ale okazało się, że to nie to. Mówili, że to nic poważnego, ale strasznie wyje i mnie denerwuje. W swojej miejscowości zwiedziłem już chyba wszystkich mechaników.

Czy może ktoś jest w stanie mi pomóc ?

Na logikę: zaczęło się to dziać po wymianie chłodnicy i tylko jak silnik jest rozgrzany, więc nasuwa się kilka pytań:
1. Może coś z układem chłodzenie ?
2. Po rozgrzaniu otwiera się dolny zawór przy chłodnicy i może to coś ma do znaczenia ?
3. Może się nie otwiera ?
4. Może ciecz w rurkach (przy wymianie coś wpadło) i wydaje taki dźwięk ?
5. Wina chłodnicy ? może mechanik wymienił na nie taką, bez klimy, pasowała by też ?
6. Może to coś z wentylatorami ? jakiś czujnik ? coś zapchane ?

Czy może to nie wina układu chłodzenia ? Tak mi to już gra na nerwy :banghead: , że muszę to zrobić

Bardzo przepraszam za pisownię i nazewnictwo niektórych elementów, ale nie jestem fachowcem.

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i :pub: dla wszystkich
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2014 08:35 przez cudak11480, łącznie zmieniany 1 raz.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Dziwny dzwięk

Post autor: mirek87 » czw kwie 05, 2012 14:06

układ chłodzenia raczej nie ma nic do wydawania dzwięku. Dzwięk powstaje dopiero jak się włączy wentylator czy nie? Też bym stawiał na którąś rolke a może od alternatora jakieś łożysko siada.... wszystko co się kręci może wydawać taki dzwięki jest to trudne do ustalenia bo silnik robi tez hałas



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Dziwny dzwięk

Post autor: Waqa » czw kwie 05, 2012 14:42

zdejmij wieloklinowy i odpal jeżeli dźwięk będzie nadal to będziesz wiedział ze kwiczy coś na rozrządzie



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » czw kwie 05, 2012 18:25

mirek87 pisze:Dzwięk powstaje dopiero jak się włączy wentylator czy nie?
Dźwięk słychać po rozgrzaniu silnika (90 stopni), mimo, że oba wentylatory nie są włączone. Tak na marginesie to bardzo rzadko się włączają, a jak już się włączą to tylko na chwilkę. Ale w niczym nie zmienia to dźwięku.
mirek87 pisze:może od alternatora jakieś łożysko siada....
To najbardziej przemawia za mną. A ten alternator to jest umiejscowiony na dole w pobliżu lewej strony chłodnicy ? Ale znowu on działa (kręci się) zaraz po uruchomieniu silnika, bo napędza go ten pasek wieloklinowy (czy się mylę ?) A wtedy nie słychać tego dźwięku chyba, że po rozgrzaniu silnika alternator pracuje inaczej (nie wiem nie znam się).
mirek87 pisze:wszystko co się kręci może wydawać taki dzwięki jest to trudne do ustalenia bo silnik robi tez hałas


Tak to prawda. No właśnie siedziałem wczoraj z dobrą godzinę i próbowałem namierzyć i jestem pewny, że tak jakby głośniej słychać w okolicach alternatora jeśli jest on umieszczony tak jak wyżej opisałem.
Waga pisze:zdejmij wieloklinowy i odpal jeżeli dźwięk będzie nadal to będziesz wiedział ze kwiczy coś na rozrządzie
Trzeba będzie tak chyba zrobić.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » pt kwie 06, 2012 10:57

Tam w okolicach alternatora masz tez pompę od wspomagania. Tez może byc cos nie tak z nią.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » pt kwie 06, 2012 14:42

Po świętach wszystko sprawdzę zacznę od paska wieloklinowego. Jak sprawdzę to się odezwę.

Pas wieloklinowy
Pas klinowy
Pas wielorowkowy

To jest jeden i ten sam pasek tylko nazwa inna ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » pt kwie 06, 2012 14:59

Mozna to tak nazywac. Chodzi o ten sam pasek co napędza alternator, pompę wspomagania, czasami równiez pompę wodną i klimę.



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Dziwny dzwięk

Post autor: mirek99mtg » pt kwie 06, 2012 20:23

Proponuje sprawdzić rozrząd i pompę wody. U mnie padła pompa wody po 40 tys km, co prawda dzwięk był troche inny, ale jak pomyślę że mogła się zatrzeć i zerwać pasek rozrządu to aż mnie dreszcze przechodzą.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » wt cze 19, 2012 08:55

Witam,

Trochę mnie nie było, ale już sprawdziłem, tzn. na samym początku ściągnąłem pasek, uruchomiłem silnik i czekałem aż się rozgrzeje, po rozgrzaniu i odczekaniu jeszcze kilkunastu minut stwierdziłem, że nie słychać już tego. Sumując nie jest to wina rozrządu, ale od czegoś co jest napędzane paskiem wieloklinowym, bądź same rolki (ale od razu w to wątpiłem, byłby inny dźwięk).

Postanowiłem zabrać się od samej góry, czyli w moim przypadku pompa wspomagania. Odpaliłem auto poczekałem, aż się rozgrzeje i pojawi się "dziwny dźwięk". Gdy tylko go usłyszałem poprosiłem kolegę, aby stał przy silniku, tzn. przy pompie i ją nasłuchiwał, a ja zacząłem kręcić kierownicą w lewo i prawo na maksa (przy maks. obroty spadały i silnik prawie gasł, ale to inny temat, jest w trakcie wyjaśniania chodzi o przepustnicę, nieważne). Od czasu do czasu to piszczenie ustawało lub wydawało inne dźwięki (inna częstotliwość, amplituda), w każdym bądź razie coś z tym dźwiękiem się działo. Więc można stwierdzić, że raczej na pewno będzie to wina pompy wspomagania. Ponadto rurka (wąż) która łączy pompę wspomagania ze zbiornikiem płynu (tym wyrównawczym) wspomagania przy mocniejszym skręcie tak jakby "strzela" (nie wiem jak to nazwać) mocno "skacze", tak jakby co jakiś czas się dławił, ale tylko raz "strzeli" zbliżając się do maks. skrętu koła.

Podsumowując może ktoś jest w stanie mi napisać co może być nie tak z pompą ? Łożyska czy coś innego ? Może można ją jakoś inaczej dokładniej sprawdzić pod względem mechanicznym czy też wydajnościowym (przepływowym)? Poziom płynu sprawdzałem jest w pomiędzy min i max. (przy rozgrzanym silniku). Może wymienić płyn na nowy, coś to da ? (jeśli tak to może ktoś polecić jakiś dobry płyn ?).

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i odpowiedź.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » wt cze 19, 2012 10:39

Prawdopodobnie masz do wymiany pompę. Te skoki węza zasilającego pompę świadczą o tym, że pompa nie tłoczy równomiernie płynu. Nie masz problemów ze wspomaganiem?



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » wt cze 19, 2012 10:45

Nie znam się tak za bardzo :( Jakieś na pewno są, ale jakby były poważniejsze to pewnie by mnie ręce bolały :)

Jaką kupić używany oryginał czy zamiennik nowy ? (i tak nie będę znał stanu używanej, ehhh to bezsensu). Jak sprawdzić używaną oryginalną na pierwszy rzut "oka" mając ją w ręku ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwny dzwięk

Post autor: marcin7x5 » wt cze 19, 2012 10:50

Ja osobiście kupilem uzywany oryginał ...od skody octawi.Ogólnie pasuja wszystkie z grupy vw, które bazują na mk4 - audi, seat, skoda. Musi tylko byc od benzyny bo do diesla maja większe cisnienie.



cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » śr cze 20, 2012 07:35

Kupię pompę, pojeżdżę i dam znać czy ustało.


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

cudak11480
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw paź 20, 2011 07:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Dziwny dzwięk

Post autor: cudak11480 » czw paź 25, 2012 08:01

Witam,

Niestety do tej pory nie wiem od czego ten dźwięk :(

Przed zakupem pompy postanowiłem jeszcze zdjąłem pasek wieloklinowy sprawdzić. Niestety, ale dziwny odgłos jest nadal. Także na pewno nie jest to zależne od paska czyli: alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimatyzacji.

Wydaje się, że być może coś od rozrządu, pompa cieczy chłodzącej ? Jak pisał mirek99mtg. Możecie podać jakąś dobrą firmę produkującą pompy.

Jakieś sugestie prócz pompy ?


Denerwowanie się to mszczenie się na własnym zdrowiu za głupotę innych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości