Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Witam,
Problemy dotyczą golfa z końcówki 1998r 1.6SR a objawiają się na zimnym silniku:
-brakiem mocy
-falowaniem obrotów w zakresie 700-1000obr. Czasami falowanie przestaje po nagrzaniu ale nie zawsze.
-często zdarza się że auto po odpaleniu zgaśnie raz nawet dwa razy a jak się odpali to chodzi tak jakby już gasł i nagle ożywa.
-podczas pierwszych kilometrów po odpaleniu(2-3) auto też potrafi zgasnąć przy skręcaniu lub dojeżdżaniu do skrzyżowania
-strzela spod maski przedniej -potrafi strzelić przy spokojnej jeździe a jak już się wciśnie gaz przy dławieniu to strzela jak z armaty.
-szarpie przy dodawaniu gazu -Podczas spokojnej jazdy przerywanie(większe na zimnym silniku) pojawia się przy ok 1600-2200obr
-przerywa przy dodawaniu gazu
Mimo tego że to benzyna zachowuje się jak TDI a mianowicie gdy się wciska gaz wolno przyśpiesza ale potrafi dostać nagłego przyśpieszenia.
Na ciepłym silnik auto zachowuje się odrobinę lepiej. Jakby lepiej zachowywało się przy zmianie biegów przy ok 3000obr.
Ogólnie auto gorzej zachowuje się w wilgotne dni ale też nie ma reguły.
Dopóki nie wymieniłem świec i przewodów auto ciężko odpalało w wilgotne dni. Teraz odpala bez problemu.
Proszę o pomoc ew. wskazanie fachowca w dziedzinie VW w rejonie MARKI-WOŁOMIN oraz WARSZAWA
Problemy dotyczą golfa z końcówki 1998r 1.6SR a objawiają się na zimnym silniku:
-brakiem mocy
-falowaniem obrotów w zakresie 700-1000obr. Czasami falowanie przestaje po nagrzaniu ale nie zawsze.
-często zdarza się że auto po odpaleniu zgaśnie raz nawet dwa razy a jak się odpali to chodzi tak jakby już gasł i nagle ożywa.
-podczas pierwszych kilometrów po odpaleniu(2-3) auto też potrafi zgasnąć przy skręcaniu lub dojeżdżaniu do skrzyżowania
-strzela spod maski przedniej -potrafi strzelić przy spokojnej jeździe a jak już się wciśnie gaz przy dławieniu to strzela jak z armaty.
-szarpie przy dodawaniu gazu -Podczas spokojnej jazdy przerywanie(większe na zimnym silniku) pojawia się przy ok 1600-2200obr
-przerywa przy dodawaniu gazu
Mimo tego że to benzyna zachowuje się jak TDI a mianowicie gdy się wciska gaz wolno przyśpiesza ale potrafi dostać nagłego przyśpieszenia.
Na ciepłym silnik auto zachowuje się odrobinę lepiej. Jakby lepiej zachowywało się przy zmianie biegów przy ok 3000obr.
Ogólnie auto gorzej zachowuje się w wilgotne dni ale też nie ma reguły.
Dopóki nie wymieniłem świec i przewodów auto ciężko odpalało w wilgotne dni. Teraz odpala bez problemu.
Proszę o pomoc ew. wskazanie fachowca w dziedzinie VW w rejonie MARKI-WOŁOMIN oraz WARSZAWA
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
sprawdzałeś czujnik temperatury?
Mam ten sam problem z identycznymi objawami U mnie mechanik wymienił coś przy przepustnicy jakis silniczek sonde i świece auto przestało szarpać przy spokojnej jeździe i ma przyśpieszenie ok. reszta tak jak u ciebie.. Darowałem już to sobie bo za dużo czynników i nie na moje nerwy to jest...
Mam ten sam problem z identycznymi objawami U mnie mechanik wymienił coś przy przepustnicy jakis silniczek sonde i świece auto przestało szarpać przy spokojnej jeździe i ma przyśpieszenie ok. reszta tak jak u ciebie.. Darowałem już to sobie bo za dużo czynników i nie na moje nerwy to jest...
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
kolego podstawa to bedzie sprawdzenie, wyczyszczenie i adaptacja przepustnicy. Możliwe że pada też cewka oraz czujnik temperatury. Sprawdz tez szczelność dolotu powietrza. Najlepiej też pojechać podpiąć vag'a
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Spróbuj najpierw z czujnikiem temperatury, pożycz od jakieś kumpla z golfa lub z sharana czytałem że pasuje, podmień i będziesz widział czy jest zmiana. Ja kupiłem i wywaliłem pieniądze w błoto, ale to jest właśnie najczęstsza przyczyna, więc zacznij od tego. Powodzenia
A oto porada od jednego z forumowiczów z czasu kiedy ja próbowałem dojść gdzie jest problem.
Mam nadzieje że się przyda. No i jeśli ci się uda możesz o tym powiadomić na PW.
A oto porada od jednego z forumowiczów z czasu kiedy ja próbowałem dojść gdzie jest problem.
Mam nadzieje że się przyda. No i jeśli ci się uda możesz o tym powiadomić na PW.
psilos1 pisze:1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników.
2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit
3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)
4. Sprawdzamy czujnik płynu chłodzącego na VAGU!! nie kierujemy się wskazaniami na desce! - czy pokazuje to co na polu (termometr za oknem) jak zimny silnik i czy ładnie zagrzewa do przynajmniej 80 stopni i nie szaleje wskazanie potem (ten punkt przedewszystkim do sprawdzenia)
5.Sprawdz uszczelki kolektora ssącego. 6. Jeżeli to nie pomoże, a przepustnica oczyszczona i zaadoptowana to zostaje tylko sprawdzić stan przewodów do przepustnicy a później to już tylko wymiana przepustnicy.
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Podłącz samochód pod Vag-a,podaj kody ewentualnych usterek (jeżeli takowe wykryje).Brak błędów w sterowniku silnika będzie wskazywał na brudną przepustnicę lub nieszczelny dolot.Powodzenia
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 00:17
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Witam w moim przypadku pomogła wymiana uszczelniaczy na kolektorze ssącym między głowicą a kolektorem i od tego bym zaczoł i od razu świece wymień to jedna robota
jeśli trochę majsterkujesz nie powinieneś mieć problemów z wymianą a koszt nie wielki
jeśli trochę majsterkujesz nie powinieneś mieć problemów z wymianą a koszt nie wielki
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 08:58
- Lokalizacja: WWL
- Auto: VW Golf mk4 1.6 SR
- Silnik: AKL
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Witam ponownie, w końcu znalazłem chwilę czasu i zabrałem się za czyszczenie przepustnicy która nie była aż tak bardzo usmolona i w 5min uporałem się z doczyszczeniem.
Podpowiedzcie jak sprawdzić czujnik temperatury i o który czujnik temperatury chodzi oraz gdzie go szukać?
Mam pytanie też do kolegi u którego mechanik wymieniał jakiś silniczek i sondę przy przepustnicy czy chodzi o to coś co znajduje się pod tą czarną plastikową obudową przykręconą do przepustnicy?
Podpowiedzcie jak sprawdzić czujnik temperatury i o który czujnik temperatury chodzi oraz gdzie go szukać?
Mam pytanie też do kolegi u którego mechanik wymieniał jakiś silniczek i sondę przy przepustnicy czy chodzi o to coś co znajduje się pod tą czarną plastikową obudową przykręconą do przepustnicy?
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
U mnie problemem po 6 miesiącach okazało się że gdy silnik był zgaszony skraplała się woda na 1 cylindrze i przez pierwsze kilka minut chodził na 3. a wyszło to przy tym jak okazało się przy rozebraniu silnika bo uszczelka pod głowicą siadła.. Teraz po naprawie mój 1.6SR chodzi jak w bajce cichutko ssanie rano wszystko chodzi jak w zegarku:)
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Żeby nie szukać pozwólcie że "odsmażę kotleta". Otóż w moim golfie 1.6 Sr 8v Mam opisywane wyżej problemy na zimnym silniku, a dodatkowo oprócz strzałów w kolektor na zimnym, cały czas na zimnym i ciepłym prycha mi w wydechu prawie jak WRC przy puszczaniu pedału gazu. A do tego standardowo słabo jedzie na zimnym i musi się zadławić i zgasnąć przed 90. Już ze 2 razy zmieniałem przewody i świece, cewkę, bo na starej zaczą mieć większe problemy. Przepustnicę czyściłem, wymienili mi przepływkę, składałem i uszczelniałem tą rurę od przepływki do przepustnicy bo była pęknięta tu na połączeniu z wlewem oleju, zmieniałem czujnik temp płynu. Błędów na Vagu nie widać, I co mogę jeszcze zrobić ? Dodam że dużo mi pali, bo ile trasy bym nie robił i tak mi 10 do 10,5 l gazu musi spalić. Czekam na jakieś sugestie, czy pomoc w okolicy Lublina może, zima się zbliża a to coraz bardziej uciążliwe się robi.
Albo Mnie wyprzedzasz, bo jadę 60, albo widzisz Mnie kiedy Cię wyprzedzam przy 120.
Re: Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Spróbuj z gumkami pod kolektorem ssącym, częsta przypadłość.
Jeżeli pali Ci max 10,5l gazu to masz super spalanie.
Jeżeli pali Ci max 10,5l gazu to masz super spalanie.
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
To tak zapytam zawczasu czy kupić takie uszczelki? Czy to kwestia ułożenia i dobrego skręcenia? Jak one wyglądają ?
To super? Ja głównie po trasie jeździłem na 430 km 80 po mieście i to nie w największe korki. A trasa czy 90/100, czy 100/120 spalnie takie samo później. Tylko komputer pokazuje nierealnie małe wartości.
To super? Ja głównie po trasie jeździłem na 430 km 80 po mieście i to nie w największe korki. A trasa czy 90/100, czy 100/120 spalnie takie samo później. Tylko komputer pokazuje nierealnie małe wartości.
Albo Mnie wyprzedzasz, bo jadę 60, albo widzisz Mnie kiedy Cię wyprzedzam przy 120.
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
To takie uszczelki, masz zdjęcie i nr części pod tym linkiem.
http://skodaauto.com.pl/uszczelka-kolek ... -1069.html
Możesz spróbować dokręcić ale marna szansa, lepiej odżałować i wymienić.
Wymieniłeś już właściwie wszystko na około także zostały Ci chyba tylko te uszczelki.
Ja u siebie nie wiem czy kiedykolwiek zszedłem poniżej 12l gazu, i jest cala masa ludzi na forum w tematach o spalaniu z podobnym wynikiem niestety. Także pozostaje Ci się cieszyć ze swojego spalania.
http://skodaauto.com.pl/uszczelka-kolek ... -1069.html
Możesz spróbować dokręcić ale marna szansa, lepiej odżałować i wymienić.
Wymieniłeś już właściwie wszystko na około także zostały Ci chyba tylko te uszczelki.
Ja u siebie nie wiem czy kiedykolwiek zszedłem poniżej 12l gazu, i jest cala masa ludzi na forum w tematach o spalaniu z podobnym wynikiem niestety. Także pozostaje Ci się cieszyć ze swojego spalania.
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
Dzieki, na dniach zamówię i bede dalej testował.
Najbardziej denerwujący jest fakt że Vento które jeszcze mam 1.8 90km Pali mi 9l LPG i nie muszę dolewać oleju jak w tym, ale golfikiem przyjemniej się jeździ.
Najbardziej denerwujący jest fakt że Vento które jeszcze mam 1.8 90km Pali mi 9l LPG i nie muszę dolewać oleju jak w tym, ale golfikiem przyjemniej się jeździ.
Albo Mnie wyprzedzasz, bo jadę 60, albo widzisz Mnie kiedy Cię wyprzedzam przy 120.
Dużo problemów na zimnym i ciepłym silniku 1.6SR
odświeże kotleta rozwiązał ktoś problem z tym silnikiem u mnie te same objawy gdy zimny ciepły jest ok, wymieniłem przepustnice uszczelki na kolektorze swiece i dalej to samo czujnik temp. tez wymieniony i klapa zimny słaby i szarpie zle pali. Na vagu pokazuje tylko błąd czujnika położenia wałka rozrządu i to sporadycznie
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości