Układ wydechowy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Układ wydechowy.

Post autor: ostr8 » wt mar 27, 2012 12:02

Witam, mam dość dziwny problem z hmm. układem wydechowym. Gdy przyśpieszam swoim samochodem słychać w kabinie strasznie huk... z tłumika( taki metaliczny). Byłem pewny że jest może dziurawy , co się okazuję że nie ma ani jednej dziurki. Drugą opcją myślałem ze jest wycięty katalizator ( co się okazuję siateczka i w środku czyściutko). Wszystkie złączki pięknie poskręcane. Czy w generalnie w golfach IV 1.4 16V , to tak głośno chodzi? Generalnie zaczyna się to na wysokich obrotach, powiedzmy na 2 od 2,8 tyś obr. zmiana biegu ciszej chodzi na 3 od 3,5 tyś obr. znów huk , i tak na każdym biegu. Wczoraj siedząc w kanale a kolega powoli dawał mu gaz to jest okey , ale jak nagle dal gaz to jakby z silnika szedł ogień przez cały układ wydechowy.
Nie mam pojęcia co już sprawdzić ?? Może macie jakieś pomysły??

Czy jest możliwe że przestawiony rozrząd miałby taki wpływ na układ wydechowy?



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Układ wydechowy.

Post autor: mirek87 » wt mar 27, 2012 12:36

trzeba dokładnie sprawdzić układ wydechowy czasami osłona kata daje takie wibracje bądz rura przy katalizatorze może być od środka skorodowana i kawałeczki mogą tak sie obijać wydając metaliczny dzwięk jak by kawałki blachy latały. Od zewnątrz może nie być tego widać z reguły przy łączeniach się sypie. Dzieje się tak w autach które mają duży przebieg albo długo stały nie używane. Stawiam na układ wydechowy bo w trakcie jazdy wibracje przenoszą sie na niego, dodając gazu na postoju może to nie być odczuwalne.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Układ wydechowy.

Post autor: marcin7x5 » wt mar 27, 2012 13:25

Niestety te wydechy w silnikach 1,4 i 1,6 16V generują takie własnie dźwięki w tym zakresie prędkości obrotowej silnika. Szczególnie własnie na zimnym silniku/wydechu. Wydaje mi się, że jest to własnie związane już z wyeskploatowaniem juz poszczególnych części ukł wydechowego. Warto też sprawdzić wieszaki. Na pewno pomaga w jakimś stopniu zluzowanie całego układu wydechowego / wszystkich jego elementów/ i ponowne skręcenie. Ma to na celu "odprężenie" układu. Sam to przerabiałem jakis czas temu i pomogło.



Awatar użytkownika
lukaszzzmk4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob paź 22, 2011 23:06

Układ wydechowy.

Post autor: lukaszzzmk4 » wt mar 27, 2012 14:12

u mnie osłona tłumika już kończyła żywot i była zardzewiała i zaczynała odpadać na skutek czego było słuchać przeraźliwy dźwięk metaliczny... najlepiej jest położyć coś na ziemi położyć się i poprosić kogoś żeby ci przy gazował ty ręką obczaj co jest luźne tylko jak masz rozgrzany to załóż coś na rękę... ja u mnie tak tą osłonę wyczaiłem...



ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Re: Układ wydechowy.

Post autor: ostr8 » wt mar 27, 2012 15:28

Czy katalizator powinien mieć osłonę ? u mnie niczego nie ma tylko sam katalizator na wierzchu. Co do luzów to naprawdę na łączeniach nie ma , osłona tłumika nie lata i jest w dobrym stanie ( nie zardzewiała ). Zauważyłem że podejrzana jest lekko rura okopcona zaraz za katalizatorem na łączeniu z rurą.



mirek87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr kwie 14, 2010 10:27
Lokalizacja: PL

Układ wydechowy.

Post autor: mirek87 » wt mar 27, 2012 15:37

skoro jest okopcona to pewnie tam jest nieszczelność



Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Układ wydechowy.

Post autor: jpatryk125 » wt mar 27, 2012 16:11

W moim golfiku MKII też taki metaliczny dźwięk był i okazało się, że tam, gdzie kolektor wydechowy łączy się z wydechem (zaraz za komoką silnika pod spodem) był taki pierścień stalowy na łączeniu kolektora y wydechu (który służy chyba jako uszczelnienie). Mocowany był on 3-ma mocno skorodowanymi i poluzowanymi śrubami które należało wyciąć i przykręcić nowe tak alby ten pierścień nie latał.
Nie wiem czy dobrze radze ale ja bynajmniej tak miałem i też myślałem że katalizator się w środku tłucze i kiedy zabierałem się za jego wycięcie zauważyłem ten pierścień. 3 nowe śruby i nie ma wnerwiającego stukotu.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Układ wydechowy.

Post autor: marcin7x5 » śr mar 28, 2012 10:03

Czy katalizator powinien mieć osłonę
Tak powinna być taka blaszana oslona od spodu.



Awatar użytkownika
Radzio91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 14, 2011 00:32
Lokalizacja: LBN/Łęczna

Układ wydechowy.

Post autor: Radzio91 » śr mar 28, 2012 14:24

Podepnę się pod temat.
Czy gumowe wieszaki tłumika w mk4 są wymienialne??, wygląda to tak jakby bez cięcia się nie obeszło :-( , a już mam nieźle sparciałą gumę.


Albo Mnie wyprzedzasz, bo jadę 60, albo widzisz Mnie kiedy Cię wyprzedzam przy 120.

ostr8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob sie 06, 2011 12:37

Re: Układ wydechowy.

Post autor: ostr8 » czw mar 29, 2012 22:39

Okazało się ,że był luźna objemka która zaciska łączenie katalizatora z tłumikiem zapewne środkowym( tam gdzie mówiłem że przekopcone lekko było ) . Nigdy bym nie stwierdził ,że to jest przyczyną , generalnie także rozkręciłem cały układ wydechowy i go znów skręciłem może to pomogło. Jednak problem znikł , co najważniejsze.

Dzięki za pomoc ! :)

a co do wieszaków wydaje mi się że są wymienialne :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Układ wydechowy.

Post autor: marcin7x5 » pt mar 30, 2012 13:30

generalnie także rozkręciłem cały układ wydechowy i go znów skręciłem może to pomogło.
A nie mówiłem wcześniej. :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości