[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5757
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: grg474 » czw sty 05, 2012 21:20

a ja sie zastanawiam co wy chcecie płukać w 1,4 ... - rozbierałem te silniki i jest tam układ blaszek tworzących pierścienie tłokowe a ten układ/system jest do bani - w swoim 1,4 AKQ i kumpla wymieniałem te pierścienie na zwykłe montowane w innych silnikach vw czyli pierścień ze sprężynką a nie 3 blaszki (z czego jedna falista) tworzące jeden pierścień. Efekt - do momentu sprzedania golfa czyli 40tys z czego większość na gazie jeśli nie jechałem ciągle po 150-160 to wogóle nie brał tj nie było konieczności żadnych dolewek między wymianami. Jedynie gonitwy po autostradach powodowały jakiś tam ruch na bagnecie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P , EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer)

levi10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:40
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: levi10 » czw sty 05, 2012 23:04

Panowie ciągle czekam na olej - podobno idzie kurierem :) Kupiłem Motula 6100 Synergie 10w40 + płukanka Motula + filtr oleju MANN. A tak wracając do niezbitego faktu :), że mój 2.0 AQY wziął 0,5 l na 1000 km to muszę napisać, że wkur.... mnie to na maksa więc podniosłem maskę :) i tak. Dolałem oleju i zapisałem stan. Dodatkowy wyczyściłem - chyba odma to się nazywa - odpowietrznik tam gdzie wlewa się olej i rurkę gumową, która biegnie do przepustnicy (posiadacze aqy i apk ("amierican" aeg) wiedzą o co chodzi). Wszystko to była zarąbane masłem, które notorycznie zbiera mi się okresie jesienno-zimowym w tych miejscach na oleju Mobil Semi Syntetic 10w40. Po tym zabiegu zrobiłem samochodem 500 km - masło znowu zaczyna się tworzyć, ale stan oleju się nie zmienił. Wynika z tego, że albo ten Mobil nie nadaje się do tego silnika albo nie nadaje się do LPG albo w okresie jesienno-zimowym należy co około 2 tygodnie czyścić odpowietrznik. Co myślicie? Zobaczę co będzie na Motulu i opisze. Pozdro



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 684
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: leon79 » czw sty 05, 2012 23:22

levi10 pisze:Po tym zabiegu zrobiłem samochodem 500 km - masło znowu zaczyna się tworzyć, ale stan oleju się nie zmienił
To w końcu bierze ten olej czy nie?? :D


User

levi10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:40
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: levi10 » czw sty 05, 2012 23:30

Właśnie :) i o co chodzi :)?? Czy zarąbana odma może powodować większe ubytki oleju? Może ktoś biegły się wypowie :los2:

Leon79 na jakim oleju smigasz? Masz LPG? Co z "masełkiem"?



Awatar użytkownika
OMEGA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw lip 15, 2010 12:58
Lokalizacja: Małopolska :)

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: OMEGA » pt sty 06, 2012 02:38

levi10 Ale masło się robi od jeżdżenia na nie dogrzanym silniku na krótkich trasach, czyż nie???



levi10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:40
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: levi10 » pt sty 06, 2012 11:17

Wiesz ja dziennie robię około 50 km w dwie strony do pracy więc to chyba nie jest krótka trasa



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9350
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: jhosef » pt sty 06, 2012 11:24

To nie powinno być masła. Nie ubywa Ci płynu?



levi10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:40
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: levi10 » pt sty 06, 2012 11:27

Hej :) naprawdę zdiagnozowałbym uszczelkę pod głowicą :helm: Nie ubywa :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5757
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: grg474 » pt sty 06, 2012 11:57

levi10 pisze:Czy zarąbana odma może powodować większe ubytki oleju?
może


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P , EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer)

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: [mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: Fafik258 » pt sty 06, 2012 12:04

grg474 pisze:a ja sie zastanawiam co wy chcecie płukać w 1,4 ... - rozbierałem te silniki i jest tam układ blaszek tworzących pierścienie tłokowe a ten układ/system jest do bani - w swoim 1,4 AKQ i kumpla wymieniałem te pierścienie na zwykłe montowane w innych silnikach vw czyli pierścień ze sprężynką a nie 3 blaszki (z czego jedna falista) tworzące jeden pierścień. Efekt - do momentu sprzedania golfa czyli 40tys z czego większość na gazie jeśli nie jechałem ciągle po 150-160 to wogóle nie brał tj nie było konieczności żadnych dolewek między wymianami. Jedynie gonitwy po autostradach powodowały jakiś tam ruch na bagnecie
Też słyszałem o procederze wymiany pierścieni trzy częściowych na jednoczęściowe oczywiście z pozytywnym skutkiem. Tylko jak rozmawiam z tutejszymi magikami to patrzą na mnie jak na debila. Więc jak powiedziałbyś coś więcej na temat pierścieni jakie zakładałeś było by miło.

Teraz mam większy rebus. 30 minut po jeździe sprawdzam stan oleju na bagnecie nawet nie minimum. Odkręcam korek wlewu oleju i sprawdzam ponownie olej. I ku mojemu zdziwieniu na bagnecie po ponownym pomiarze jest 3/4 bagnetu pomiędzy min a max. Zakręcam korek oleju mierze ponownie olej i sytuacja analogiczna jak przy pierwszym pomiarze, ledwo minimum. I tu pytanie o co chodzi?? Zaobserwowana sytuacja może być winą zapchanej odmy??



levi10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:40
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: [mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: levi10 » pt sty 06, 2012 12:25

grg474 pisze:
levi10 pisze:Czy zarąbana odma może powodować większe ubytki oleju?
może
Dobra - gdzie wtedy olej ucieka? Spala go?



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 684
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: leon79 » pt sty 06, 2012 13:48

levi10 pisze:Leon79 na jakim oleju smigasz?
5w30 Mobil
levi10 pisze:Masz LPG?
Mam
levi10 pisze:Co z "masełkiem"?
Trochę jest, ale głównie (80 %) jeżdże na krótkich odcinkach 5-7km.


User

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5757
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: grg474 » pt sty 06, 2012 18:48

levi10 pisze:Dobra - gdzie wtedy olej ucieka? Spala go?
tak albo spala albo jak jest straszni eto wywala przez uszczelniacze wału a w ostateczności przez bagnet (to nie żart - widziałem takie coś)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P , EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer)

e46
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:57

Re: [mk4] bierze olej - płukanie silnika?

Post autor: e46 » pt sty 06, 2012 21:37

grg474 pisze:a ja sie zastanawiam co wy chcecie płukać w 1,4 ... - rozbierałem te silniki i jest tam układ blaszek tworzących pierścienie tłokowe a ten układ/system jest do bani - w swoim 1,4 AKQ i kumpla wymieniałem te pierścienie na zwykłe montowane w innych silnikach vw czyli pierścień ze sprężynką a nie 3 blaszki (z czego jedna falista) tworzące jeden pierścień. Efekt - do momentu sprzedania golfa czyli 40tys z czego większość na gazie jeśli nie jechałem ciągle po 150-160 to wogóle nie brał tj nie było konieczności żadnych dolewek między wymianami. Jedynie gonitwy po autostradach powodowały jakiś tam ruch na bagnecie
Silnik płukałem ,żeby się pozbyć zaległego syfu,osadu i resztek starego oleju a nie po to żeby spadło jego branie.Przechodziłem z oleju mineralnego na półsyntetyk.Przez tyle lat i nie wiadomo jaką eksploatacje przez poprzednich właścicieli w silniku nazbiera się sporo syfu,szlamu,brudu itd.Płukanka nie usuwa osadu tylko z pierścieni ale np. tez z dźwigienek hydraulicznych i innych elementów ruchomych.Poza tym po płukance olej jest bardzo długo czysty a bez płukanki wymiesza się ze starym olejem,syfem i szybko zrobi się brudny.Jak ktoś ma samochód od nowości , wymienia olej zgodnie z zaleceniami i na dobrej klasy to syfu w silniku nie będzie miał.W przypadku samochodów używanych nigdy nie wiadomo co i kiedy tam było lane więc warto płukankę zrobić chociażby po to żeby oczyścić silnik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości