Kolektor sący akl

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » wt wrz 13, 2011 13:54

Witam posiadam golf 1.6 akl i ma problem z delikatnie falującymi obrotami wymieniłem kable, świece, rurę do przepustnicy (czyszczenie i adaptacja przepustnicy) czujnik temperatury 4 pinowy, termostat. I dalej falują i przy dodawaniu gazu przez linkę ręką spod maski słychać takie zadławienie jak szybko dodam ,dobiega ono koło przepustnicy. Czytałem na forum, że może łapać lewe powietrze w okolicy kolektora ssącego. Dzisiaj zrobiłem taki teścik i przy opalonym silniku psiknąłem na łączenie z czoła samochodu Plakiem ale nic to nie dało. Czy ktoś wymieniał już uszczelki te pośrodku i przy bloku i to pomogło? Myślałem zastosować silikon wysokotemperaturowy bo pytałem się to jedna taka uszczelka to koszt 12-14zł więc morze lepiej silikon. Z czoła to widzę dwie śrubki i jakoś chyba da się rozłączyć a jak jest z tym co idzie do bloku silnika nie trzeba ruszać listwy z wtryskami i z tylna częścią, jak się zabrać do tego?


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

parholot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw mar 31, 2011 20:36

Kolektor sący akl

Post autor: parholot » wt wrz 13, 2011 21:45

wymiana uszczelek jest w miarę prosta: odkręcasz kolektor od głowicy i masz takie 2 zapadki(blokady) po lewej i prawej stronie kolektora , i wysuwasz część kolektora razem z wtryskami
, reszta kolektora z przepustnicą zostaje
PS
jeżeli po plaku się nic nie zmieniło to nie ruszaj (ew silikon nie zaszkodzi ale raczej nie pomoże)
dodatkowo sprawdź:
przepływomierz, sonda lambda może poduszki pod silnikiem jak delikatnie faluje?



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Kolektor sący akl

Post autor: ggregorii » wt wrz 13, 2011 22:02

U mnie jak dam od razu w sandał to też jest przymulenie ale obroty nie falują. Także raczej to nie powietrze, ale pewny nie jestem.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » wt wrz 13, 2011 23:24

Dobrze a jak sprawdzić przepływomierz bez vaga bo mam win 7 x 64 i nie pójdzie a kabel mam i robię diagnostykę na kompie dziewczyny ale ona wyjechała więc odpada. Czytałem jak wyczyścić przepływomierz przy użyciu alkoholu ale ja jak zajrzałem to jet czysty morze spróbować go wyczyścić profilaktycznie morze pomorze?


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kolektor sący akl

Post autor: Kajor » wt wrz 13, 2011 23:48

Sprawdź oporność między pinami przepływki zależnie od temperatury. Oponość jest identyczna jak w czujniku temperatury cieczy - ja sprawdzałem swój kładąc go przy kominku (coraz bliżej) i obok termometr. Jeśli opór na pinach maleje to znaczy że działa.


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » śr wrz 14, 2011 12:25

Witam sprawdzałem ogrzewając go suszarką wygląda na sprawny przy okazji wyczyściłem przepływ-kę sprejem do czyszczenia przepustnic i przy okazji odkręciłem jeszcze raz przepustnice aby zobaczyć czy po 8 000 km widać jakieś zanieczyszczenia - minimalne albo i w cale. Poskładałem do kupy i opaliłem aż do włączenia wentylatorów dalej tak samo. Przy minimalnym dodaniu gazy szybko słychać takie dławienie i delikatnie obroty falują ale to jest do przyjęcia.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kolektor sący akl

Post autor: Kajor » śr wrz 14, 2011 21:37

A czujnik temperatury masz oryginalny czy podróbę?
Jak ze szczelnością dolotu (w szczególności przy harmonijce wężyka odmy)?


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » śr wrz 14, 2011 23:38

Czujnik mam podróbę ale dałem za niego 45zł i to ten najdroższy wziąłem jaki mają dla ciekawości sprawdziłem oporności dla różnej temperatury i jest ok oraz temperaturę wskazówka nie wychyla się poza 90 przy normalnej jeździe a na vag pokazuje już w okolicy 78 a wskazówka jest na 90 podobno to normalne. Rura wymieniona tam właśnie była nieszczelność i brał lewe powietrze zobaczę jak zrobię więcej kilometrów czy obroty się uspokoją albo vagiem zaadaptuje.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

krzk111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 04, 2007 14:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Re: Kolektor sący akl

Post autor: krzk111 » czw wrz 22, 2011 12:21

Witam,

spróbuj odpiąć wtyczkę (zdj.) i się przejechać. U mnie oprócz lewego powietrza to był problem powodujący nierówne obroty. Jest to czujnik ciśnienia oleju wspomagania (czy jakoś tak ) ; jeżdżę z odpiętą wtyczką już jakiś czas i nic się nie stało. Koszt czujnika ASO ok. 100 zł

Obrazek



Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » czw wrz 22, 2011 20:28

To już próbowałem wcześniej nie pomogło.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Tomekxk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 27, 2011 12:11

Kolektor sący akl

Post autor: Tomekxk » czw wrz 29, 2011 22:16

Witam mam identyczny problem do Twojego. Autko zamula po dodaniu gazu, na zimnym lekko strzela, gdy sie przyspiesza szarpie.

Przeczytalem juz milion postów i czuje sie jeszcze głupszy a niżeli byłem. Moje pytanie czy wymienia sie gumki pod oboma czesciami kolektora czy tylko pod ta gdzie jest przepustnica?



Wuyek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lis 25, 2009 22:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Kolektor sący akl

Post autor: Wuyek » pt wrz 30, 2011 01:10

Wymień te uszczelki, to jest bolączka naszych AKL. Miałem identyczny problem i to lewe powietrze było przyczyną. Pamiętam, że zaraz po wymianie problem nie ustąpił przez co prawie przeszedłem załamanie bo problem ciągnął się od dłuższego czasu, ale to była tylko czkawka. Nie pamiętam tylko czy dokręcałem 2 raz kolektor.
Tomekxk pisze:Witam mam identyczny problem do Twojego. Autko zamula po dodaniu gazu, na zimnym lekko strzela, gdy sie przyspiesza szarpie.

Przeczytalem juz milion postów i czuje sie jeszcze głupszy a niżeli byłem. Moje pytanie czy wymienia sie gumki pod oboma czesciami kolektora czy tylko pod ta gdzie jest przepustnica?
Wymieniasz tam gdzie Ci zasysa powietrze, w moim przypadku były tylko do wymiany na łączeniu kolektora ssącego z blokiem silnika. Oczywiście wymieniasz wszystkie 4.


Kupię krótką antenkę ori vw

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » pt wrz 30, 2011 07:41

Spróbuj bo ja na razie zostawiłem problem, popsikać Plakiem czy będzie słychać zmianę obrotów silnika w miejscu łączenia się kolektora. U mnie nie ma ale jak u ciebie pomorze to zmienię i w swoim.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

Awatar użytkownika
rafalpg
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn gru 20, 2010 23:35
Lokalizacja: Sędziszów Młp./Rzeszów

Kolektor sący akl

Post autor: rafalpg » śr mar 07, 2012 19:56

Witam wymieniłem już uszczelki były 0,9- 0,7mm cieńsze od nowych, pojeżdżę chwile i zobaczę co się będzie działo jak czkawka ustanie to dam znać. Zauważyłem, że pod kolektorem poci mi się uszczelkę od pokrywy zaworów nad kolektorem wydechowym. Wytarłem go w miarę możliwości i będę obserwował czy dalej cieknie. Górna część kolektora trzyma się na dwóch śrubach pod nim (dostęp nie ciekawy) czy ktoś ściągał kolektor bez odkręcania tego dolnego? Wygląd, że trzeba odkręcić przepustnicę,dwie śruby pod, wyciągnąć bolce po bokach kolektora na łączeniu i dwa wkręty z czoła i powinien wyjść.


Golf IV 1.6 AKL 98r. LPG

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości