Problem z obrotami- gaśnie.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z obrotami- gaśnie.
witam mam mały problem z obrotami na rozgrzanym silniku , miałem wcześniej problem z cewką miała przebicie... wymieniłem już nie ma (ale przy tym miałem problemy z rozpędzaniem bardzo dziwnie to wyglądało tak jakby falował- już to nie występuje) , teraz mam problem z wolnymi obrotami gdy wrzucę na luz po prostu mi gaśnie, na wolnych trochę powalczy i czuć w podłodze jak pedał próbuje powalczyć ale i tak gaśnie.... , przy okazji pokazuje mi się błąd przepustnicy : regulator położenia przepustnicy V60- przerwa na wyjściu. Czy możliwe że za gaśniecie to odpowiada czy może kable ? które nie są już najświeższe.... proszę o pomoc, świece są ładne na pewno nie trzeba ich wymieniać.Dodam jeszcze że przepustnica była czyszczona i adaptowana poprawnie. Czekam na wasze propozycje.
a i bym zapomniał najważniejszego : silnik 1.4 16V AKQ
a i bym zapomniał najważniejszego : silnik 1.4 16V AKQ
Problem z obrotami- gaśnie.
Witam.Podpinam się pod temacik.Próbuję naprawić autko koleżanki.W golfach jestem doszczętnie zielony.Problemik jest tego typu że redukcja między biegami 2-3 strasznie go męczy potrafi sobie poszarpać a czasem na luzie zgasnąć problem jest denerwujący ponieważ raz kumpela stanęła na przejezdzie i musiała autko odpalać raz jeszcze.Podobne problemy jak u koleszki wyżej.Troszeczkę się naczytałem na tym forum i wszelkie kroki jakie poczyniłem w celu usprawnienia autka poszły na marne.Moje spostrzeżenia:
-Po podpięciu pod VAG zero błędów( tu pytanko jak czytać czujniki podczas jazdy?)
-Przepustnica przeczyszczona (lusterko) chociaż wcale nie było z nią zle.
-Myślałem że może przepływomierz padł ale w tym silniku go nie ma.
-Metalowa rurka od EGR-a prowadząca do przepustnicy była mocno zabita więc myślałem że znalazłem problem ale to nie to!
-Przewody i świece wymienione tydzień temu na NGK -na kablach była dyskoteka.
-Myślałem też o katalizatorze ale nic w nim nie słyszę i z zewnątrz jest w dobrym stanie( nie muli autka)
Ten problem występuję na beni jak i na gazie.Zauważyłem też dziwną rzecz( jak autko złapie 90stopni i przełączę go na gaz to temp. na blacie w oczach zaczyna spadać, poleci do samego dołu po czym powoli z powrotem pnie się w górę.( i tu pytanko co włącza wiatrak który z czujników i gdzie on się znajduje)
Wszytko to tyczy się silnika 1.4 16V w golfie 4 1998 rok.
Za jakąkolwiek podpowiedz WIELKIE DZIĘKI!!!
Pozdrawiam
-Po podpięciu pod VAG zero błędów( tu pytanko jak czytać czujniki podczas jazdy?)
-Przepustnica przeczyszczona (lusterko) chociaż wcale nie było z nią zle.
-Myślałem że może przepływomierz padł ale w tym silniku go nie ma.
-Metalowa rurka od EGR-a prowadząca do przepustnicy była mocno zabita więc myślałem że znalazłem problem ale to nie to!
-Przewody i świece wymienione tydzień temu na NGK -na kablach była dyskoteka.
-Myślałem też o katalizatorze ale nic w nim nie słyszę i z zewnątrz jest w dobrym stanie( nie muli autka)
Ten problem występuję na beni jak i na gazie.Zauważyłem też dziwną rzecz( jak autko złapie 90stopni i przełączę go na gaz to temp. na blacie w oczach zaczyna spadać, poleci do samego dołu po czym powoli z powrotem pnie się w górę.( i tu pytanko co włącza wiatrak który z czujników i gdzie on się znajduje)
Wszytko to tyczy się silnika 1.4 16V w golfie 4 1998 rok.
Za jakąkolwiek podpowiedz WIELKIE DZIĘKI!!!
Pozdrawiam
Re: Problem z obrotami- gaśnie.
Spróbuj ja jeszcza zaadoptować. Niestety często bywa tak, że (w szczególności w silnikach 1,4 16V) trzeba ja wymienić.hapa999 pisze:Przepustnica przeczyszczona (lusterko) chociaż wcale nie było z nią zle.
Prawdopodobnie masz do wymiany czujnik temperatury (G2/G62)hapa999 pisze:Zauważyłem też dziwną rzecz( jak autko złapie 90stopni i przełączę go na gaz to temp. na blacie w oczach zaczyna spadać, poleci do samego dołu po czym powoli z powrotem pnie się w górę.( i tu pytanko co włącza wiatrak który z czujników i gdzie on się znajduje)
Za właczenie wiatraka odpowiedzialny jest w pierwszej kolejności włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę
Problem z obrotami- gaśnie.
Witam zauważyłem że duzy wpływ na gaśniecie samochodu ma jakaś rurka gumowa z której leci strasznie gorące powietrze , gdy jest włożona na miejsce to samochodu gaśnie co skrzyżowanie, gdy jest wyjęta chodzi dobrze. Jakieś wasze sugestie ?? co może być z tym związane ?? :> Pozdrawiam.
fotki:
fotki:
Problem z obrotami- gaśnie.
ostr8, mam dokladnie ten sam silnik...tylko 1.6 ... w tej plastikowej obudowie znajduje sie klapka ktora powinna reagowac ...na temperature powietrza podawanego do przepustnicy(jesli po np 50km dolot do puszki filtra jest goracy lub parzy to zle). U mnie strasznie mulil, ale nie gasl. Po zablokowaniu klapki w pozycji zamknietej(dla goracego powietrza z kolektora) i odlaczeniu rurki ...silnik od razu nabral wigoru, ale nie mialo to wplywu na obroty na biegu jalowym(ktore wynosza ok 620rpm). ja bym obstawial kable, ale skoro wyskakuje Ci blad zwiazany z przepustnica... to sugerowal bym podmienic przepustnice na sprawdzenie...
w tej pozycji do przepustnicy leci wylacznie gorace powietrze z kolektora wydechowego.
w tej pozycji do przepustnicy leci wylacznie gorace powietrze z kolektora wydechowego.
Re: Problem z obrotami- gaśnie.
W sumie zaczęło się robić coraz gorzej... nawet wyjęcie tej rurki nic nie pomaga, na dodatek dzisiaj wstawiłem nowe przewody NGK i nic... dalej to samo, do tego komputer nie pokazuje żadnego błędu związanego z przepustnicą, wczoraj jeszcze raz ją wyjmowałem, i czyściłem i adaptowałem i żadnego problemu nie miałem, z tym. Świece wyglądają idealnie.... wczoraj gdzieś wyczytałem , że powodem gaśnięcia może być zawór EGR i najlepiej go zablokować/zatkać - wstawiając blaszkę, może ktoś próbował ?? i tak mniej więcej jakby ktoś mógł powiedzieć gdzie on się znajduje? ;>
Problem z obrotami- gaśnie.
Pod przepustnica masz przykręcona taka rurkę. Idź po niej a dojdziesz do zaworu EGR. To taka puszka z wtyczka na górze.
Re: Problem z obrotami- gaśnie.
I powiem szczerze , chyba problem rozwiązany, zastosowałem się do uwag z tematu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190957" onclick="window.open(this.href);return false; .
Zaślepiłem wejście do tej metalowej rurki, zaraz za przepustnicą ,a nie na końcu przy zaworze EGR, troszkę inaczej ale działa, gaśniecie ustało , obroty trzyma wszystko idealnie najgorzej było z dobraniem materiału, najpierw była blaszka ale była za gruba i nie dolegało do dekla i słychać było syczenie.... ssss...<ale chodziło już dobrze, później postawiłem na tekturową uszczelkę i już nie było syczenia dobrze chodziło ale obawiałem się ze może przepchnąć, i będzie gorzej , wiec znalazłem materiał od maski do spawania takiej starej wyciąłem, i wstawiłem, dolega, nie ma syczenia i co najważniejsze dobrze chodzi miejmy nadzieje że to będzie już koniec problemów z tym golfem Pozdrawiam .
Zaślepiłem wejście do tej metalowej rurki, zaraz za przepustnicą ,a nie na końcu przy zaworze EGR, troszkę inaczej ale działa, gaśniecie ustało , obroty trzyma wszystko idealnie najgorzej było z dobraniem materiału, najpierw była blaszka ale była za gruba i nie dolegało do dekla i słychać było syczenie.... ssss...<ale chodziło już dobrze, później postawiłem na tekturową uszczelkę i już nie było syczenia dobrze chodziło ale obawiałem się ze może przepchnąć, i będzie gorzej , wiec znalazłem materiał od maski do spawania takiej starej wyciąłem, i wstawiłem, dolega, nie ma syczenia i co najważniejsze dobrze chodzi miejmy nadzieje że to będzie już koniec problemów z tym golfem Pozdrawiam .
Problem z obrotami- gaśnie.
Witam.Nie mogłem zrobić adaptacji bo nie mogę połączyć się z vagiem.Z jakiego vaga korzystacie? I jak np. czytać wskazania czujników podczas jazdy np.temp itp.?? Jaka to opcja w vagu? Zatkałem EGR tak jak opisał ostr8.Obroty nie skaczą nie gasł mi ale nie wiem może niech kumpela pojezdzi troche to mi powie.Nadal szarpie w granicach 2000obr.Może cewka death skoro miała dyskoteke na kablach mogła się popsuć.Nie mam od kogo podmienić.Wiecie może jak ją sprawdzić?? A może jest ktoś z chełma woj.lubelskie kto użyczyłby cewke na 15 minut na podmianke?
Problem z obrotami- gaśnie.
Co Do Vaga: używałem 4.9 Polskiej wersji, i szło bardzo dobrze oczywiście musisz mieć zero błędów wchodzisz w odczyt bloku coś tam robi... 10 sek., wchodzisz w ustawienia pierwotne 10 sek. i na dole powinno być napisane ADP w porządku. Oczywiście wybierasz blok numer 098.
co do połączenia sprawdź jakie masz ustawione wejście COM w Menadżerze Urządzeń do kabla. musi być ten sam co w programie. i sprawdź jaką masz prędkość ustawioną: PORTY COM > USB SERIAL PORT> Właściwości>Ustawienie portu(zaawansowane) > NR. Portu( taki sam jak w programie) , Odbiór danych i wysyłka 4096 ( przynajmniej ja tak mam i działa)
co do cewki: to proponuje ciemne miejsce, kogoś do pomocy, otwarta maska i niech ktoś odpala ,a ty bardzo dobrze i uważnie patrz na cewkę a raczej jej wyjścia na kable, powinny iść iskry ( u mnie tak było). i u mnie jeszcze śmierdziało spalenizną lekko. Przy odpaleniu silnika widać zawsze najmocniejsze przebicia.
Daje 99 % procent że to cewka jeśli muli przy około 2tyś. ,a później idzie , jakby włączało się Turbo.
co do zatkania zaworu EGR , sprawdzałeś czy powietrze nie idzie ?? zaraz za tą osłoną którą wstawiłeś , wszystko dolega do siebie? ;> dotknij palcem i nastaw ucho powinieneś wyczuć .
Pozdrawiam mi jak narazie golfik chodzi jak ta lala
aaa... dodam, teraz walczę z tylnią wycieraczką najpierw zapchana rurka do którego wchodzi wężyk , a teraz się okazało ,że spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką i pryska na rożne strony chodź powinien w jednym miejscu dawać płyn....
co do połączenia sprawdź jakie masz ustawione wejście COM w Menadżerze Urządzeń do kabla. musi być ten sam co w programie. i sprawdź jaką masz prędkość ustawioną: PORTY COM > USB SERIAL PORT> Właściwości>Ustawienie portu(zaawansowane) > NR. Portu( taki sam jak w programie) , Odbiór danych i wysyłka 4096 ( przynajmniej ja tak mam i działa)
co do cewki: to proponuje ciemne miejsce, kogoś do pomocy, otwarta maska i niech ktoś odpala ,a ty bardzo dobrze i uważnie patrz na cewkę a raczej jej wyjścia na kable, powinny iść iskry ( u mnie tak było). i u mnie jeszcze śmierdziało spalenizną lekko. Przy odpaleniu silnika widać zawsze najmocniejsze przebicia.
Daje 99 % procent że to cewka jeśli muli przy około 2tyś. ,a później idzie , jakby włączało się Turbo.
co do zatkania zaworu EGR , sprawdzałeś czy powietrze nie idzie ?? zaraz za tą osłoną którą wstawiłeś , wszystko dolega do siebie? ;> dotknij palcem i nastaw ucho powinieneś wyczuć .
Pozdrawiam mi jak narazie golfik chodzi jak ta lala
aaa... dodam, teraz walczę z tylnią wycieraczką najpierw zapchana rurka do którego wchodzi wężyk , a teraz się okazało ,że spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką i pryska na rożne strony chodź powinien w jednym miejscu dawać płyn....
Problem z obrotami- gaśnie.
No zobaczę tą cewkę też wydaje mi się podejrzana tym bardziej że była dyskoteka na kablach jakiś lekki swąd wyczuwam.Z vagiem to nie wiem wszystko hulało idealnie po dwóch dniach przestało-nie miałem zbytnio czasu żeby pobawić się ustawieniami.Na zaworze EGR lewizny nie ma na 100%.Zaznaczam że po zatkaniu Egr-a obroty się ustabilizowały.
A co do wycieraczek to nie pytaj chyba w każdym golfie pada najpierw ramiona z przodu-wymieniłem na nowe nie wielka kwota.A tył też jej nie działa ale na razie nic nie mówi żeby zobaczył co i jak pewnie już jej głupio
A co do wycieraczek to nie pytaj chyba w każdym golfie pada najpierw ramiona z przodu-wymieniłem na nowe nie wielka kwota.A tył też jej nie działa ale na razie nic nie mówi żeby zobaczył co i jak pewnie już jej głupio
Problem z obrotami- gaśnie.
i wycieraczka zrobiona okazało się że w rurce od spryskiwacza jest druga rurka i byłą przerdzewiała i pęknięta , wziąłem to przewierciłem> usunąłem stara rurkę > i włożyłem wkład od długopisu(oczywiście czysty)>zmontowałem> wszystko pięknie chodzi,
a co do EGR, zastanawiałem się jakie są skutki uboczne jego zaślepienia może ktoś słyszał ? albo sam przeżył? :>
PS. oj hapa999 , koleżanka będzie musiała ładnie podziękować
a co do EGR, zastanawiałem się jakie są skutki uboczne jego zaślepienia może ktoś słyszał ? albo sam przeżył? :>
PS. oj hapa999 , koleżanka będzie musiała ładnie podziękować
Problem z obrotami- gaśnie.
PS. oj hapa999 , koleżanka będzie musiała ładnie podziękować
-Tak tym bardziej że to sistra mojej panienki:)
Co do Egr to może spaliny skoro nie wracają do przepustnicy to walą w powietrze te nie przepalone? Ciekawe co by wyszło na analizie spalin??
-Tak tym bardziej że to sistra mojej panienki:)
Co do Egr to może spaliny skoro nie wracają do przepustnicy to walą w powietrze te nie przepalone? Ciekawe co by wyszło na analizie spalin??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości