Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Witam. To mój pierwszy post. Jestem posiadaczem VW Bora 1.6 bcb z 2002r. Mój problem polega na tym iz gdy jadę jednym tępem na wpół wcisnietym gazem raz za czas występuje cos takiego jakbym popuszczal gaz, a tego nierobie. Przepustnice czyscilem i adoptowalem vagiem gdyz byla nioedokrecona i swiecil sie check.Ale problem w/w pozostal. Autko kupilem miesiac temu. Bardzo prosze o pomoc. Jest to irytujace. Brak bledow w Vag.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Im nowszy silnik tym ciężej znaleźc przyczynę kiedy objawy ewidentnie nie wskazują przyczyny...proponuję zacząć od podłączenia pod VAGa - bo nic nie piszesz o tym
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Poczytaj sobie o EGR. W tych silnikach 1,6 16V i 1,4 16V dość częstym problemem jest poszarpywanie podczas jazdy. Sprawdź czy czasami nie dzieje się to przy prędkości obrotowej silnika ok 2000 - 2600 obr. Możesz tyez spróbowac wyczyścic EGR lub go zaslepić.
Re: Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Dzieki. Vagiem sprawdzalem. Zadnych bledow. Co do EGR to musze sprawdzic. Zastanawialem sie na wtryskami paliwa lub filtrem a moze swiece. Ale dzieki.
Re: Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Identyczny problem przy takim samym samochodzie Bora 1.6 BDB z 2002 roku. Magicy u których byłem stwierdzili, że to cewka. Wymienili jedna i rzeczywiście problem zniknął na 40 km. Potem było tak samo. Panowie wcierali mi ,że mam antynapad i on zablokował mi cały samochód (tak na marginesie to nie myślcie sobie że oddałem samochód do byle jakiego mechanika - autoryzowany serwis VW SKODA tja....). Podobno komputer w ogóle nie mógł dogadać się z silnikiem. Bla bla bla... Zmiana mechanika poskutkowała tym, że wymieniłem od razu wszystkie cewki na BOSCHA. Okazało się, że najpierw padła ta która wymienili Panowie Magicy, a potem następne dwie. Zmienione zostały filtry paliwa i powietrza i wyczyszczone błędy w komputerze. Samochód jak odbierałem był bez zarzutu. Po jakichś 30 km. nagle zapaliła się kontrolka ESP a po chwili ENGINE CHECK... I tu ciekawostka. Obie zapaliły się w momencie kiedy zawracałem i przy ruszaniu dałem za mało gazu i samochód zgasł. Odpaliłem jak najszybciej i ruszyłem. Po sekundach może 4 obie kontrolki świeciły się jak złoto. Zakląłem szpetnie, ale pojechałem do domu . Zatrzymałem się wyłączyłem silnik i po chwili włączyłem znowu. Paliła się tylko kontrolka ENGINE CHECK. Następnego dnia telefon do mechanika. Powiedział mi , że prawdopodobnie trzeba zrobić samochodem ze 100 km a ENGINE CHECK sam zgaśnie. Komputer musi się czegoś tam nauczyć. I tak się stało. Dziś zrobiłem trasę. Kontrolka po około 80 km zgasła. Samochód działa bez zarzutu (tfu.. tfu.. na psa urok). Obroty nie falują , silnik nie drga . Obroty ok 750. Nie czuje w siedzeniu żeby samochód bujał się na wolnych obrotach jak było wcześniej. Pozdrawiam.
Re: Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Nie mniej jednak sprawdziłbym vagiem czy nie zapisał się jakis bład. Zapewne sporadyczny
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Witam ! Podobna usterka niestety zdarzyła mi się kilkukrotnie a mianowicie przy prędkości około 120-130 km/h zdarzyło się jak bym puścił gaz i dopiero po chwili zaczyna jechać.Ta usterka zawsze objawia się przy podobnej prędkości nigdy w innych warunkach.Wszystkie filtry nowe, tak samo świece a przepustnica była niedawno czyszczona i adaptowana niestety żadnych błędów komputer nie pokazuje żeby mnie mógł pokierować.Liczę na wasze opinie i pomoc.Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Moze pompa paliwa konczy zywot i przerywa z powodu wytartych szczotek/ komutatora.Pasowaloby sie przejechac z manometrem wpietym przed listwa wtryskowa.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
czasem się tak dzieje,a silnik musiał się pewnie nauczyć nastaw bo po przed wymianą cewek swirował i dostosowywał pracę do uszkodzonych cewek.bary72 pisze: I tu ciekawostka. Obie zapaliły się w momencie kiedy zawracałem i przy ruszaniu dałem za mało gazu i samochód zgasł
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Re: Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Maszan pisze:Moze pompa paliwa konczy zywot i przerywa z powodu wytartych szczotek/ komutatora.Pasowaloby sie przejechac z manometrem wpietym przed listwa wtryskowa.
Ciężko naprawdę biorąc pod uwagę ze zdarza się to naprawdę sporadycznie i to na autostradzie.
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
nie dzieje się tak w pewnym zakresie tylko?może wytarty potencjometr przepustnicy albo gazu?
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Zawsze przy podobnej i stałej prędkości około 120 km/h efekt podobny do chwilowego odcięcia paliwa chyba będę musiał sprawdzić tą pompę.
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
pompa dawała by raczej w różnym zakresie prędkości i obrotów ale nie zaszkodzi
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Bora - Chwilowe utraty mocy (ciągu)
Czujnik położenia wału , numer febi 37302 (370mm) i z mojego doświadczenia wiem że pasują tylko febi , bosch wygląda trochę inaczej i nie pasuje.
Wymiana jest dosyć problematyczna ale jak ktoś ma sprawne palce i cierpliwość to wymieni : )
Wymiana jest dosyć problematyczna ale jak ktoś ma sprawne palce i cierpliwość to wymieni : )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości