Witam serdecznie,
Mam nietypowy problem z przegrzewającym się silnikiem.
Golfik także dość nietypowy (stąd wizyta w paru warsztatach z niepewnym skutkiem) bo jest to IV 1,6 fsi (basis) benzyna 2003 r (prawdopodobnie jest to silnik z golf bora).
Ta cudowna maszyna jadąc w korku niestety ulega przegrzaniu co kończy się automatycznym wyłączeniem silnika - ponowny rozruch bez problemu następuje po ok 40 min. po ostygnięciu.
W autoryzowanym serwisie stwierdzono zbyt wysokie ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia, jednak nie zdecydowaliśmy się na wymianę bo ponad 2 tys. to trochę drogo.
Kolejny warsztat (z polecenia znajomych) dał nam już więcej nadziei, gdyż stwierdzono termostat, który tymczasowo usunięto. I można powiedzieć, że jest o dwa nieba lepiej, ponieważ przegrzanie zdarza się sporadycznie, ale jednak się zdarza. Nauczyliśmy się jednak temu zapobiegać włączając na maksa ogrzewanie wewnątrz - temperatura silnika dość skutecznie spada.
Przypuszczalnie w samochodzie jest za mało skuteczne chłodzenie. Proszę o odpowiedź na poniższe dwa pytania:
1. Czy to normalne, że wskazówka termometru na desce rozdzielczej pokazuje maksymalnie 90 st., a zewnętrzny komputer 100-110 st.?
2. Czy w tym typie golfa oba wentylatory (do chłodnicy i klimy) zawsze włączają się jednocześnie i to na ok. 15 sekund (serwisant twierdzi, że tak ma być jednak podejrzewa, że jest coś nie tak z "wolnymi obrotami" wentylatorów, ponieważ włączają się na maksymalne obroty).
Moim zdaniem czujnik odpowiedzialny za wyświetlanie temperatury na desce jest także odpowiedzialny za sterownie chłodzeniem, a skoro nie pokazuje więcej niż 90 st. to nie załącza wentylatorów w odpowiednim momencie...
Dziękuję serdecznie
Pozdrawiam
Sławek
sterowanie chłodzeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
sterowanie chłodzeniem
Sprawdż przy jakiej temperaturze załączają się wentylatory , na pierwszy bieg powinno to być ok 93-95 st , odczyt z vag-a . Jeżeli nie zaczynają działać przy tej temperaturze to może być za to odpowiedzialny czujnik termiczny znajdujący się w chłodnicy . Jazda bez termostatu to nie jest dobry pomysł a szczególnie gdy zaczną spadać temperatury , trzeba naprawić układ chłodzenia i założyć termostat
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
sterowanie chłodzeniem
110 to już mało normalne...ale przy 100* wskazówka nie powinna drgnąćhermannbruner pisze:1. Czy to normalne, że wskazówka termometru na desce rozdzielczej pokazuje maksymalnie 90 st., a zewnętrzny komputer 100-110 st.?
u mnie działają dokładnie tak jak piszesz i moim zdaniem jest to normalne działanie...a pierwszy bieg jest wykorzystywany tylko przy załączonej klimie - tak mi się wydaję i tak jest u mnie oraz w kilku innych Golfach z którymi miałem stycznośćhermannbruner pisze:2. Czy w tym typie golfa oba wentylatory (do chłodnicy i klimy) zawsze włączają się jednocześnie i to na ok. 15 sekund (serwisant twierdzi, że tak ma być jednak podejrzewa, że jest coś nie tak z "wolnymi obrotami" wentylatorów, ponieważ włączają się na maksymalne obroty).
licznik pokazuj 90* w dosyć dużym zakresie temperatur...jak dobrze pamiętam od 75 do 107*hermannbruner pisze:Moim zdaniem czujnik odpowiedzialny za wyświetlanie temperatury na desce jest także odpowiedzialny za sterownie chłodzeniem, a skoro nie pokazuje więcej niż 90 st. to nie załącza wentylatorów w odpowiednim momencie...
Sygnał z licznika może uruchomić wentylatory co możemy sprawdzić VAGiem (w output test)...jednak jest to rozwiązanie raczej awaryjne, normalnie wentylatory załącza włącznik termiczny w chłodnicy.
Podłącz kompa, odpal auto i obserwuj przy jakiej temperaturze załączą się wentylatory...jak za późno to zacznij od wymiany włącznika termicznego przy chłodnicy. Na VAGu obserwuj temperaturę na liczniku (17) i w sterowniku silnika (1)
sterowanie chłodzeniem
hermannbruner, może to zabrzmi głupio ale jak będziesz miał chwile to zrzuć zderzak , poluzuj chłodnicę klimy i zajrzyj czy pomiędzy chłodnicą wody a chłodnicą klimy nie ma syfu *zaschniętego błota) - zwracam na to uwagę bo u brata 2 ASO i kilku mechaników rozłożyło ręce a dopiero dobry brat doszedł że to efekt jeżdżenia polną drogą ...
Druga sprawa to obroty wentylator ana 1 biegu - należy sprawdzić mostkując wtyczkę 3 pinową od chłodnicy - bo może być tak że masz uwalony bezpiecznik 30A pierwszy z lewej na aku lub gniazdo tego bezpiecznika - stąd masz to przegrzewanie.
Trzecia sprawa to
1. czujnik na chłodnicy
2. sterownik wentylatorów po załączeniu klimatyzacji.
Ja na twoim miejscu bym sprawdził ile faktycznie pokazuje czujnik na licznik bo temperatura na liczniku a temperatura na sterowniku silnika to są 2 różne wyniki z 2 czujników
Druga sprawa to obroty wentylator ana 1 biegu - należy sprawdzić mostkując wtyczkę 3 pinową od chłodnicy - bo może być tak że masz uwalony bezpiecznik 30A pierwszy z lewej na aku lub gniazdo tego bezpiecznika - stąd masz to przegrzewanie.
Trzecia sprawa to
przepraszam bardzo - co to k... za naprawa - usuwając termostat - termostat się wyciąga, sprawdza jego działanie i jak źle działa to wymienia a nie usuwa. Termostat nie służy tylko do tego żeby się otwierał jak jest gorąco, tylko także do tego żeby zamykał jak jest zimno - cel - szybsze zagrzanie silnika. Powiem tak - tą metoda mogli ci przecież zmostkować wtyczkę żeby wentylatory chodziły cały czas na dużych obrotach - też by ci się silnik nie zagrzewałhermannbruner pisze:Kolejny warsztat (z polecenia znajomych) dał nam już więcej nadziei, gdyż stwierdzono termostat, który tymczasowo usunięto.
no niestety ale chyba mylisz pojęcia - wentylatorami przede wszystkim steruje :hermannbruner pisze:Moim zdaniem czujnik odpowiedzialny za wyświetlanie temperatury na desce jest także odpowiedzialny za sterownie chłodzeniem, a skoro nie pokazuje więcej niż 90 st. to nie załącza wentylatorów w odpowiednim momencie...
1. czujnik na chłodnicy
2. sterownik wentylatorów po załączeniu klimatyzacji.
Ja na twoim miejscu bym sprawdził ile faktycznie pokazuje czujnik na licznik bo temperatura na liczniku a temperatura na sterowniku silnika to są 2 różne wyniki z 2 czujników
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
sterowanie chłodzeniem
a jezeli wentylatory dzialaja i temperatura jest ok, to ja bym sprawdzil droznosc wydechu, chociaz to powinno mulic auto po zagrzaniu...
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości