1.8T dymienie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31
1.8T dymienie
Witam serdecznie,
Od niedawna w moim Golfie IV 1.8T AGU pojawił się problem. Mianowicie zaczął kopcić z tłumika. Pierwsze co przychodzi na myśl to TURBINA.
Przeszukałem forum na ten temat jednak nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, że to właśnie problem leży po jej stronie. Już przedstawiam sytuację.
Po odpaleniu na zimnym silniku jest OK na wolnych obrotach, jak go przegazuję 4-5tys obr. (na zimnym silniku) tak jakby pluje z tłumika (chyba olejem). Gdy silnik całkowicie zostanie nagrzany 90st. i dodatkowo (chociaż niekoniecznie) dosyć mocno przegoniony, po zatrzymaniu (w czasie jazdy nie widzę) strasznie kopci, pozostaje chmura, która zakrywa całe auto. Kolor dymu? hmm mieszanka między białym a niebieskim, choć czuć przepalony olej. Dążę do sedna. Silnik ma przebieg ok. 250tyś km, sprawdziłem kompresje 8bar na każdym garze. W tym silniku nominał 10-13, minimalnie 7. Oleju ubywa, płynu chłodniczego nie, nie ma również oczek oleju w zbiorniczku. Świece były okopcone. Turbinę daje 0,6-0,7 bara.
Chciałem zaczerpnąć Waszej rady, czy wymiana turbiny pomoże? A może szykować się bardziej na remont silnik (pierścienie, uszczelniacze)?
Nie chciałbym kupować nowej turbiny, a później remontować silnik lub odwrotnie, gdy okaże się, że to nie to.
Każdą poradę chętnie wysłucham. Może jak wykluczyć poszczególne rzeczy?
Od niedawna w moim Golfie IV 1.8T AGU pojawił się problem. Mianowicie zaczął kopcić z tłumika. Pierwsze co przychodzi na myśl to TURBINA.
Przeszukałem forum na ten temat jednak nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, że to właśnie problem leży po jej stronie. Już przedstawiam sytuację.
Po odpaleniu na zimnym silniku jest OK na wolnych obrotach, jak go przegazuję 4-5tys obr. (na zimnym silniku) tak jakby pluje z tłumika (chyba olejem). Gdy silnik całkowicie zostanie nagrzany 90st. i dodatkowo (chociaż niekoniecznie) dosyć mocno przegoniony, po zatrzymaniu (w czasie jazdy nie widzę) strasznie kopci, pozostaje chmura, która zakrywa całe auto. Kolor dymu? hmm mieszanka między białym a niebieskim, choć czuć przepalony olej. Dążę do sedna. Silnik ma przebieg ok. 250tyś km, sprawdziłem kompresje 8bar na każdym garze. W tym silniku nominał 10-13, minimalnie 7. Oleju ubywa, płynu chłodniczego nie, nie ma również oczek oleju w zbiorniczku. Świece były okopcone. Turbinę daje 0,6-0,7 bara.
Chciałem zaczerpnąć Waszej rady, czy wymiana turbiny pomoże? A może szykować się bardziej na remont silnik (pierścienie, uszczelniacze)?
Nie chciałbym kupować nowej turbiny, a później remontować silnik lub odwrotnie, gdy okaże się, że to nie to.
Każdą poradę chętnie wysłucham. Może jak wykluczyć poszczególne rzeczy?
- PinguVanEx
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
- Lokalizacja: Wlkp
1.8T dymienie
Mozliwe ze uszczelka pod glowica i pierscienie.
Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31
Re: 1.8T dymienie
O to właśnie chodzi: "Może uszczelka pod głowicą, może pierścienie, może turbina, może uszczelniacze". Wymieniać wszystkie te elementy na chybił trafił ? Nie uśmiecha mi się, bo to duże koszta.
Jest jakiś sposób, by po kolei eliminować problemy? ( Co sprawdzić, jak sprawdzić, itp ? )
Jest jakiś sposób, by po kolei eliminować problemy? ( Co sprawdzić, jak sprawdzić, itp ? )
Re: 1.8T dymienie
Właśnie w tym upatrywałbym przyczyny. Zrób tzw próbę olejową i będzie wiadomo czy to układ tłokowo-korbowy nie trzyma kompresji czy tez zawory.turbodymoman pisze:sprawdziłem kompresje 8bar na każdym garze. W tym silniku nominał 10-13, minimalnie 7.
Sam widzisz, że auto spala olej.turbodymoman pisze:czuć przepalony olej
- VWaldini81
- LDZ
- Posty: 308
- Rejestracja: śr lis 24, 2010 16:20
- Lokalizacja: ŁDZ
Re: 1.8T dymienie
Kto katuje silnik i turbinę na zimno?. To pierwsze moje spostrzeżenie.turbodymoman pisze:jak go przegazuję 4-5tys obr. (na zimnym silniku)
A co do kopcenia to jak ja kupiłem mojego golfika i robiłem te 4-5tys. obrotów(na ciepłym silniku ) to wylatywał siwy dym z tłumika.
Za czołem szukać przyczyny i były podejrzenia uszczelka pod głowicą, turbina, ale przy wymianie rozrządu miałem wyjętą rurę dolną do intercolera i zauważyłem że na dnie jego nazbierał się olej i tak 100-150 ml wyciągnąłem z dna chłodnicy. Po roku nie zauważyłem by się zbierał olej ale może dla tego że nie przeciągam go na wysokich obrotach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31
Re: 1.8T dymienie
Wiedziałem, że prędzej czy później ktoś mnie zbeszta za katowanie turbiny na zimnym Ale nie ma obaw to tylko dla testu, na codzień wiem jak się obchodzić z uturbionym silnikiem.
Odpinałem wąż od IC - było troszkę świeżego oleju, ale tak mało że dosłownie przetarcie palcem i już czysto. Więc turbinka może puszczać, ale minimalnie. Czy ze względu na to można ją wykluczyć ?? Chyba, ze więcej puszcza po stronie ciepłej? Bo jak zaznaczyłem dym nie jest do końca niebieski. Tak pośrednio.
Zaczynam się przekonywać, że to jednak pierścienie / uszczelniacze. Bo uszczelkę pod głowicą można byłoby wykluczyć - czysty płyn.
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje/ pomysły/ porady?? Może w czymś się mylę??
Odpinałem wąż od IC - było troszkę świeżego oleju, ale tak mało że dosłownie przetarcie palcem i już czysto. Więc turbinka może puszczać, ale minimalnie. Czy ze względu na to można ją wykluczyć ?? Chyba, ze więcej puszcza po stronie ciepłej? Bo jak zaznaczyłem dym nie jest do końca niebieski. Tak pośrednio.
Olej również może dostawać się do komory spalania wraz z powietrzem dostarczanym przez turbinę, która przepuszcza olej.marcin7x5 pisze: Sam widzisz, że auto spala olej.
Zaczynam się przekonywać, że to jednak pierścienie / uszczelniacze. Bo uszczelkę pod głowicą można byłoby wykluczyć - czysty płyn.
Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje/ pomysły/ porady?? Może w czymś się mylę??
1.8T dymienie
Możesz rozkręcić wydech przed i po turbinie i obejrzeć gdzie jest olej. A tak to chyba nic cię nie uratuje przed remontowaniem na ślepo
MK3 ADZ->AGU
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: wt cze 07, 2011 06:31
Re: 1.8T dymienie
No tak, chyba najlepszym rozwiązaniem by wykluczyć turbinę jest po prostu jej wyciągnięcie i wtedy powinno się coś wyjaśnić.ssarna1 pisze:Możesz rozkręcić wydech przed i po turbinie i obejrzeć gdzie jest olej. A tak to chyba nic cię nie uratuje przed remontowaniem na ślepo
Powie mi ktoś jak wyciągnąć turbinę? Oglądałem od spodu, jest ciasno - czy trzeba odkręcać półośkę, żeby wyjąć? Górą chyba nie przejdzie?
1.8T dymienie
od gory rozkrecasz turbne od kolektora, potem kolektor sciagasz. Dwa przewody od gory odkrecasz, potem boczny od wody. Tak samo z downpipe, tam sa 4xM10. Pod turbina jest M8 do uchwytu i na samym koncu splyw oleju. I turbina Twoja
MK IV AJM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości