remont silnika azd bierze olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
remont silnika azd bierze olej
Witam mam problem z moim golfem IV z silnikiem AZD auto ma przejechane 145tys podejżewam że auto przed kupnem troche stało niejezdzone.
Mam zalany olej elfa 15w40 mam problem z braniem oleju ok 1litra na 1000km zaleznie od trasy auto zazwyczaj pokonuje niedługie odicnki z pracy do domu ok 10km na poczatku po odpaleniu jest widoczny biały dymek puzniej niewidac, falowały obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku i zapluty był filtr powietrza olejem .Auto było u mechania i były wymieniane uszczelniacze zaworów i oczywiscie uszczelka pod głowica po naprawie dalej "bierze" ale problem z falowaniem ustąpił i filtr juz niejest zachlapny olejem . Robiłem pomiary cisnienia silnika i wyniki były nastepujące od strony rozrządu
(1) -10,6 (2) -9,7 (3) -9,8 (4) -10,4
I tu moje pytanie jakie jest nominalne cisnienie dla tego silnika AZD
i trzeba by sie bylo zabrac za spod silnika a wiec za pierscienie panewki co przy takich rematach jest jeszcze do zrobienia jakie podzespoły jeszcze trzeba wymienic i jaki jest koszt mniej wiecej i czy to sie opłaca ocyzwiscie sam bym tego nierobił.
ewentualna wymiana silnika raczej niewchodzi w gre kupic kota w worku jest łatwo
i jeszcze male pytanko poza marginesem co sadzicie o preparatach dodawanych do oleju poprawiajacych kompresje przy takim zuzyciu oleju daje jakis efekt nietestowałem jeszcze takich specyfikow.
Mam zalany olej elfa 15w40 mam problem z braniem oleju ok 1litra na 1000km zaleznie od trasy auto zazwyczaj pokonuje niedługie odicnki z pracy do domu ok 10km na poczatku po odpaleniu jest widoczny biały dymek puzniej niewidac, falowały obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku i zapluty był filtr powietrza olejem .Auto było u mechania i były wymieniane uszczelniacze zaworów i oczywiscie uszczelka pod głowica po naprawie dalej "bierze" ale problem z falowaniem ustąpił i filtr juz niejest zachlapny olejem . Robiłem pomiary cisnienia silnika i wyniki były nastepujące od strony rozrządu
(1) -10,6 (2) -9,7 (3) -9,8 (4) -10,4
I tu moje pytanie jakie jest nominalne cisnienie dla tego silnika AZD
i trzeba by sie bylo zabrac za spod silnika a wiec za pierscienie panewki co przy takich rematach jest jeszcze do zrobienia jakie podzespoły jeszcze trzeba wymienic i jaki jest koszt mniej wiecej i czy to sie opłaca ocyzwiscie sam bym tego nierobił.
ewentualna wymiana silnika raczej niewchodzi w gre kupic kota w worku jest łatwo
i jeszcze male pytanko poza marginesem co sadzicie o preparatach dodawanych do oleju poprawiajacych kompresje przy takim zuzyciu oleju daje jakis efekt nietestowałem jeszcze takich specyfikow.
Re: remont silnika azd bierze olej
skoro tak to wypada że pierścienie bo cudów nie ma .
poprawną kompresją się nie sugeruj zbytnio trza by zrobić badanie na zimno i ciepło albo próbę olejową najlepiej
no chyba że jakimś cudem uszczelniacz zaworowy puścił co raczej jest bardzo mało ppbne
(mi brał ponad 1l/1000 a po wymianie uszczelniaczy branie zmniejszyło się kilkukrotnie)
a tu .... trza by chyba tylko demontować dół i wstawić wymiarowe pierścienie ...
a te motodoktory , i różne silikono podobne ceramizery sobie naprawdę daruj to tylko wyłudzanie pieniędzy na spreparowanych stronach ,
no chyba że sądzisz że wlanie 5 ml tego siuwaksu zregeneruje ci gładź na cylindrach ... a jeśli tak to życzę powodzenia )
poprawną kompresją się nie sugeruj zbytnio trza by zrobić badanie na zimno i ciepło albo próbę olejową najlepiej
no chyba że jakimś cudem uszczelniacz zaworowy puścił co raczej jest bardzo mało ppbne
(mi brał ponad 1l/1000 a po wymianie uszczelniaczy branie zmniejszyło się kilkukrotnie)
a tu .... trza by chyba tylko demontować dół i wstawić wymiarowe pierścienie ...
a te motodoktory , i różne silikono podobne ceramizery sobie naprawdę daruj to tylko wyłudzanie pieniędzy na spreparowanych stronach ,
no chyba że sądzisz że wlanie 5 ml tego siuwaksu zregeneruje ci gładź na cylindrach ... a jeśli tak to życzę powodzenia )
remont silnika azd bierze olej
A ja się dziwie ze jak ściągałeś górę to czemu od razu pierścieni nie zmieniłeś. Od razu było zrobić próbę olejową.Teraz na nowo ściąganie głowicy nowa uszczelka itp. Ja mam AKL i najwięcej mnie kosztowały te zapyziałe części. Co śmieszne mycie planowanie głowicy i uszczelniacze kosztowały mnie 80 zł a kaplet pierścieni ponad 200.
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
remont silnika azd bierze olej
ATN, AUS, AZD, BCB nowy 14 - 21 bar, minimalna granica 7 bar, maksymalna różnica pomiędzy 3 bary.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
remont silnika azd bierze olej
Witam i dziekuje za wyczepująe odpowiedzi a wiec wymiarowe pierscienie i panewki sa do wymiany co jeszcze przy takich remontach sie wymienia
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
remont silnika azd bierze olej
Panewki to jak nie masz ciśnienia oleju, tylko pierścionki, ewentulanie tłoki ale to po rozebraniu się okaże.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
remont silnika azd bierze olej
Przy takim przebiegu bez problemu powinny spasować części nominalne ale lepiej zrobić pomiary.
Jak mogę coś doradzić to oprócz pierścieni wymień sobie panewki korbowodowe ( reszty nie ruszaj). Panewki z korbowodami itak będziesz musiał wyciągnąć więc nie jest to jakaś dodatkowa robota a napewno są przytarte. Korbowodowe dostają najbardziej w tylek więc jak je wymienisz (skoro remontujesz silnik to chyba chcesz tym autem jeszcze długo jeździć) to będziesz miał pewność że nie zaczną dzwonić za jakieś 60tyś kilometrów.
Pozatym standardowo znowu musisz zakupić uszczelkę i śruby głowicy, świece (może się wyczyszczą z nagaru a może nie) .
To co cię może spotkać za kilka kilometrów ale nie musi:
1. Płyn chłodniczy –być może będziesz musiał niedługo drugi raz wymienić bo pewnie zasyfisz kanaliki w głowicy i bloku.
2. Obejrzyj przed naprawą tylny zderzak i klapę. Jak znajdziesz na nich kropki z oleju a dużo w tym stanie jeździłeś to masz jeszcze zagrożony katalizator. Za kilka tysięcy km może być po nim i trzeba będzie wspawać strumienicę.
3. Falowały obroty więc poszukaj dziur i pęknięć na przewodzie od filtra powietrza – bez paniki na Allegro dużo nie kosztuje.
4. Tak jak pisałem wyżej - uwaga na stare świece.
PS
Poszperaj w moich tematach. Znajdziesz tam sporo dyskusji i opini na temat zapieczonych pierścieni.
Jak mogę coś doradzić to oprócz pierścieni wymień sobie panewki korbowodowe ( reszty nie ruszaj). Panewki z korbowodami itak będziesz musiał wyciągnąć więc nie jest to jakaś dodatkowa robota a napewno są przytarte. Korbowodowe dostają najbardziej w tylek więc jak je wymienisz (skoro remontujesz silnik to chyba chcesz tym autem jeszcze długo jeździć) to będziesz miał pewność że nie zaczną dzwonić za jakieś 60tyś kilometrów.
Pozatym standardowo znowu musisz zakupić uszczelkę i śruby głowicy, świece (może się wyczyszczą z nagaru a może nie) .
To co cię może spotkać za kilka kilometrów ale nie musi:
1. Płyn chłodniczy –być może będziesz musiał niedługo drugi raz wymienić bo pewnie zasyfisz kanaliki w głowicy i bloku.
2. Obejrzyj przed naprawą tylny zderzak i klapę. Jak znajdziesz na nich kropki z oleju a dużo w tym stanie jeździłeś to masz jeszcze zagrożony katalizator. Za kilka tysięcy km może być po nim i trzeba będzie wspawać strumienicę.
3. Falowały obroty więc poszukaj dziur i pęknięć na przewodzie od filtra powietrza – bez paniki na Allegro dużo nie kosztuje.
4. Tak jak pisałem wyżej - uwaga na stare świece.
PS
Poszperaj w moich tematach. Znajdziesz tam sporo dyskusji i opini na temat zapieczonych pierścieni.
kiedyś MK IV
remont silnika azd bierze olej
Oglądałem zderzak nie widać śladów oleju tylko taki czarną sadze na tłumiku na rurkach, auto dymi trochę przy większych obrotach na zimnym silniku na ciepłym już nie jeździłem po górach a kolega za mną obserwował
Wszystkie świece przy pomiarze ciśnienia sprawdzałem były w takim samym stanie troszeczkę czarne ale nie były zarzucone
Zapaliła mi się ostatnio również kontrolka CHECK ENGINE po podłączeniu i sprawdzeniu błędów pokazało
16555 (P0171)- Fuel Trim: System Too : Bank 1
16786 (P0402)-EGR System :Excessive Flow
Zawór Egr jest już zaślepiony od ostatniego remontu głowicy miałem z nim wcześniej problem ale wyczyściłem i już było dobrze ale nie pamiętam jakie były błędy wcześniej
Zauważyłem również że opaska łączącą katalizator z tłumikiem środkowym ma małą dziurkę i jest tam okopcone i słychać gwizd przy dodaniu gazu czy to jest możliwa przyczyna błędów ale ten pierwszy raczej nie jest z tym związany
Wszystkie świece przy pomiarze ciśnienia sprawdzałem były w takim samym stanie troszeczkę czarne ale nie były zarzucone
Zapaliła mi się ostatnio również kontrolka CHECK ENGINE po podłączeniu i sprawdzeniu błędów pokazało
16555 (P0171)- Fuel Trim: System Too : Bank 1
16786 (P0402)-EGR System :Excessive Flow
Zawór Egr jest już zaślepiony od ostatniego remontu głowicy miałem z nim wcześniej problem ale wyczyściłem i już było dobrze ale nie pamiętam jakie były błędy wcześniej
Zauważyłem również że opaska łączącą katalizator z tłumikiem środkowym ma małą dziurkę i jest tam okopcone i słychać gwizd przy dodaniu gazu czy to jest możliwa przyczyna błędów ale ten pierwszy raczej nie jest z tym związany
remont silnika azd bierze olej
ten silnik bywa kapryśny. raz trafisz na dobry egzemplarz raz na taki z problemami.
warto wydawać kase na remont? nie lepiej poszukać używanego motoru? koszt prawie taki sam.
warto wydawać kase na remont? nie lepiej poszukać używanego motoru? koszt prawie taki sam.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
remont silnika azd bierze olej
strunamk pisze:Witam mam problem z moim golfem IV z silnikiem AZD auto ma przejechane 145tys
Albo faktycznie trafiłeś na lipny egzemplarz, albo ten przebieg jest co najmniej 2 razy większy. Trochę dziwne, że przy tak małym przebiegu silnik brał aż tyle oleju. U mnie ten sam silnik przy 180 tys. km zalany jest olejem 0W-40 i nie bierze go od wymiany do wymiany nic.strunamk pisze:Mam zalany olej elfa 15w40 mam problem z braniem oleju ok 1litra na 1000km zaleznie od trasy auto zazwyczaj pokonuje niedługie odicnki z pracy do domu ok 10km
Co do opłacalności remontu, to akurat tutaj różnie z tym bywa - ale generalnie nigdy nie wiesz na co trafisz kupując używkę. A po remoncie (przy kosztach pewnie nieco niższych), wiesz na 100% co masz.hauer pisze:warto wydawać kase na remont? nie lepiej poszukać używanego motoru? koszt prawie taki sam.
remont silnika azd bierze olej
tak wiesz co masz. ale nie będziesz miał 100% pewności, że silnik po remoncie nadal nie będzie "brał oleju".
remont silnika azd bierze olej
pierwsze co, to kto zalewa mineralny do tych silników, kup Mobila semi syn. Super S 10W40 (niemiecki 5L mają na przeciw US i w Łagowie za CPNem )strunamk pisze:elfa 15w40
Kosz mniej więcej wyszedł mnie 1280 na gotowo 2 lata temu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości