1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Witam,
mam problem z Golfem 1,6 AKL 1999r. Jakiś czas temu zgasł kilka razy podczas jazdy. Teraz nie chce odpalić. Rozrusznik kreci niestety bez rezultatu. VAG wywalił błędy :
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3120
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01316
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent
Po skasowaniu błędów ponownie pojawia się błąd 00515 ale nie wydaje mi się żeby to była przyczyna wina. Szukając dalej okazało się ze nie ma iskry. Idąc dalej tropem dobrałem się do czujnika na wale i tu trochę zbaraniałem. Po pierwsze ktoś już wcześniej się do tego dobierał i zamienił piny 1 z 3 tak jak na zdjęciu poniżej.
Wg Autodaty czujnik ten powinien mieć napięcie na pinie 1 i masie 5V, tu jest 5V ale na pinie 3 i masie.Można też sprawdzić podłączając diodę pod piny 2i3 podczas obrotu wału dioda powinna migać. Na chłopski rozum jak są piny zamienione to podłączyłem diodę pod 1i 2. Dioda cały czas świeci. Czyli prawdopodobnie czujnik zdechł?
Zastanawia mnie jak samochód przedtem pracowała na zamienionych pinach.
Jutro chce wymontować ten czujnik i wymienić go. Polecacie jakieś firmy ewentualnie których unikać ?
mam problem z Golfem 1,6 AKL 1999r. Jakiś czas temu zgasł kilka razy podczas jazdy. Teraz nie chce odpalić. Rozrusznik kreci niestety bez rezultatu. VAG wywalił błędy :
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3120
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01316
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent
Po skasowaniu błędów ponownie pojawia się błąd 00515 ale nie wydaje mi się żeby to była przyczyna wina. Szukając dalej okazało się ze nie ma iskry. Idąc dalej tropem dobrałem się do czujnika na wale i tu trochę zbaraniałem. Po pierwsze ktoś już wcześniej się do tego dobierał i zamienił piny 1 z 3 tak jak na zdjęciu poniżej.
Wg Autodaty czujnik ten powinien mieć napięcie na pinie 1 i masie 5V, tu jest 5V ale na pinie 3 i masie.Można też sprawdzić podłączając diodę pod piny 2i3 podczas obrotu wału dioda powinna migać. Na chłopski rozum jak są piny zamienione to podłączyłem diodę pod 1i 2. Dioda cały czas świeci. Czyli prawdopodobnie czujnik zdechł?
Zastanawia mnie jak samochód przedtem pracowała na zamienionych pinach.
Jutro chce wymontować ten czujnik i wymienić go. Polecacie jakieś firmy ewentualnie których unikać ?
Re: 1,6 AKL zgasl i nieodpala.
kolego na 100% czujnik położenia wału jak z resztą sam stwierdziłeś
w tych ecu jak wywala na postoju lub próbie odpalenia taki błąd to na 100% jest to co piszesz bo ecu wie że czujnik jest uwalony na podstawie 2 czujnika z kopułki rozdzielacz
w starych 1,4 abd , 1,8 abs na postoju wywalał błąd <nie odpalony silnik> ponieważ ecu pobierał informacje hala tylko z kopułki
a u ciebie jest prawdopodobnie namieszane dlatego że ktoś sobie podmienił z innego aua czujnik
w tych ecu jak wywala na postoju lub próbie odpalenia taki błąd to na 100% jest to co piszesz bo ecu wie że czujnik jest uwalony na podstawie 2 czujnika z kopułki rozdzielacz
w starych 1,4 abd , 1,8 abs na postoju wywalał błąd <nie odpalony silnik> ponieważ ecu pobierał informacje hala tylko z kopułki
a u ciebie jest prawdopodobnie namieszane dlatego że ktoś sobie podmienił z innego aua czujnik
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Re: 1,6 AKL zgasl i nieodpala.
kolego na 100% czujnik położenia wału jak z resztą sam stwierdziłeś
w tych ecu jak wywala na postoju lub próbie odpalenia taki błąd to na 100% jest to co piszesz bo ecu wie że czujnik jest uwalony na podstawie 2 czujnika z kopułki rozdzielacz
w starych 1,4 abd , 1,8 abs na postoju wywalał błąd <nie odpalony silnik> ponieważ ecu pobierał informacje hala tylko z kopułki
a u ciebie jest prawdopodobnie namieszane dlatego że ktoś sobie podmienił z innego aua czujnik
w tych ecu jak wywala na postoju lub próbie odpalenia taki błąd to na 100% jest to co piszesz bo ecu wie że czujnik jest uwalony na podstawie 2 czujnika z kopułki rozdzielacz
w starych 1,4 abd , 1,8 abs na postoju wywalał błąd <nie odpalony silnik> ponieważ ecu pobierał informacje hala tylko z kopułki
a u ciebie jest prawdopodobnie namieszane dlatego że ktoś sobie podmienił z innego aua czujnik
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
podpiąć oscyloskop i będzie wiadomo czy jest sygnał z czujnika
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Standardowy problem. Tylko to jest ciekawe. Skoro w Twoim przypadku są zamienione kable we wtyczce, tj. 5V wg autodaty powino być na 1pinie, a tutaj jest na 3, to w takim razie były różne rodzaje czujników położenia wałka rozrządu?
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
No właśnie w 1.6 sr był jeden czujnik i tylko ten bo innego nie da się włożyć. Odepnij czujnik i odłącz akumulator wtedy sprawdź czy pali. Auto nawet bez czujnika powinno pracować w trybie awaryjnym
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Raczej nie zapali bo nie ma iskry. Jest jeszcze jeden trop. Zdechła całkiem centralka od gazu. Wydaje mi się że raczej nie ma możliwości ze odcięła w jakiś sposób zapłon?
Niemal identyczny jest czujnik w wersji 102km AVU,BFQ,BJH może jakaś taka zamianka była. Trzeba będzie chyba odczytać numery z czujnika.
Niemal identyczny jest czujnik w wersji 102km AVU,BFQ,BJH może jakaś taka zamianka była. Trzeba będzie chyba odczytać numery z czujnika.
Re: 1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Jak odepnę akumulator to jak ma niby samochód zapalić? Jeśli uszkodzony jest drugi czujnik halla, w aparacie zapłonowym, to wtedy samochód zapali, ale nie jeśli mowa o czujniku położenia wałka rozrządu.ggregorii pisze:...Odepnij czujnik i odłącz akumulator wtedy sprawdź czy pali. Auto nawet bez czujnika powinno pracować w trybie awaryjnym...
- tangerine1974
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,6 AKL zgasl i nieodpala.
i tu nie masz racji, u mnie był walnięty czujnik g40, czyli ten przy rozrządzie i po odpięciu wtyczki samochód dalej zapalałmtbwr pisze:Jak odepnę akumulator to jak ma niby samochód zapalić? Jeśli uszkodzony jest drugi czujnik halla, w aparacie zapłonowym, to wtedy samochód zapali, ale nie jeśli mowa o czujniku położenia wałka rozrządu.ggregorii pisze:...Odepnij czujnik i odłącz akumulator wtedy sprawdź czy pali. Auto nawet bez czujnika powinno pracować w trybie awaryjnym...
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Tak samo u mnie przy odpiętej wtyczce jedynie muszę trochę pokręcić i zapala. Całkowity brak zapłonu to raczej czujnik wału a nie walka rozrządu.tangerine1974 pisze:i tu nie masz racji, u mnie był walnięty czujnik g40, czyli ten przy rozrządzie i po odpięciu wtyczki samochód dalej zapalał
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Auto stoi nie ma kiedy się za nie zabrać. Czyli mówicie ze nawet przy padniętym czujniku (zdjęcie na górze ) auto powinno odpalić. Ciężko dobrać się do drugiego czujnika na wale ? Z góry go nie widać jutro wczołgam się pod auto oby był na wierzchu.
Re: 1,6 AKL zgasl i nieodpala.
jak g28 uwalony to auto nie zapali
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
G28 wymieniony, samochód odpalił. VAG nie pokazywał błędu tego czujnika. Chodzi w miarę równo ale dalej wywala błąd brak sygnału G40 (na wałku). Powiedzcie jak odkręcić koło pasowe na wałku ? Gdzie przyblokować wałek żeby się nie obracał przy odkręcaniu ? I jakim momentem potem dokręcić? Wałek jest na klinie czy stożku ?
Znalazłem ze kolo dokręca się momentem 100Nm.
Pomoże ktoś z resztą ?
Znalazłem ze kolo dokręca się momentem 100Nm.
Pomoże ktoś z resztą ?
1,6 AKL zgasl i nieodpala.
Przy czujniku na walku ktos zamienil kabelki nie wiem po co. Przelutowalem tak jak ma byc i jest ok. Wałek jest na klinie. Przyblokować mozna po pokrywe zaworów.Teraz pali jak zloto, oborty idealne
Dzieki za pomoc
Dzieki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości