Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » wt mar 22, 2011 12:12

Witam. Przeszukałem już kilka tematów z olejowymi problemami tego silnika. U mnie jednak jest chyba inaczej.
Golfik jest z 99 r, nakulane ma 188204 km oryginalnego przebiegu.
Problem jest następujący. Przy zwykłej jeździe bez korków idzie ładnie, zużycie paliwa ma katalogowe, zużycie oleju też. Natomiast przy jeździe korkowej (1,2,1,2,1,2, ...)
po osiągnięciu temperatury 90 st. zaczyna migać kontrolka oleju. Wczoraj na przykład było dokładnie jak wyżej. Po wyjechaniu na wolny od korka odcinek przy 5 biegu kontrolka zgasła, jednak natychmiast po redukcji do 3 zaczęła mrugać ponownie. Oleju taki "zagrzany" też bierze nieznacznie więcej ale tylko wtedy. Średnio wychodzi jakiś 1l/1kkm. W czasie kiedy auto nie widzi miasta wszystko jest ok. Dopiero co wymieniłem kable wn, świece i filtr oleju oraz wyczyściłem przepustnicę. Na filtrze nie było jakoś specjalnie dużo syfu. Świece stare tez były czyste. Niebieska chmura też się za nim nie snuje :-)

Jeżeli ktoś ma pomysł co z tym zrobić, to proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: grg474 » wt mar 22, 2011 20:51

dragsterdh, wiem że nie ułatwię życia ale niestety ja bym zrzucił miskę i obejrzał smok - jeśli nie jest zapchany to znaczy ze pompa daje z a małe ciśnienie (zakładam ze nie stało się to nagle po zmianie oleju i filtra) - chociaż wymiana samego filtra nawet na oryginał to koszt 20-30zł żeby wykluczyć filtr


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » śr mar 23, 2011 19:15

Ok. Dzięki. Czyli jednak warsztat.
a ma to może zwiazek z wentylatorem? Jakoś nie zarejestrowałem jego pracy, może jest tak cichy?
jest jakiś sposób by to sprawdzić?


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: grg474 » czw mar 24, 2011 09:11

dragsterdh pisze:a ma to może zwiazek z wentylatorem?
a temperatura rośnie na wskaźnikach powyżej 90 stopni?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » czw mar 24, 2011 19:31

Nie. Dochodzi do 90 stopni i dalej nie wzrasta. Nieznacznie tylko, ale nie przekracza tej głównej grubej kreski 90 stopni.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » śr lip 06, 2011 14:01

Już zrobione. Zapomniałem tylko napisać. Wystarczyła klasyczna wymiana oleju oraz filtra (Norauto na Mann). Wymieniłem termowłącznik w chłodnicy oraz czujnik temperatury w króćcu. do tego VAG i gitara!


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

kwiatton27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31

Re: Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: kwiatton27 » ndz lip 10, 2011 12:04

Witam.
Chciałbym pociągnąć temat. To ze olej się spala to normalne (ok. 0,2 - 0,5 l na 1000km.). Jakiś czas temu dolewałem 1 litr oleju, przed wyprawą na urlop ok. 1000km drogi. Po dojechaniu na miejsce podczas ostrych zakrętów nagle zapaliła się kontrolka oleju. Po dłuższej przerwie sprawdziłem stan było poniżej minimum delikatnie na czubki patyka. Nie znalazłem nigdzie oleju który mam w silniku (mobil semisyntetyk 10W40) więc dolałem litr oleju też semisyntetyk o tych samych parametrach ale firmy esso. Ruszyliśmy w trasę dalej, po chwili zauważyłem w lusterku że dymię trochę za sobą, szczególnie na biegach od 1 do 3. Po jakimś czasie (ok. 30 minutach) problem zniknął. Po powrocie i kilku dniach czyli po jakimś przejechaniu około 2000 km znów kontrolka zapaliła się na zakręcie. Póki co jeszcze nie dolałem ponieważ nigdzie nie umie znaleźć mobila który w silniku mam. Póki nie doleje nie dowiem się czy znów będzie dymić. Po za tym podczas jazdy moc silnika nie spada, nie duzi sie i jeździł normalnie jak zawsze tylko ten dym. No i żadnych plam na drodze nie zostawia z oleju.
Co wy na to? Proszę o poradę. Czy mam się spodziewać jakiegoś poważniejszego remontu silnika?
pozdrawiam forumowiczów



Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » ndz lip 10, 2011 19:56

Mam dokładnie to samo. Po powrocie z gór na jednym z szybszych odcinków dolotówki do miasta zauważyłem za sobą dym. Było to na 5. biegu przy ok. 110km/h. Oleju bierze książkowo, a na trasie jakby mniej. Dymienie ma miejsce tylko przy rozgrzanym silniku zwłaszcza po zwalnianiu na biegu (hamowania silnikiem), kiedy potem dodam gazu. Żeby mi się nikt nie doczepił i nie próbował zabrać dowodu opracowałem metodę, coby nie dymiło - dojeżdżam do np. skrzyżowania na luzie :okej: Na mój chłopski rozum i z tego co wyczytałem na forach( a poświęciłem temu naprawdę dużo czasu ) TEN TYP TAK MA I KONIEC :banghead: :kac: . Zjechane pierścienie to główna przyczyna. Głowicy nie winię, bo odlewam takie w odlewni VW Poznań. Obejrzałem sobie ją dokładnie, nawet pociętą do pomiarów. Jedną z przyczyn będzie też pompa oleju, która przy wyższych prędkościach obrotowych podaje większe ciśnienie oleju. Ja robię tak przed trasą, że nie dolewam oleju wyżej, niż do połowy miarki. Do miasta więcej. I tyle. Wiem, że to nie jest metoda ale innego rozwiązania na teraz nie widzę. Nie mam też zamiaru zabierać się teraz za remont. Taka jest moja koncepcja, a jeżeli ktoś ze znawców tematu z nią się nie zgadza, to proszę o konstruktywną krytykę :D Pozdrawiam.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Mk IV 1.4 16V Problem z olejem

Post autor: dragsterdh » pn maja 07, 2012 14:58

Jednak jest na dymienie sposób. Przypadkiem odkryty :okej:
Założyłem filtr stożkowy i dymienie minęło jak ręką odjął. Powód? ODMA. Ta k#$%& wtłacza tyle syfu w przepustnicę, że aż strach patrzeć. 10 kkm temu czyściłem przepustnicę przy okazji wymiany kabli, filtrów, świec, oleju. Teraz wyglądała jak przed tamtym czyszczeniem. Muszę pokombinować i zrobić jakiś oil catch tank, bo na razie opary z odmy wylatują luzem i zaciąga nieco w nawiew.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości