Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Micky19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 13:28
Lokalizacja: Stare Dłutowo

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Micky19 » czw lis 25, 2010 12:02

Witam.
Mam taki problem. Golfik jak w temacie nie chce palić.
Przy 30 próbie odpala. Odpala na 2-3 cylindry, trzyma obroty w granicach 250/min. Po kilku minutach dławienia, po dodaniu gazu jakimś cudem zaczyna chodzić na wszystkie cylindry. Od tej pory chodzi idealnie. Nie szarpie, trzyma równo obroty....
Ma normalne przyśpieszenie, chodzi bardzo ładnie i równo... Do momentu zgaszenia... Gdy zgaszę, znów jest to samo...
Co dziwne.
Przez tydzień czasu nie miałem takiego problemu, palił od przekręcenia.
Natomiast wczoraj znów. Rano odpalił dobrze. Dojechałem do pracy. Postał ze 3 godzinki i przy próbie odpalenia znów to samo... za 5 razem odpalił, chodził na 3 gary (chyba) pojechałem kawałek zgasł.... Odpalił za 5 i już później ok... Zajechałem na stację. Zgasiłem... Odpalił za pierwszym przy dłuższym kręceniu rozrusznika...
Sprawdzane było ciśnienie na cylindrach, i na wszystkich 4 waha się od 11 do 12.
Wymienione zostały świece.

Czy ktoś orientuje się, może miał podobnie, albo wie co może być przyczyną tak dziwnego, nieregularnego zachowania auta?
Może ktoś jest w stanie mi pomóc, podpowiedzieć czego się chwycić...
Nie mam komputera, ale postaram się go zdobyć i podpiąć aby odczytać ewentualne błędy i kody usterek.
I jeszcze jedno pytanie, czy ciśnienie które zmierzyliśmy na cylindrach jest dobre? dodam że miałem planowaną głowicę.

Bardzo proszę o podpowiedzi, co może być przyczyną moich problemów z Golfikiem. Pozdrawiam :bajer:


STOP WARIATOM DROGOWYM!!! - BEZE MNIE TA AKCJA NIE MIALA BY SENSU!!!! :-)

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Lukasz_mk2 » czw lis 25, 2010 12:52

ciśnienie jest dobre, podłącz go jak najszybciej pod VAG, sądzę że wszystko się wyjaśni, puki co nie ma co wymieniać czegokolwiek bo tak mógł byś wymienić całe auto a pewnie usterkę naprawił byś dopiero po wydaniu sporej ilości kasy


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Jacek75 » czw lis 25, 2010 20:29

VAG bo jak nie to: czujnik cieczy, cewka, przepustnica, czujnik wału, wałka rozrządu, pompa paliwa, immo. Min. ciśnienie 7 różnica max 3 wiec jest ok.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Micky19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 13:28
Lokalizacja: Stare Dłutowo

Re: Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylin

Post autor: Micky19 » czw lis 25, 2010 23:02

Witam, podłączyliśmy z kumplem golfa pod VAGA.

Niestety jest błąd połączenia.
Nie sczytuje w ogóle kodów silnika. Kody z ABS sczytuje, ale silnika nie. także VAG jest dobrze skonfigurowany (zresztą po chwili podpięliśmy jego Golfa i normalnie czyta błędy) czy jest opcja, aby gdzieś nie był podłączony komputer silnika?? Miałem samochód w remoncie i może jakiś expert nie podłączył czegoś.
Tylko pytanie czego?? co mogło zostać nie podłączone, że silnik czasem chodzi, czasem nie, a VAG nie łączy się z komputerem.


STOP WARIATOM DROGOWYM!!! - BEZE MNIE TA AKCJA NIE MIALA BY SENSU!!!! :-)

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Waqa » pt lis 26, 2010 02:35

spróbuj innego programu. mam tak samo w AKQ nie łączy się z silnikiem na vag, natomiast na vwtool wszystko jest spoko.



Micky19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 13:28
Lokalizacja: Stare Dłutowo

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Micky19 » wt lis 30, 2010 10:02

Witam. Udało mi się sczytać błędy. oto lista kodów, którą wyrzucił mi program VW tool.
Tłumaczenie kodów ściągnąłem sobie z jakiegoś forum.

282 Nastawnik przepustnicy - V60, Serwomotor pozycji przepustnicy - V60
1247 Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80, Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP - N115
610 Stopień końcowy zapłonu 2, Wyjście zapłonu 2
609 Stopień końcowy zapłonu 1, Wyjście zapłonu 1
523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62
530 Nastawnik / potencjometr przepustnicy - G88, Czujnik pozycji przepustnicy - G88
518 Potencjometr przepustnicy - G 69, Czujnik pozycji przepustnicy - sygnał poza zasięgiem (G69). Zobacz też straty zasilania ECM
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71, Czujnik MAP - poza zasięgiem - G71
519 Czujnik MAP - niskie napięcie - G71, Czujnik MAP - wysokie napięcie - G71

Pytanie: Czy komputer zapamiętuje wszystkie kody, od momentu ostatniego kasowania błędów ?

Kody sczytałem, i skasowałem błędy, ale niestety nie zdążyłem sprawdzić błędów jeszcze raz. Tym razem powinny wyskoczyć już tylko te, które faktycznie powodują obecny stan. czy się myle?

Czekam na odpowiedzi, z góry dzięki. Pozdrawiam


STOP WARIATOM DROGOWYM!!! - BEZE MNIE TA AKCJA NIE MIALA BY SENSU!!!! :-)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Jacek75 » wt lis 30, 2010 11:46

Tak, generalnie problem z przepustnicą, map sensorem (w tym siedzi tez czujnik g42), czujnikiem temperatury chłodzenia g62, elektrozaworem n80 i cewką. Sprawdź bezpieczniki i kable, nie masz jakiś problemów z zasilaniem (aku, altek, kostka stacyjki)?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Micky19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 13:28
Lokalizacja: Stare Dłutowo

Re: Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylin

Post autor: Micky19 » śr gru 01, 2010 10:00

Witam.
Zrobiłem dzisiaj drugi test vwtool
Bo wczorajszym kasowaniu błędów wyskoczył mi:
522-- ------- Engine coolant Temp sender (G62) Open or Short to B+ SPORADYCZNY

czyli w tłumaczeniu: 522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62,

nie wiem co znaczy: Open or Short to B+...

tak czy siak, czujnik temperatury jest do wymiany.
Teraz pytanie. jaki jest czujnik temperatury w moim 1.4 16V ??
Czy oprócz tego czujnika warto coś jeszcze wymienić ?


STOP WARIATOM DROGOWYM!!! - BEZE MNIE TA AKCJA NIE MIALA BY SENSU!!!! :-)

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Jacek75 » śr gru 01, 2010 14:10

059919501A kup oring i zawleczke do tego i to wystarczy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Micky19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 13:28
Lokalizacja: Stare Dłutowo

Nie pali Golf 1.4 16V zapala 1/30 prób chodzi na 2 cylindry

Post autor: Micky19 » ndz gru 05, 2010 11:59

Jacek75, dzięki za numer kodowy części, ale niestety okazało się że czujnik u mnie jest inny, 4 pinowy, ale niebieski, z kwadratowym zlączem.

PROBLEM ROZWIĄZANY!!

Rozwiązaniem okazało się wymiana czujnika temperatury!.
Po wymianie, golf pali, zawsze i wszędzie.
Problem przepustnicy, tego że piszczała cały czas i nie zamykała się przy rozruchu, była jak się okazało temperatura, jaką pokazywał czujnik cieczy.
Po wymianie czujnika, zmalało dymienie, silnik odzyskał moc na wysokich obrotach, spalanie spadło. Nie ma sytuacji że silnik się zalewa benzyną i pali na dwa/ trzy cylindry. Jest idealnie.

Dzięki panowie za pomoc.
Pozdrawiam.

Temat można zamknąć


STOP WARIATOM DROGOWYM!!! - BEZE MNIE TA AKCJA NIE MIALA BY SENSU!!!! :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości