Norma brania oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Norma brania oleju
tak jest napisane w instrukcji. W moim przypadku, a jeżdzę z takim silnikiem drugi rok przez pierwsze 1000 dolałem litr, a przez drugie ani kropli więc nie ma reguły. Zależy od stylu jazdy. Czytałem gdzieś na forum, że jak ktoś ostro wciska to te silniki potrafią trochę wypić.Qto pisze:1l/1000km
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
Norma brania oleju
Dan6 pisze:jaka jest norma brania oleju dla silnika 1,4 16V?
Twój przypadek nie jest normą brania oleju czy jak to zwałlooki8329 pisze:W moim przypadku, a jeżdzę z takim silnikiem drugi rok przez pierwsze 1000 dolałem litr, a przez drugie ani kropli więc nie ma reguły
Re: Norma brania oleju
Normalne to może nie ale taką normę przewiduje producent.mikith pisze:1l na 1000km? i to jest naprawde normalne w tym silniku?
www.proturbo.com.pl
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Norma brania oleju
Dokładnie...Jak będę jeździł spokojnie to nic nie doleje od wymiany do wymiany, ale jak tylko silnik widzi autostradę to woła o olej i może go wsiorbać nawet do tego litra na 1000looki8329 pisze:Czytałem gdzieś na forum, że jak ktoś ostro wciska to te silniki potrafią trochę wypić.
Norma brania oleju
U mnie od wymiany do wymiany(15kkm) ubywa jakaś 1/3 skali. No ale staram się nie ciśnąć go ponad 4500.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Norma brania oleju
Dan6, norma z instrukcji jest po to żeby serwis nie musiał brać odpowiedzialności gwarancyjnej z tytułu większego niż przeciętne spalania oleju. A to głównie dlatego że producentom zdarzają się wpadki, np znana kwestia brania nadmiaru oleju przez dwulitrówki z mk4.
Nie ma więc innej normy jak ta z instrukcji, natomiast wiadomo jest że silnik w dobrej kondycji bierze niewiele oleju, czasem nie trzeba wcale dolewać pomiędzy zaplanowanymi wymianami. A im bardziej zużyty, bardziej żyłowany lub bardziej nieudany tym bierze więcej.
Nie ma więc innej normy jak ta z instrukcji, natomiast wiadomo jest że silnik w dobrej kondycji bierze niewiele oleju, czasem nie trzeba wcale dolewać pomiędzy zaplanowanymi wymianami. A im bardziej zużyty, bardziej żyłowany lub bardziej nieudany tym bierze więcej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości