2 problemy (ABS i Alternator)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
2 problemy (ABS i Alternator)
Witam
Posiadam Golfa IV 1.4 16v silnik AQK
1. Problem.
Jakiś czas temu wyjeżdżając z parkingu zapalił mi się ABS na żółto bez sygnału dźwiękowego... i palił się cały dzień... za parę dni jadąc samochodem przyśpieszyłem gwałtownie i ABS zgasł i się nie palił na drugi dzień znów się palił i teraz mi tak wariuje... ale ostatnio jechałem sobie spokojnie 120km/h i nagle zgasł i się nie palił gdy dojechałem do celu zgasiłem silnik i włączyłem zapłon i ABS już się palił... po tygodniu zgasł i się nie palił tydzień wczoraj znów się zapalił... byłem na kompie i powiedzieli mi że czujnik jest rozwalony ale przecież on działa tylko czasem ma humorki... i nie wiem czy mógł się zabrudzić i lepiej wyczyścić go czy kupić nowy... proszę o radę...
2. Problem.
Dotyczy on alternatora w sumie bardziej kontrolki... a dokładniej chodzi o to że jak odpalę auto to muszę lekko przy gazować żeby zaczął ładować... ale ogólnie ładuje dobrze... ale jak włączam zapłon albo gaszę silnik to nie pali mi się kontrolka akumulator... tak jak by w ogóle jej nie było... elektryk mówił że nie ładuje mi ale mam nowy akumulator z 2 miesiące a alternator mi ładuje bo znajomy mi sprawdzał a elektryk później stwierdził że to coś na kablach albo dioda się spaliła... ale dziwi mnie jedna rzecz... na wtyczce do alternatora są miejsca na 2 kabelki a u nie jest tylko jeden więc nie wiem czy w ogóle jest nie podłączona ta kontrolka czy naprawdę coś na kablach albo dioda... proszę o pomoc...
Po niżej foto kostki alternatora... wydaje mi się że powinny wychodzić 2 kabelki a nie jeden...
[IMG]http://img37.imageshack.us/img37/1570/dsc01966w.jpg
Posiadam Golfa IV 1.4 16v silnik AQK
1. Problem.
Jakiś czas temu wyjeżdżając z parkingu zapalił mi się ABS na żółto bez sygnału dźwiękowego... i palił się cały dzień... za parę dni jadąc samochodem przyśpieszyłem gwałtownie i ABS zgasł i się nie palił na drugi dzień znów się palił i teraz mi tak wariuje... ale ostatnio jechałem sobie spokojnie 120km/h i nagle zgasł i się nie palił gdy dojechałem do celu zgasiłem silnik i włączyłem zapłon i ABS już się palił... po tygodniu zgasł i się nie palił tydzień wczoraj znów się zapalił... byłem na kompie i powiedzieli mi że czujnik jest rozwalony ale przecież on działa tylko czasem ma humorki... i nie wiem czy mógł się zabrudzić i lepiej wyczyścić go czy kupić nowy... proszę o radę...
2. Problem.
Dotyczy on alternatora w sumie bardziej kontrolki... a dokładniej chodzi o to że jak odpalę auto to muszę lekko przy gazować żeby zaczął ładować... ale ogólnie ładuje dobrze... ale jak włączam zapłon albo gaszę silnik to nie pali mi się kontrolka akumulator... tak jak by w ogóle jej nie było... elektryk mówił że nie ładuje mi ale mam nowy akumulator z 2 miesiące a alternator mi ładuje bo znajomy mi sprawdzał a elektryk później stwierdził że to coś na kablach albo dioda się spaliła... ale dziwi mnie jedna rzecz... na wtyczce do alternatora są miejsca na 2 kabelki a u nie jest tylko jeden więc nie wiem czy w ogóle jest nie podłączona ta kontrolka czy naprawdę coś na kablach albo dioda... proszę o pomoc...
Po niżej foto kostki alternatora... wydaje mi się że powinny wychodzić 2 kabelki a nie jeden...
[IMG]http://img37.imageshack.us/img37/1570/dsc01966w.jpg
2 problemy (ABS i Alternator)
Ad1.Wymień czujnik czyszczenie nic nie da.miałem to samo najpierw palił się i gasł a potem zaświecił się na stałe.Koszt nie duży tym bardziej że wiesz który.
Ad2.Wtyczka jest 2 pinowa bo taki sam alternator jest w dieslu a Ty masz benzynę i obroty na obrotomierz bierze z komputera a w dieslu z alternatora.Przyczyną nie palącej się kontrolki ładowania może być uszkodzony kabel we wtyczce nad rozrusznikiem (o ile się nie mylę niebieski)
Ad2.Wtyczka jest 2 pinowa bo taki sam alternator jest w dieslu a Ty masz benzynę i obroty na obrotomierz bierze z komputera a w dieslu z alternatora.Przyczyną nie palącej się kontrolki ładowania może być uszkodzony kabel we wtyczce nad rozrusznikiem (o ile się nie mylę niebieski)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
2 problemy (ABS i Alternator)
aha ok dzięki... tak ale z wtyczki wychodzi jedno żyłowy kabel a chyba powinny być dwa co? no ale ok jutro pójdę sprawdzić kabelki jak pomoże to napisze jak nie to będę szukał dalej przyczyny... a co do alternatora to jak zapalę silnik to muszę przy gazować go lekko... co to może być szczotki się kończą czy alternator pomału pada? bo to chyba nie bardzo jest normalne... no ale póki co ładuje akumulator...
2 problemy (ABS i Alternator)
W benzynie jest jeden kabel a w dieslu są 2.Co do ładowania to wymień regulator przecież nie kosztuje fortuny
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
2 problemy (ABS i Alternator)
obadaj czy pasek się nie ślizgalewy201333 pisze:co do alternatora to jak zapalę silnik to muszę przy gazować go lekko...
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
2 problemy (ABS i Alternator)
sorry za pytanie ale nie znam się za bardzo... o jaki regulator chodzi?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
2 problemy (ABS i Alternator)
regulator napięcia w którym są szczotki.lewy201333 pisze:o jaki regulator chodzi?
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2 problemy (ABS i Alternator)
Przecież napisałeś że alternator ładuje. Normalne jest że przy braku prądu wzbudzającego z niebieskiego kabelka alternator zaczyna ładować dopiero po przegazówce. Można z tym spokojnie jeździć do czasu naprawy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
2 problemy (ABS i Alternator)
A więc tak dziś byłem sprawdzić te kabelki w sumie to przed chwilą... ku mojemu zdumieniu okazało się że wtyczka jest wpięta kabelki są włożone ale z drugiej strony zero przewodów... tylko kabel od alternatora do akumulatora i jakaś wtyczka z czerwonym kabelkiem z prawej strony... Czyli rozumiem że w ogóle nie jest podłączona kontrolka...
Oto fotka...
Więc mam kolejne pytanie... dam radę sam podłączyć ten kabelek? jeśli tak to gdzie go podpiąć? i co z tym drugim obok (czerwonym) bo zapewne też musi być gdzieś podłączony...
Oto fotka...
Więc mam kolejne pytanie... dam radę sam podłączyć ten kabelek? jeśli tak to gdzie go podpiąć? i co z tym drugim obok (czerwonym) bo zapewne też musi być gdzieś podłączony...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2 problemy (ABS i Alternator)
sam nie zniknął, jego brak sugeruje jakieś kombinacje i musisz teraz uważać, nie siedzę w mk4- ktoś inny pomoże, ale trzeba znaleźć na forum rozpiskę styków w liczniku i podpiąć kabelek do odpowiedniego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt sie 27, 2010 15:20
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości