Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elmo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 08:33

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: elmo00 » śr wrz 15, 2010 15:15

Pompa uruchamia się jak otworzę drzwi kierowcy. Zawsze zanim odpalę auto czekam kilka sekund, aż zgasną wszystkie kontrolki no i aż pompa się uzbroi. Dodam jeszcze, ze po podpięciu pod komputer auto nie wykazuje żadnych błędów, dlatego nie wiem co jest przyczyną usterki. Aha, no i dzieje się tak i na benzynie i lpg (bo próbowałem odpalić go z rana bezpośrednio z gazu i to samo). W marcu miałem problemy z falowaniem obrotów po wymianie rozrządu, ale czyszczenie przepustnicy i adaptacja wyeliminowały ten problem i auto od marca śmigało, że aż miło. Także nie mam pojęcia czemu przestał tak nagle odpalać i szwankować.



greg

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: greg » śr wrz 15, 2010 19:37

elmo00 pisze:Aha, no i dzieje się tak i na benzynie i lpg (bo próbowałem odpalić go z rana bezpośrednio z gazu i to samo). W marcu miałem problemy z falowaniem obrotów po wymianie rozrządu, ale czyszczenie przepustnicy i adaptacja wyeliminowały ten problem i auto od marca śmigało, że aż miło.
może byś jeszcze raz przeczyścił - dużo ci bierze oleju?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Jacek75 » pt wrz 17, 2010 11:04

Obziorałbym EGR czy się zamyka i jest szczelny i ewentuel regulator ciśnienia paliwa: wężyk od podciśnienia i czy nie leje paliwem. Oraz EVAP jeżeli problem jest z odpaleniem na stacji po zatankowaniu auta do pełna.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: krzysiek2008 » wt wrz 21, 2010 09:49

A więc czujnik wymieniony i kłopoty z odpaleniem za pierwszym razem znikneły.
Dodam że u mnie wag pokazywał błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego tak więc nie wiem czy u was po wymianie czujnika też problem ustąpi.
Kupiłem zamiennik koszt 27zł. (orginał 65zł.) przy wymianie musiałem przełożyć uszczelkę gumową ze starego czujnika na nowy gdyż w zamiennikach ich nie ma ,cała wymiana trwa chwile odpinamy kostkę wyciągamy zawleczkę z góry i wyciągamy szybko czujnik (jasno zielony kolor) ale ucieka przy tym płyn chłodzący.
Ja straciłem pół litra przy wymianie ale wiedząc że tak bendzie kupiłem borygo (tańszy koszt 9zł.za1l.) zamiast płynu chłodzącego.
SL550412.JPG
Myślę że niektórym pomoże ten post.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Jacek75 » wt wrz 21, 2010 14:26

Polecam wymianę spinki na nową, u mnie skończyło się wypadnięciem czujnika i stratą całego płynu w trakcie jazdy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

KubeekkBB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 08, 2017 23:34

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: KubeekkBB » pn lis 01, 2021 22:30

Cześć :grin:
Mam takie same objawy. Wymieniłem pompę paliwa na zamiennik, czujnik płynu chłodzącego, nawet ostatnio gdzieś przeczytałem, że przekaźnik 409 od pompy nawala, wymieniłem i dalej problem mam z odpaleniem.... po wymianie świec nic nie pomogło, komputer miałem to też podmieniłem i nic.... przy podłączeniu do programu diagnostycznego pokazuje że jest stały błąd przy zapłonie. Nie mam wydruku przy sobie.
Ktoś może pomóc? Silnik 1.6 FSI, rok 2002 beż żadnych instalacji gazowych. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » wt lis 02, 2021 22:55

Te silniki to bolączki z nagarem na zaworach i utrata kompresji. Może być I tak w twoim przypadku.



KubeekkBB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 08, 2017 23:34

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: KubeekkBB » wt lis 02, 2021 23:14

Wiem o tym, że to nie najlepsza jednostka... rok temu motor zmieniałem, w styczniu br byłem na czyszczeniu silnika wodorem, bardziej się zbierał i jakby miał więcej mocy, myślałem, że to nagar ale syfu poszło dość trochę, ale problem pozostał z odpalaniem



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » śr lis 03, 2021 19:43

Być może problemem jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa.



KubeekkBB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 08, 2017 23:34

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: KubeekkBB » śr lis 03, 2021 21:37

marcin7x5 pisze:
śr lis 03, 2021 19:43
Być może problemem jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa.
Myślisz?
Mieszkam w dużym mieście, a nikt nie może tego zdiagnozować, nie mam nie wiadomo ile na nie trafione diagnozy, trzyma mnie tylko to, że 2 lata temu robiłem blacharkę i wygląda to auto w miarę, bo teraz to gdzieś ponad 1000 pln mnie kosztowały wymiany łącznie z listwą wtryskowa, bo chyba o tym nie pisałem



KubeekkBB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 08, 2017 23:34

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: KubeekkBB » śr lis 03, 2021 21:49

KubeekkBB pisze:
pn lis 01, 2021 22:30
Nie mam wydruku przy sobie.
mam ten wydruk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » czw lis 04, 2021 17:34

Sam widzisz że z błędów to ciśnienie paliwa oraz braki zapłonu na 2 i 4 cylindrze. Błędy nox to standard i lepiej i taniej jest go wykastrować programowo bo nie zarobisz na jego naprawę...



KubeekkBB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 08, 2017 23:34

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: KubeekkBB » ndz lis 07, 2021 00:22

W sensie wykasować błędy?

Taka ciekawostka jeszcze odnośnie tego, gdy mam wyłączoną klimatyzację to odpala za drugim razem. A gdy zostaje włączona i gaszę silnik, a NP rano odpalam to pali od strzała. Co byś proponował na te cylindry i to ciśnienie paliwa? Wymiana pompy?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8810
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: marcin7x5 » ndz lis 07, 2021 17:15

Każda wymiana bez pomiarów i diagnozy to sztuka dla sztuki. Lepiej poszukaj w okolicy ogarnięty w silnikach fsi warsztat. Wypadanie zapłonu to może być i nagar na zaworach ssących jak i brak iskry. Tu by trzeba podejść z dobrym sprzętem kontrolnym a nie tylko z vag....do odczytywania błędów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości