Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Siwy21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:17
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Siwy21 » śr sie 25, 2010 17:52

Może wy mi pomożecie. Otóż mam taki problem ze swoim golfikiem 1.4 16V: jak wiadomo z każdym dniem robi się co raz chłodniej i auto po dłuższym postoju pod chmurką ma problem z odpaleniem. Szczególnie dzieje się to po całej nocy lub gdy auto stoi kilka godzin. Podczas odpalania silnik zaczyna kręcić normalnie, jednak po chwili tak jak by przerywał i się dusił. Cofam kluczyk do pozycji 0 i kręce jeszcze raz i wtedy pali od razu bez jakichkolwiek przeszkód. I dzieje się tak tylko przy odpalaniu po raz pierwszy po dłuższym postoju. Jeśli już odpalę i się przejadę, to z ponownym odpaleniem nie ma problemów. Im silnik zimniejszy tym problem powraca. A podczas upalnych dni nawet po całonocnym postoju nie było problemu z odpaleniem, dopiero teraz gdy temp. powietrza znacznie spadła.

Co to może być koledzy, gdzie mam szukać przyczyny?



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: krzysiek2008 » czw sie 26, 2010 02:07

Najwidoczniej masz to co u mnie CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU CHŁODZĄCEGO do wymiany.
Mam te same objawy , sprawdziłem wagiem i wywala właśnie ten błąd.
Mechanik mi mówił że gdy ten czujnik jest walnięty to jest podawny za duży wtrysk na świece i je zalewa.
W najbliższym czasie muszę wymienić koszt to 63zł. orginał lub trzydzieści parę zamiennik ale odradzają go bo szybko siada.



Siwy21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:17
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Siwy21 » czw sie 26, 2010 16:39

Kolego to jak wymienisz to daj znać czy rzeczywiście pomogło.

A może jeszcze ktoś coś powie na ten temat?



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: kiss » czw sie 26, 2010 22:40

Wymieniłbym filtr paliwa i zatankował na sprawdzonej stacji 98 oktanów żeby zobaczyć czy będzie poprawa.



Siwy21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:17
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Siwy21 » sob sie 28, 2010 13:50

Filtr paliwa wymieniany jakieś 3 miesiące temu, a paliwo tankowane na różnych stacjach wiec to raczej odpada.



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: krzysiek2008 » sob sie 28, 2010 15:04

To normalne że filtr paliwa i paliwo odpada bo to nie ma nic z tym wspólnego ,jak by to było winne to by w ogóle nie odpalił albo by przerywał.
Po wypłacie bendę wymienał czujnik bo muszę odrazu kupić olej i wymienić a narazie nie mam kasy.
Dam znać jek bendzie po wymianie



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: kiss » sob sie 28, 2010 17:41

krzysiek2008 pisze:To normalne że filtr paliwa i paliwo odpada
jeszcze sie moze kiedys zdziwisz
krzysiek2008 pisze:Dam znać jek bendzie po wymianie
dokladnie, daj znac po wymianie :bigok:



wąsek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw cze 17, 2010 02:04
Lokalizacja: poznan

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: wąsek » pn sie 30, 2010 08:07

miałem podobny problem też na zimnym odpalał za drugim razem okazało sie ze paliwo sie cofa wmieniłem pompe i po kłopocie



Siwy21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:17
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Siwy21 » pn sie 30, 2010 16:41

A jest jakiś prosty sposób, aby samemu sprawdzić czy te paliwo się przypadkiem nie cofa?



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: krzysiek2008 » pn sie 30, 2010 16:47

U mnie to raczej pompa nie jest bo wymieniałem w zeszłym tygodniu jak mi padła podczas jazdy a pali dalej za drugim razem jak jest zimny silnik oczywiście bo na ciepłym pali od razu.



Siwy21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 10:17
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Siwy21 » wt wrz 14, 2010 10:35

I jak tam krzysiek wymieniałeś już ten czujnik?



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: krzysiek2008 » wt wrz 14, 2010 20:33

Jeszcze nie.
Byłem prawie dzisiaj w sklepie żeby go kupić ale już nie mieli , widocznie nie tylko ja mam taki problem ale na jutro albo po jutrze mają sprowadzić więc wymienię napewno i dam znać.



elmo00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 08:33

Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: elmo00 » śr wrz 15, 2010 08:48

Ja mam podobny problem z golfem 1.4 16V (+ LPG zakładane rok temu, wciąż na gwarancji, niedawno po przeglądzie). Odpala mi dopiero za 2 lub 3 razem. Wymieniłem już świece, kable, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, akumulator (bo stary był kiepski), wymieniłem też ostatnio filtr paliwa. Auto przez ostatnie pół roku chodziło pięknie i nagle taka niespodzianka. Jak odpalam go po nocy to silnik się trzęsie, próbuje wskoczyć na obroty, jednak mu się to nie udaje i gaśnie. Gdy dodaję gazu - od razu dusi się i pada. Jakby walczył sam ze sobą, jakby ssanie nie wiedziało czy się włączyć, czy nie. Tak za 2 lub 3 razem jest już okej. Mogę potem jeździć cały dzień i nie ma problemów. Mój mechanik podejrzewa wtryski. Już sam nie wiem, co robić. Poranne odpalanie staje się dokuczliwe, boję się, ze kiedyś wcale nie odpali i nie dojadę do pracy. Proszę o pomoc koledzy, może macie jakieś sugestie? Z góry dziękuje i pozdrawiam!



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Re: Pali dopiero za drugim razem w MKIV 1.4 16V

Post autor: Andrzej1 » śr wrz 15, 2010 12:15

Witam
Nie napisałeś jak zapalasz silnik,zaraz po włączeniu zapłonu ,czy czekasz 5-10 sekund aż pompa wytworzy ciśnienie na wtryskach.
Pozdrawiam.Andrzej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości