Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Tylko wyczyścił ten czujnik.
Też na początku wymieniałem świece, potem było podejrzenie co do alarmu, że jakieś zakłócenia przekazuje do kompa, więc został wywalony alarm, przekaźnik 109 był cały przelutowany na nowo, podejrzenie co do stacyjki było, mało co a bym już nawet inny komputer kupował. Dopiero to właśnie ustało po przeglądnięciu mas i wyczyszczeniu tego czujnika.
Taka w sumie pierdoła a nerwów i jeżdżenia do mechanika w .uj Podpinanie pod kompa oczywiście nic nie pokazywało, zero błędów.
Też na początku wymieniałem świece, potem było podejrzenie co do alarmu, że jakieś zakłócenia przekazuje do kompa, więc został wywalony alarm, przekaźnik 109 był cały przelutowany na nowo, podejrzenie co do stacyjki było, mało co a bym już nawet inny komputer kupował. Dopiero to właśnie ustało po przeglądnięciu mas i wyczyszczeniu tego czujnika.
Taka w sumie pierdoła a nerwów i jeżdżenia do mechanika w .uj Podpinanie pod kompa oczywiście nic nie pokazywało, zero błędów.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
wojt255 i tez miałeś takie objawy jak delikatne szarpanie w okolicy 2000 obr/min, czasami nie równa praca silnika jak by zapłon wypadał, na zimnym bardziej a na ciepłym dużo mniej?
Re: Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Teraz już za bardzo nie pamiętam, bo to było prawie 2 lata temu.
Objawy były takie że podczas jazdy auto przerywało,gasło, tylko że przeważnie jechałem na biegu to odpalił sam(tak jakby na zaciąg), zdarzyło się też że akurat trochę ruszyłem i zgasł, czasami było tak że od razu odpalił, a czasami trzeba było pokręcić parę razy, czy też jak był na biegu to go parę razy musiało "kopnąc" zanim odpalił.Pamiętam że jak kiedyś się to stało to dałem z ciekawości na luz, normalnie obroty spadały tak jakbyś auto wyłączył. Z tym czy zimny czy ciepły to nie pamiętam, ale działo się to w różnych zakresach obrotów, a większość przy przyśpieszaniu.
Aż się dziwię że nigdy na pasek rozrządu nie przeskoczył, jak tyle razy mi się to działo.
Możesz sprawdzić ten czujnik obrotu wału, możesz mieć tak jak ja zaoliwiony albo popsuty, wyczyścić i spróbować, nic nie kosztuje, a znowu jedno z głowy by było.
Objawy były takie że podczas jazdy auto przerywało,gasło, tylko że przeważnie jechałem na biegu to odpalił sam(tak jakby na zaciąg), zdarzyło się też że akurat trochę ruszyłem i zgasł, czasami było tak że od razu odpalił, a czasami trzeba było pokręcić parę razy, czy też jak był na biegu to go parę razy musiało "kopnąc" zanim odpalił.Pamiętam że jak kiedyś się to stało to dałem z ciekawości na luz, normalnie obroty spadały tak jakbyś auto wyłączył. Z tym czy zimny czy ciepły to nie pamiętam, ale działo się to w różnych zakresach obrotów, a większość przy przyśpieszaniu.
Aż się dziwię że nigdy na pasek rozrządu nie przeskoczył, jak tyle razy mi się to działo.
Możesz sprawdzić ten czujnik obrotu wału, możesz mieć tak jak ja zaoliwiony albo popsuty, wyczyścić i spróbować, nic nie kosztuje, a znowu jedno z głowy by było.
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
dominiks1980, udało Ci się popchnąć sprawę do przodu?
... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Na razie nie mam kiedy, w przyszłym tygodniu będę mógł dopiero sprawdzić ten czujnik położenia a jak to nic nie da to dziesiątego kupie cewkę. Zastanawia mnie jeszcze czy wybite poduszki zawieszenia silnika i skrzyni biegów mogą powodować szarpania. Ale z drugiej strony słychać ze wypada mu zapłon wiec coś z elektryką będzie. No chyba że mam 2 usterki i nie potrzebnie wiąże je ze sobą razem.
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Ja wymieniłem poduszkę skrzyni i nic się nie poprawiło. Spróbuję jeszcze zmienić tą środkową choć na oko wygląda dobrze.
Coraz poważniej zaczynam się zastanawiać nad przepustnicą albo nitami w skrzyni.
...........
Nowy objaw. Na równej nawierzchni przy hamowaniu silnikiem jak obroty przechodzą przez 2tyś to poszarpuje podobnie jak przy przyspieszaniu tylko słabiej.
Przepustnica sprawdzona ... i jest ok.
Coraz poważniej zaczynam się zastanawiać nad przepustnicą albo nitami w skrzyni.
...........
Nowy objaw. Na równej nawierzchni przy hamowaniu silnikiem jak obroty przechodzą przez 2tyś to poszarpuje podobnie jak przy przyspieszaniu tylko słabiej.
Przepustnica sprawdzona ... i jest ok.
... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Dobrałem się do tego czujnika tylko się zakręciłem.
wojt255 piszesz o czujniku wału korbowego a ja cały czas myślę o czujniku płożenia wałka rozrządu i go właśnie wykręciłem i wyczyściłem
Ale jak czujnik położenia wału korbowego jest taki sam jak płożenia wałka rozrządu to wątpię żeby jego zabrudzenie olejem miało wpływ na działanie silnika, to niemożliwe żeby nie był z oleju. Prędzej miałeś zaśniedziałe styki we wtyczce i rozłączenie jej i spięcie z powrotem pomogło. Miałem identyczną sytuacje z czujnikiem temperatury. Wskaźnik temperatury silnika pokazywał głupoty. Cudowałem z podgrzewaniem termostatu czy się otwiera i już miałem wymieniać czujnik temperatury, wyciągnąłem wtyczkę z niego żeby zobaczyć jak to tam wygląda i po włożeniu jej z powrotem okazało się że wszystko wróciło do normy.
Ale mogę się mylić
wojt255 piszesz o czujniku wału korbowego a ja cały czas myślę o czujniku płożenia wałka rozrządu i go właśnie wykręciłem i wyczyściłem
Ale jak czujnik położenia wału korbowego jest taki sam jak płożenia wałka rozrządu to wątpię żeby jego zabrudzenie olejem miało wpływ na działanie silnika, to niemożliwe żeby nie był z oleju. Prędzej miałeś zaśniedziałe styki we wtyczce i rozłączenie jej i spięcie z powrotem pomogło. Miałem identyczną sytuacje z czujnikiem temperatury. Wskaźnik temperatury silnika pokazywał głupoty. Cudowałem z podgrzewaniem termostatu czy się otwiera i już miałem wymieniać czujnik temperatury, wyciągnąłem wtyczkę z niego żeby zobaczyć jak to tam wygląda i po włożeniu jej z powrotem okazało się że wszystko wróciło do normy.
Ale mogę się mylić
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Dokładnie nie wiem, bo ja tego wtedy nie robiłem ale być może i styki były zaśniedziałe, albo wtyczka była z oleju i tak dochodziło do jakiegoś zwarcia.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Przy tym czyszczeniu czujnika tego co nie miałem, przeczyściłem też wtyczkę i wpoiłem z powrotem, do tego wyciągnąłem wtyczkę z cewki zapłonowej też przeczyściłem no i wpoiłem z powrotem. Teraz albo mam schiza albo od 2 dni auto przestało szarpać a na pewno jest to prawie nie wyczuwalne. Muszę jeszcze przeczyścić wtyczkę czujnika położenia wału korbowego.
chrisol spróbuj u siebie powypinać te 3 wtyczki, przeczyścić je i powpinać z powrotem, może a nuż to będzie to.
Jak już pisałem wcześniej miałem kiedyś awarie wskaźnika temperatury która była spowodowana brakiem styku na wtyczce czujnika temperatury, więc kto wie. Na razie jestem zaskoczony i zadowolony, zobaczymy co będzie się działo dalej.
chrisol spróbuj u siebie powypinać te 3 wtyczki, przeczyścić je i powpinać z powrotem, może a nuż to będzie to.
Jak już pisałem wcześniej miałem kiedyś awarie wskaźnika temperatury która była spowodowana brakiem styku na wtyczce czujnika temperatury, więc kto wie. Na razie jestem zaskoczony i zadowolony, zobaczymy co będzie się działo dalej.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Trochę się pochwaliłem za wcześnie ale szarpania występują sporadycznie. Wcześniej to się działo przy każdym przyśpieszaniu a wczoraj w ciągu dnia może z 3 razy przy komplecie pasażerów, jak jeżdżę sam to nic się nie dzieje. Ale co ważne nie wypada zapłon, silnik na wolnych obrotach na zimnym i na ciepłym silniku chodzi tak jak powinien chodzić Będę miał chwilę to dokładnie i drobnym papierem wyczyścić te wtyczki jeszcze raz.
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
dominiks1980, po przeczytaniu tego tematu i drugiego ktory byl link podany wychodzi ze cewka. Ja tez mam 1.4 i takie same objawy ale ja mam filtry wszystkie wymienione, świece ngk, kable zaplonowe sentech. Wiec musze wymienic cewke hmm ale jeszcze nieraz mi lekko drążek zmiany biegów drga, ktoś ma takie objawy w 1.4 ? Tak mi sie zdaje że bedzie to poducha pod skrzynia ale nie jestem pewien
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szarpie silnikiem w mk4 1.4, czarne świece
Co do drążka to jest poducha. kupiłem używana i nic, dopiero jak sie szarpnąłem na nową to problem się rozwiązał. Co do szarpania to teraz gdy jest zimo i sucho podczas mrozów lub wilgotno przy odwilży problemu niema Świece wymieniałem dwa razy, kable tez mam wymienione i czekam na wiosnę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości