Praca na 3 cylindry
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Praca na 3 cylindry
Problem dotyczy golfa IV 1.6 16V, silnik AZD.
Na wolnych obrotach mocno kuleje jeden cylinder. Silnikiem trzęsie a po podłączeniu pod komputer wychodziło wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po dodadniu gazu i w czasie jazdy auto chodzi normalnie, tak jakby wszystkie 4 cylindry pracowały.
Świece zostały wymienione 3 tygodnie temu (na starych świecach było tak samo). Wymieniona została cewka zapłonowa - efekt żaden. Diagnoza mechanika padła na wtrysk. W warsztacie gdzie teraz stoi auto sprowadzono nowy wtrysk (do tego silnika dostali tylko w ASO za jedyne 560 zł ), wstawili go i odpalili silnik. Silnik dosłownie przez kilka sekund chodził idealnie i znowu zaczeło nim telepać. USterkę sterownika raczej wykluczono, mechanik sprawdzał jakimś dziwnym miernikiem impulsy jakie trafiały ze sterownika do wtrysku i wygląda na to ze wtrysk jest sterowany prawidłowo. Przzekopali instalację elektryczną i wygląda że tez wszystko jest ok równiez z zasilaniem cewek zapłonowych.
Co jeszcze można sprawdzić? Padnięta uszczelka pod kolektorem ssącym i zasysanie lewego powietrza może spowodować nieprawidłowsci w pracy cylindra? Przy szybkim wciśnieciu pedału gazu słychać krótko taki
dziowny świst jakby powietrza, ale on raczej dochodzi chyba z przepustnicy.
Jakieś sugestie? Bo już mam dość tego padła. Pierwszy dzień urlopu spędziłem tym truchłem w miłym węgierskim warsztacie, po tym jak drugi cylinder odmówił współpracy nawet przy wyższych obrotach. To tam wymieniono mi tą cewkę (kasując 2 razy więcej niż zapłaciłbym za nia u nas).
I jeszcze dość istotna informacja. Mierzone ciśnienie w cylindrach i we wszystkich czterech cylindrach cisnienie równiutkie a wartości książkowe.
Na wolnych obrotach mocno kuleje jeden cylinder. Silnikiem trzęsie a po podłączeniu pod komputer wychodziło wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po dodadniu gazu i w czasie jazdy auto chodzi normalnie, tak jakby wszystkie 4 cylindry pracowały.
Świece zostały wymienione 3 tygodnie temu (na starych świecach było tak samo). Wymieniona została cewka zapłonowa - efekt żaden. Diagnoza mechanika padła na wtrysk. W warsztacie gdzie teraz stoi auto sprowadzono nowy wtrysk (do tego silnika dostali tylko w ASO za jedyne 560 zł ), wstawili go i odpalili silnik. Silnik dosłownie przez kilka sekund chodził idealnie i znowu zaczeło nim telepać. USterkę sterownika raczej wykluczono, mechanik sprawdzał jakimś dziwnym miernikiem impulsy jakie trafiały ze sterownika do wtrysku i wygląda na to ze wtrysk jest sterowany prawidłowo. Przzekopali instalację elektryczną i wygląda że tez wszystko jest ok równiez z zasilaniem cewek zapłonowych.
Co jeszcze można sprawdzić? Padnięta uszczelka pod kolektorem ssącym i zasysanie lewego powietrza może spowodować nieprawidłowsci w pracy cylindra? Przy szybkim wciśnieciu pedału gazu słychać krótko taki
dziowny świst jakby powietrza, ale on raczej dochodzi chyba z przepustnicy.
Jakieś sugestie? Bo już mam dość tego padła. Pierwszy dzień urlopu spędziłem tym truchłem w miłym węgierskim warsztacie, po tym jak drugi cylinder odmówił współpracy nawet przy wyższych obrotach. To tam wymieniono mi tą cewkę (kasując 2 razy więcej niż zapłaciłbym za nia u nas).
I jeszcze dość istotna informacja. Mierzone ciśnienie w cylindrach i we wszystkich czterech cylindrach cisnienie równiutkie a wartości książkowe.
Praca na 3 cylindry
przewody wysokiego napięcia sprawdzono, bo nic o nich nie wspomniałeś
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
Praca na 3 cylindry
hhhmmm,no jezeli był zbadany na kompie i wyszło ze wypada zapłon jednego z cylindrow a cewka nie pomaga to wydaje mi sie ze niema co szukać winy we wtryskach i układzie zasilania.Jezeli cewka tego cylindra nie pomogła to trzeba szukać winy w okablowaniu(a ostatecznosc winy centralki).Napisz co i jak jezeli dali rade mechanicy..
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
Re: Praca na 3 cylindry
Dokładnie robidid311, AZD nie ma przewodów. Centralka niby prawidłowo steruje wtryskiem, impulsy jakie podawane były na drugi wtrysk nie odbiegały od pozostałych trzech. Przy odpalaniu samochodu rano mocno czuć benzyną, a z układu wydechowego słychać takie dziwne prykanie.robidid311 pisze:...azd niema przewodow:)
Na innym forum koleś zajmujacy sie zawodowa mechaniką nastraszył mnie że mogła paść uszczelka pod głowicą cylindrów i tamtędy do cylindra łapane jest lewe powietrze. Chociaż typowych objawów padniętej uszczelki nie ma (płyn chłodzacy w oleju, białe dymienie, ubytki płynu).
Moze ta uszczelka pod kolektorem ssącym? Łosie z warsztatu mieli sprawdzić ale na razie zero informacji z ich strony. Zaczynam się już wku...wiać.
- mirek99mtg
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
- Lokalizacja: małopolskie
Praca na 3 cylindry
pavulon78, to że dobrze steruje wtryskami to nie znaczy że dobrze steruje cewkami, najlepiej byłoby wsadzić sprawny sterownik na próbę.
Re: Praca na 3 cylindry
Sterowanie cewkami też jest ok. Dziś właśnie to sprawdzali. Generalnie po 3 dniach w serwisie koleś powiedział że skończyły im się pomysły. Na 99% problem nie tkwi w elektryce tylko w mechanice i musieliby ściągać pokrywe zaworów i głowicę silnika. To są u nich kosmiczne koszty więc jutro zabieram auto i zaprowadzę je po 15 sierpnia do zaprzyjaźnionego warsztatu w Olsztynie.mirek99mtg pisze:pavulon78, to że dobrze steruje wtryskami to nie znaczy że dobrze steruje cewkami, najlepiej byłoby wsadzić sprawny sterownik na próbę.
- mirek99mtg
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
- Lokalizacja: małopolskie
Praca na 3 cylindry
Jak masz możliwość to proponowałbym jednak przetestowanie silnika na 100% pewnym sterowniku, bo elektronika czasem robi cyrki. Rozebrać silnik to wg mnie ostateczność.
Re: Praca na 3 cylindry
Nie za bardzo mam dostęp do sterownika zapasowego. AZD jest dość rzadkim silnikiem a wstawienie sterownika od 1.6 SR chyba nic nie da (mają zupełnie różne numery wg. ETKI. Ten mechanik do którego będę prowadził samochód ma wiele zaprzyjaźnionych szrotów więc może coś dopasuje. W zapasie mam jeszcze innego mechanik, również w Olsztynie, któy pracuje w ASO VW. Może ten jakoś na próbę sprowadzi taki sterownik, chociaż nowy to koszt blisko 3000 zł. A w ciemno z Allegro to nie chciałbym kupować za kilkaset zł. Chyba że kupię i dalej odsprzedam.mirek99mtg pisze:Jak masz możliwość to proponowałbym jednak przetestowanie silnika na 100% pewnym sterowniku, bo elektronika czasem robi cyrki. Rozebrać silnik to wg mnie ostateczność.
Gdzie wogóle pod maską zlokalizować ten sterownik żeby zczytać jego numer? Według ETKI w silniku AZD były 3 sterowniki:
036 906 034 BH, BT, CL. Na allegro znalazłem BB i AM. Według ETKI są one do silników AUS i ATN. Będą chodzić z silnikiem AZD?
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
Praca na 3 cylindry
..panowie,ale ze sterownikiem to nie jest tak łatwo ze włozymy kostke i juz..,nowy sterownik potrzebuje szereg ustawien i adaptacji zgrania imobilajzera itd.
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
Praca na 3 cylindry
...a poza tym cos tu koledzy z servisu pierdzielą,raz mowią ze wypada im zapłon a teraz nagle sprawdzili człon wyjscia i wszystko jest ok!!Masz racje,oddaj autko do innego servisu..
-
- Mały gagatek
- Posty: 107
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
- Lokalizacja: Lodz
- Kontakt:
Praca na 3 cylindry
...posłuchaj,a moze masz porostu padnięty czujnik temperatury cieczy(co dosyc często się przytrafia),i na wolnych gubi się i daje niewłasciwy sygnał do centralki(bogata mieszanka),i efekt pracy moze taki byc jak by pracował na 3 garkach.Zwroc uwage czy jak pracuje na wolnych i taktuje nie idzie czarny dymek z wydechu(oczywiscie bez przesady to nie parowoz ).
Re: Praca na 3 cylindry
Nie idzie z wydechu czarny dymek ale wyraźnie słychać z niego takie rytmiczne pyrkanie własnie jakby z parowozu, takie jakby ciche strzały z wydechu. Jak trochę postoi na wolnych obrotach to z wydechu lecą jakieś małe czarne krople nie wiem czego. Kiedyś napewno tego pyrkania nie było a zwydechu leciały co najwyżej krople wody (auto eksploatowane na krótkich dystansach). Tylko że we wtorek sprawdzałem działanie wiatraka chłodnicy z podpiętym kompem zczytującym temperaturę i wiatrak załaczał się jak komp wskazywał 95 st.C. Po włączeniu wiatraka chłodził silnik do 89 st.C. Teoretycznie więc czujnik temp. działa poprawnie.robidid311 pisze:...posłuchaj,a moze masz porostu padnięty czujnik temperatury cieczy(co dosyc często się przytrafia),i na wolnych gubi się i daje niewłasciwy sygnał do centralki(bogata mieszanka),i efekt pracy moze taki byc jak by pracował na 3 garkach.Zwroc uwage czy jak pracuje na wolnych i taktuje nie idzie czarny dymek z wydechu(oczywiscie bez przesady to nie parowoz ).
I to co się dzieje z silnikiem to chyba nie jest tylko efekt "jakby działał" na 3 garach. Jak był podpięty komputer to włączony był taki jakby ciągły podgląd zapłonu w cylindrach (cztery okienka dla każdego cylindra). W okienkach 1,3,4 były wartości zero, a w tym feralnym drugim wyskakiwały jakieś cyfry. Okienka były zatytułowane "wypadanie zapłonu w cylindrze". Oni nie mają VAGa tylko jakiś uniwersalny program diagnostyczny (nie wiem jaki).
Praca na 3 cylindry
Dla mnie to Masz padnięte pierscienie (zapieczone).Silnik ma kompresje w normie ale uszczelnia się na oleju,przez co zarzuciło którąś świece.Problem będzie się nasilał.Przeżyłem to samo.
Jacek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości