Utrata mocy, duże spalnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » wt sie 16, 2016 22:09

Co do katalizatora to jest nowy. Co do czasów to muszę na kompa, ale sprawdzę. Dzięki za podpowiedź. Jakiś czas temu kupiłem sobie elm127 żeby samodzielnie sprawdzać i choć łączy się z komputerem to nie mogę wejść do systemu. Próbowałem na dwóch różnych urządzeniach i różnymi programami. Nic z tego. Pozostaje tylko mechanik, a tym tutaj w Lizbonie jakoś nie ufam....



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » wt sie 16, 2016 22:27

Gdzieś wyczytałem, że czasem podobne objawy powoduje uszkodzony czujnik położenia pedału sprzęgła, bo niby przy wciśniętym pedale zmieniana jest dawka paliwa i jeśli czujnik jest uszkodzony i pokazuje, że sprzęgło jest stale wciśnięte no to jest impreza. Wiecie coś o tym? To też podobno powoduje szarpanie w pierwszym momencie po naciśnięciu gazu i po jego puszczeniu gdy auto zaczyna hamować silnikiem, a tak się u mnie dzieje. Przed chwilą rozebrałem osłonę przy pedałach, ale żadnego czujnika przy sprzęgle za cholerę nie mogłem znaleźć.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8843
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: marcin7x5 » śr sie 17, 2016 06:45

Ja nie wiem czy on u ciebie występuje. Jak jest to jego działanie można sprawdzić bodajże w grupie 062 w sterowniku silnika. Tak samo zresztą jak czujnik stopu. Co do wpływu na spalanie to ma takie że sygnalizuje zmianę biegu przez co sterownik chwilowo obniża moc silnika aby nie było szarpnięcia (uderzenia mocy) po puszczeniu sprzęgła.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » śr sie 17, 2016 20:02

W AKQ brak grupy 062, sprawdzone przed chwilą z ciekawości.



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » śr sie 17, 2016 20:40

No niestety nie ma tego czujnika czyli teoria o kolejnym podejrzanym upada. Niemniej jednak u mnie szarpnięcia są zaraz po naciśnięciu gazu lub jego puszczeniu jeśli auto zaczyna hamować silnikiem, ale tutaj podejrzewam, że skrzynia jest do regeneracji. Tak czy siak dzięki za podpowiedzi i próby pomocy. Może coś jeszcze wam wpadnie do głowy to proszę piszcie.



Awatar użytkownika
dominiks1980
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
Lokalizacja: Ruda Śląska

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: dominiks1980 » czw sie 18, 2016 09:23

A może sprawdź kompresje na cylindrach, może mimo niedawnego remontu coś już tam szlag trafiło. Według książki do naprawy golfa 4, ciśnienie sprężania w AKQ ma być:
- nominalne 1,0 - 1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Przy okazji po kolorze świec możesz ocenić czy mieszanka paliwowa jest prawidłowa. Elektrody świec powinny mieć piaskowy kolor.



AdekA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno

Re: Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: AdekA » czw sie 18, 2016 11:53

WiktorBe pisze:Witam,

Jakiś czas temu kupiłem golfa 4 1.4 16V 99r. Kod silnika AQK. W drodze powrotnej do domu było nieźle, spalanie na poziomie 6-7l przy prędkości nie większej niż 120. Kilka dni potem postanowiłem sprawdzić co potrafi i na autostradzie przyspieszyłem do ok 160. Od tego dnia zaczęły się problemy, zamulanie i spalanie na poziomie 10-12l. Auto przeszło gruntowny remont silnika - głowica, pierścienie, uszczelniacze, nowe płyny, lambda, przepustnica, kable zasilające, świece, filtry, olej, czujnik temperatury. Efekty? Żadne (kultura pracy silnik się poprawiła - chodzi równo). Auto dalej zamula, pod górkę przy 80 prawie zero przyspieszenia. Ma lepsze i gorsze dni. Czasem udaje się jednak trochę przyspieszyć na 4 biegu przy 80, a czasem na 3 przy 60 ma problemy pod górkę. Na równym też demonem prędkości nie jest, choć ma dni kiedy można się do 140 rozpędzić. Komputer nic nie pokazuje. Ani ja, ani mechanicy nie mają pojęcia co może być przyczyną... Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź...
A nie masz czasem odobnych objawów co mój akq które też boryka się z problemem braku mocy? U mnie główny objaw jest taki, że gdy próbuje go przegazować auto czasami wkręce się do 3000 obrotów czasami do 4000, ale za każdym razem wskazówka obrotomierza zaczyana po chwili spadać, auto zaczyna się dusić i strasznie dymić, to samo dzieje sie na pb i lpg. Samochód stoi już drugi tydzień u mechaników i na razie nikt nie znalazł przyczyny. Sprawdzany był już katalizator, czyszczony egr i przepustnica, sprawdzano czujniki, z tego co wiem to teraz mają sprawdzac kompresje tak jak napisano post wyżej, więc może juz dziś będę coś więcej wiedział ;)



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » czw sie 18, 2016 12:59

dominiks1980 pisze:Przy okazji po kolorze świec możesz ocenić czy mieszanka paliwowa jest prawidłowa. Elektrody świec powinny mieć piaskowy kolor.
No właśnie u mnie jest białawy nalot, co świadczy o zbyt dużej dawce powietrza, komputer próbuje się dostosować zwiększając dawkę paliwa, co w konsekwencji powoduje duże spalanie i brak mocy, tylko pytanie dlaczego jest zbyt dużo powietrza. Uszczelniłem cały dolot i teraz jest szczelny, a mimo to nic się nie zmieniło.

Kompresje jakiś mechanik sprawdzał, ale wyszły mu jakieś kosmosy więc nie wziąłem tego na poważnie. Podawał mi to w jakichś dziwnych jednostkach. Będę to musiał raz jeszcze sprawdzić.
AdekA pisze:A nie masz czasem odobnych objawów co mój akq które też boryka się z problemem braku mocy?
Nie. U mnie nic nie kopci, nie dusi się, po prostu nie ma mocy i dużo pali, pod górkę zwalnia. U Ciebie to stawiam na przytkaną odmę. Przy większym obciążeniu silnik dostaje ciśnienia w misce olejowej i się zaczyna impreza.



AdekA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno

Re: Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: AdekA » czw sie 18, 2016 13:23

WiktorBe pisze:U Ciebie to stawiam na przytkaną odmę. Przy większym obciążeniu silnik dostaje ciśnienia w misce olejowej i się zaczyna impreza.
Ciekawy pomysł, dla pewności podpowiem moim mechanikom żeby to sprawdzili zanim rozbiorą mi silnik :D



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » czw sie 18, 2016 14:27

Ostatnio naczytałem się o tym na różnych forach i stronach. Odma to dość niedoceniany element. Nawet jeśli z zewnątrz wygląda ok, to może się okazać, że sitko w środku jest zapchane. To nie są duże pieniądze, bo to kawałek plastiku, a zawsze warto to po dłuższym czasie wymienić. Nie masz przypadkiem wycieku w jej okolicy?



AdekA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 17, 2016 13:09
Lokalizacja: Warka/Kozienice/Piaseczno

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: AdekA » czw sie 18, 2016 15:02

szczerze mówiąc nie sprawdzałem, ale widziałem oleiste ślady w okolicach obudowy filtra powietrza (dokładnie pod), nie znam się ale być może ma to ze sobą jakiś bezpośredni związek



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » czw sie 18, 2016 15:10

No ma, bo jeśli odma jest zatkana, albo sitko zapchane to wali olejem na prawo i lewo, bo gdzieś to ciśnienie musi ujść. Jeśli odma zatkana to ciśnienie wywala najczęściej właśnie spod niej, a jeśli sitko to opary oleju nie są zbierane i olej ląduje w filtrze.



WiktorBe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 00:19

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: WiktorBe » czw sie 18, 2016 18:34

Jednym z objawów walniętej odmy jest też wypychanie bagnetu i uciekanie tamtędy oleju. Jeśli to się u Ciebie dzieje to masz 100%, że to odma



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8843
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Utrata mocy, duże spalnie

Post autor: marcin7x5 » pt sie 19, 2016 06:56

WiktorBe pisze:pytanie dlaczego jest zbyt dużo powietrza. Uszczelniłem cały dolot i teraz jest szczelny, a mimo to nic się nie zmieniło.
Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej oraz wydatek pompy paliwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości