1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: elektrons » pn paź 18, 2021 22:41

Witam, zwracam się z takim problemem.
Od jakiegoś czasu silnik chodził dziwnie, nietypowo. Czasami przyburczał z wydechu, często dziwnie nim "wzdrygało" aż w środku było czuć. Dzisiaj podpiąłem stroboskop bo myślałem że przestawił się zapłon, i taka sytuacja:
na jałowych obrotach, czyli okolice 900obr/min zapłon jest ok. Sprawdzając z pierwszym cylindrem ustawienie jest w porządku, na innych cylindrach brak przerw.
Im wyżej z obrotami tym gorzej. Pierwszy cylinder chodzi idealnie, brak jakichkolwiek przerw. I tak idąc z obrotami wyżej i zatrzymując się na 2000obr/min pierwszy cylinder nadal w porządku, drugi sporadycznie przerwie, trzeci przerywa cały czas, a na czwartym ciemno, od czasu do czasu pojawi się iskra.
Proszę o sugestie w jakim kierunku szukać. Kopułka i palec mają niecały miesiąc, kable WN około pół roku. Cewka ma niecały rok. Czujnik temperatury dolotu wymieniony, czujnik płynu wymieniony, podstawa wtrysku ok, podciśnienia podłączone i szczelne, TPS wyczyszczony i ustawiony, krokowiec wyczyszczony sprawny.
Dodam że silnik nie muli, moc jest, dłuższe trasy które jestem co tydzień zmuszony robić przejeżdża bez zająknięcia.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8172
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: marcin7x5 » wt paź 19, 2021 14:59

Skoro jest iskra na pierwszym cylindrze cały czas to obstawiam, że uszkodzone są albo kable albo kopułka.



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: elektrons » śr paź 20, 2021 12:57

Kable zmienione - bez rezultatu. Kopułka zmieniona, bez rezultatu.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8172
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: marcin7x5 » śr paź 20, 2021 13:47

Może czujnik w aparacie zapłonowym....dziwne że na pierwszym jest cały czas. Na wałku aparatu krzywki nie są wytarte?



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: elektrons » czw paź 21, 2021 09:53

Mógłbym Cię prosić o jakieś zdjęcie o jakie krzywki chodzi?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8172
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: marcin7x5 » czw paź 21, 2021 14:01

Masz tam klasyczny przerywacz? Nie pamiętam dokładnie budowy aparatu ale jeśli jest przerywacz to ma stycznosć z powierzchnią wałka aparatu na którym są takie wypusty, krzywki powodujące otwieranie się styków przerywacza co inicjuje w dalszej kolejności powstanie iskry. Na tym wałku jest też mechanizm przestawiania się tych krzywek w miarę wzrostu obrotów tak aby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak było w starych klasycznych aparatach. W tych nowszych doszła elektronika....np czujnik halla....



Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: gello1 » czw paź 21, 2021 21:19

To nie jest golf 2.
W golfie 3 masz aparat z czujnikiem halla a palec z kopułką tylko kopiuje iskrę na poszczególne cylindry.
Punkt zapłonu wyznacza czujnik halla. A kąt wyprzedzenia reguluje sterownik silnika(elektronicznie)



elektrons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 01, 2019 09:40

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: elektrons » pt paź 22, 2021 08:56

gello1 pisze:
czw paź 21, 2021 21:19
W golfie 3 masz aparat z czujnikiem halla
Dokładnie, w tym aparacie jest czujnik Halla :?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8172
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: 1.8 ABS - przerywanie zapłonu przy 2k

Post autor: marcin7x5 » pt paź 22, 2021 21:17

No dobrze ale hall też musi wytwarzać sygnał na podstawie czegoś. Skoro na 1 cylindrze jest cały czas a na pozostałych gubi....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości