Strona 1 z 1

[MK3] Przygazowanie do/pow 3k, wolne spadaja do 500

: czw lut 06, 2020 14:16
autor: trvlr
Cześć,
Golf 3 1.8 AAM. Padł mi tzw silniczek krokowy przepustnicy.
Włożony oryg. Bosch, przepustnica czysta, zaadoptowana.

Odpalam auto, elegancko obroty wchodza.na te 940 obr. Jezdze spokojnie jest ok, dam w palnik bardziej dynamiczniejsza jazda 80-100 km/h to jak wchodzi na luz przewaznie łapie wolne obroty ok 500-600. Występuje to tak na Pb jak i na lpg. Gasze i odpalam i jest znowu normalnie... ??! :D
Gdzie szukać przyczyny?

Re: [MK3] Wolne obroty czasami spadają...

: ndz lut 09, 2020 21:21
autor: Staax
Ja miałem to samo mam MK3 1.4 aex
W moim przypadku była to sonda lambda
Dla pewności sprawdź sobie na komputerze jaki błąd pokazuje

Re: [MK3] Wolne obroty czasami spadają...

: sob lut 15, 2020 23:12
autor: trvlr
Witam,
Bylem u gazownika i sonda lambda na pb ładnie faluje od 0,8 do 0,2. Na lpg ciagle wysoko.
Generalnie wlasnie nie ma bledu sondy. Jedyne co bylo to blad zdaje sie g518 czy jakos tak od tzw krokowki, nastawnika przepustnicy. rozebralem całą góre dla pewności i przepustnica jest czysta, uszczelka pod nią jest cała, była już wymieniana. Kręce się niestety w kółko...
____
W poprzednim poście miałem na myśli, że jedyne błędy jakie były to nastawnika przepustnicy (tzw. silnik krokowy), ale już nie po jego wymianie.
W poniedziałek wyszło, ze pracująca co prawda, ale już dużo wolniej sonda Lambda zawiesiła się na 0,46 V na stałe. Została wymieniona na dedyk Boscha, a w kolektorze siedziała nadal oryginalna sonda VW Bosch. Nie wiem jakim cudem dożyła do takiego przebiegu...
Reset ECU dla pewności i problem z niestabilnością obrotów po szybszej jeździe i zatrzymaniu się nadal występuje.
Przeglądałem 3 tygodnie temu cały układ monowtrysku, aż po całą uszczelke podstawy i nic ciekawego nie znalazłem. Złożone spowrotem bez problemu. Nie wiem gdzie jeszcze możnaby szukać lewego powietrza, czy na co zwrócić uwagę.

Re: [MK3] Przygazowanie do/pow 3k, wolne spadaja do 500

: pt mar 13, 2020 15:00
autor: trvlr
Wiec tak byla wymiana eksploatacyjna wielu rzeczy:
Sonda lambda - stara boschowska oryg byla bardzo wolna.
Rozrzad, pompa wody, pasek, szczotkotrzymacz alternatora, kopułka, świece na ngk z beru (22k km), kable.

Nadal jest ten mały problem, ze po mocnym przygazowaniu 3k i powyzej, wolne obroty spadaja do 500. Dopiero zgaszenie i odpalenie na nowo 'naprawia'.

wymienione świece beru wyglądają tak: