[mk3] Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Golfa mam 1.5 roku i ostatnio zdiagnozowałem brak iskry, wymieniłem cewkę na nową meat-doria.
Nie wiem czy to przypadek ale niewiele później zaczął się taki problem, że auto strasznie szarpie, taki bardzo mocny kangur:
-póki się nie rozgrzeje do minimum 80 stopni C
-między 1-2 tyś obr/min tylko podczas przyspieszania, wystarczy wysprzęglić i pojedzie OK
-moc czasem jest jakby trochę "zmniejszona" ale zasadniczo auto jeździ normalnie (mowa o jeździe, póki się nie rozgrzeje)
-nie da się przyspieszać tylko na 2-biegu. O dziwo 1 jest ok, a 3,4 można wyczuć, że poszarpuje, ale to jest nic w porównaniu z 2.
-trwa to już około 1 miesiąca, więc wątpie, że samo się naprawi.
Gdy silnik się rozgrzeje, wszystko jest dobrze "po staremu".
Kable WN mają znamionowy opór, w dodatku są wyczyszczone styki ale nic to nie zmieniło, nie kopią podczas dotyku i nie reagują na rozpyloną wodę.
Wyczyściłem także większość kostek na górze silnika i znalazłem jeden ułamany przewód przy wtrysku (trzymał się na ostatnim włosku ) ale naprawa nic nie zmieniła.
Odma drożna, dziś z braku pomysłu odłączyłem ją ale również nic to nie dało. Wolne obroty trzyma książkowo.
Polski VAG nie wskazuje błędów. Sonda oscyluje. TPS działa dokładnie. Temp silnika OK, temp zasysanego powietrza OK, Hall OK. Podstawa wtrysku nowa, brak lewego powietrza. Nie wiem czy zapłon jest ustawiony poprawnie, mam zaznaczone "kreski" i wykonałem próbę trochę przyspieszając/opóźniając i nic to nie zmieniło w kwestii diabelnego szarpania.
Niby taki prosty silnik ABU, a nie umiem poradzić sobie z tym problemem.
Auto posiada LPG II gen. Nie ma znaczenia, czy jedzie na LPG czy noPB, reakcja na szarpanie jest identyczna. Odpala bardzo dobrze zimny/gorący/podczas mrozów/ po krótkim odcinku.
Zaczynam sklaniać się ku jakiejść usterce mechanicznej typu zerwane poduszki, choć ciężko mi w to uwierzyć.. bo dlaczego miałoby przestawać po rozgrzaniu?
Mogę liczyć na pomoc kolegów??
Nie wiem czy to przypadek ale niewiele później zaczął się taki problem, że auto strasznie szarpie, taki bardzo mocny kangur:
-póki się nie rozgrzeje do minimum 80 stopni C
-między 1-2 tyś obr/min tylko podczas przyspieszania, wystarczy wysprzęglić i pojedzie OK
-moc czasem jest jakby trochę "zmniejszona" ale zasadniczo auto jeździ normalnie (mowa o jeździe, póki się nie rozgrzeje)
-nie da się przyspieszać tylko na 2-biegu. O dziwo 1 jest ok, a 3,4 można wyczuć, że poszarpuje, ale to jest nic w porównaniu z 2.
-trwa to już około 1 miesiąca, więc wątpie, że samo się naprawi.
Gdy silnik się rozgrzeje, wszystko jest dobrze "po staremu".
Kable WN mają znamionowy opór, w dodatku są wyczyszczone styki ale nic to nie zmieniło, nie kopią podczas dotyku i nie reagują na rozpyloną wodę.
Wyczyściłem także większość kostek na górze silnika i znalazłem jeden ułamany przewód przy wtrysku (trzymał się na ostatnim włosku ) ale naprawa nic nie zmieniła.
Odma drożna, dziś z braku pomysłu odłączyłem ją ale również nic to nie dało. Wolne obroty trzyma książkowo.
Polski VAG nie wskazuje błędów. Sonda oscyluje. TPS działa dokładnie. Temp silnika OK, temp zasysanego powietrza OK, Hall OK. Podstawa wtrysku nowa, brak lewego powietrza. Nie wiem czy zapłon jest ustawiony poprawnie, mam zaznaczone "kreski" i wykonałem próbę trochę przyspieszając/opóźniając i nic to nie zmieniło w kwestii diabelnego szarpania.
Niby taki prosty silnik ABU, a nie umiem poradzić sobie z tym problemem.
Auto posiada LPG II gen. Nie ma znaczenia, czy jedzie na LPG czy noPB, reakcja na szarpanie jest identyczna. Odpala bardzo dobrze zimny/gorący/podczas mrozów/ po krótkim odcinku.
Zaczynam sklaniać się ku jakiejść usterce mechanicznej typu zerwane poduszki, choć ciężko mi w to uwierzyć.. bo dlaczego miałoby przestawać po rozgrzaniu?
Mogę liczyć na pomoc kolegów??
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
wydłuża Ci czas wtrysku zrób test odepnij kosć od kompa na 30 min i wtedy posmigaj troche sadze ze bedzie ok i daj znac wtedy
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Dzięki za odp,brzmi to sensownie, chodzi Ci o to żeby odpiąć złącze od ECU znajdujące się w podszybiu?
Jesli pomoże, tzn że uszkodzony jest ECU czy naprawa bedzie skuteczna w czasie?
Moze dodam,ze odlaczylem akumulator na kilka godzin i nic to nie dalo niestety.
Kupilem wczoraj palec i kopułkę BERU ale nic to nie dało.
Mam poslki vag, podłącze podczas rozruchu obserwowac czas wtrysku, z tego co pamiętam, to rozgrzany ma czas ok 1.5
Jesli pomoże, tzn że uszkodzony jest ECU czy naprawa bedzie skuteczna w czasie?
Moze dodam,ze odlaczylem akumulator na kilka godzin i nic to nie dalo niestety.
Kupilem wczoraj palec i kopułkę BERU ale nic to nie dało.
Mam poslki vag, podłącze podczas rozruchu obserwowac czas wtrysku, z tego co pamiętam, to rozgrzany ma czas ok 1.5
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
jaki masz tam gaz
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Bingo M.
Jest krokowy i lambda na gazie oscyluje.
Również mam interfejs.
Objawy są też na benzynie po odłączeniu aku.
Dziś było już ciepłej, objawy mniejsze.. ale i tak wystąpiły jeszcze po przejechaniu 3km.
Fatalna sprawa.
Umyje dziś spód i wchodzę pod auto szukać problemu.
Dziś na noc odlacze ecu jeśli to coś innego niż odłączenie Aku.
Edit:spodu nie umyłem (jednak jutro), ale dokręciłem półoś od strony piasty, po za stukiem to raczej na nic więcej nie wpłynie...
Przesmarowałem klapę w airbox, zauważyłem rozwalony wężyk podciśnienia do jej sterowania, naprawiłem.
Elektrozawór par paliwa sprawdziłem - działa. Sama puszka filtra par paliwa ma od spodu wolny króciec, tak ma być? Nie powinno się to gdzieś łączyć z kolektorem dolotowym? Nie jest to pewnie związane z szarpaniem, ale... gdybym wiedział z czym to połączyć to bym zrobił
Jest krokowy i lambda na gazie oscyluje.
Również mam interfejs.
Objawy są też na benzynie po odłączeniu aku.
Dziś było już ciepłej, objawy mniejsze.. ale i tak wystąpiły jeszcze po przejechaniu 3km.
Fatalna sprawa.
Umyje dziś spód i wchodzę pod auto szukać problemu.
Dziś na noc odlacze ecu jeśli to coś innego niż odłączenie Aku.
Edit:spodu nie umyłem (jednak jutro), ale dokręciłem półoś od strony piasty, po za stukiem to raczej na nic więcej nie wpłynie...
Przesmarowałem klapę w airbox, zauważyłem rozwalony wężyk podciśnienia do jej sterowania, naprawiłem.
Elektrozawór par paliwa sprawdziłem - działa. Sama puszka filtra par paliwa ma od spodu wolny króciec, tak ma być? Nie powinno się to gdzieś łączyć z kolektorem dolotowym? Nie jest to pewnie związane z szarpaniem, ale... gdybym wiedział z czym to połączyć to bym zrobił
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Zobacz czy klapka dziala przelancza cieplo zimno czy rura z dolotu kolektora jest szczelna czy podgrzewacz kolektora dziala byc moze to uszkodzone podcisnienie powodowalo ze klapka nie dzialala i paliwo skraplalo sie w kolektorze dolotowymn
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
Airbox umylem, klapke sprawdzilem i nasmarowalem.
Mrozy chwilowo ustąpiły i nie wiem... Czy naprawilem czy to temperatura, golf chodzi ok, zapewne też wplyw na to mialo dziurawe podciśnienie. Bylem tez w trasie 230km, auto na pewno wygrzalo się, bo na codzien robi krotkie odcinki (odma drożna)
Temat czeka do kolejnych mrozow, ktore maja byc już niebawem
Mrozy chwilowo ustąpiły i nie wiem... Czy naprawilem czy to temperatura, golf chodzi ok, zapewne też wplyw na to mialo dziurawe podciśnienie. Bylem tez w trasie 230km, auto na pewno wygrzalo się, bo na codzien robi krotkie odcinki (odma drożna)
Temat czeka do kolejnych mrozow, ktore maja byc już niebawem
[mk3] Re: Golf 1.6 ABU - 1000-2000obr szarpie straszliwie na 2-jce
temat można zamknąć.
Powodem były stare i zmęczone połączenia - piny/konektory w wtyczce kopułki. Kupiłem nowe, zaciskarkę i zapomniałem o problemie.
Powodem były stare i zmęczone połączenia - piny/konektory w wtyczce kopułki. Kupiłem nowe, zaciskarkę i zapomniałem o problemie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości