kręci i nie odpala

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kacphinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt gru 22, 2015 13:50

kręci i nie odpala

Post autor: kacphinio » czw wrz 14, 2017 21:34

Mam problem z golfem 3 1,6 benzyna(aea) rok 1995, ok.2 miesiące kupiłem samochód jako chwilowo zastępczy. Po zakupie wymieniłem wszystkie filry+olej(rozrząd wymieniany ok13tyś temu. teraz przejdźmy do problemu samochód z dnia na dzień przestał odpalać, na początku sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok, napięcię do cewki czujnika halla pompy paliwa dochodzi, zauważyłem brak iskry. Wymieniłem cewkę zapłonową na nową iskra się pojawiła jest na wszystkich świecach, kopułka palec stan dobry, przewody wyglądają na świeże. nie pomogło można kręcic godzine i tak nie odpali, teraz usłyszałem że pompy paliwa nie słychać po zapłonie-napięcie jest ok 2s po zapłonie, teraz pytanie mogę sprawdzić pompę pwaliwa bez jej wyjmowania?, kosta ma 4 piny jak podepnię się bezpośrednio pod pompę z akumulatora + i masę to pompa powinna pracować? u mnie własnie jest ten problem że pompa się w ogolę nie odzywa oznacza to że pompa do wymiany?,jak tak to co możę być przyczyną że z dnia na dzień znikła iskra i spaliła się pompa paliwa?



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

kręci i nie odpala

Post autor: hak64 » pt wrz 15, 2017 10:10

Pompa wcale nie musiała się spalić. W tak leciwych autach często pojawiają się usterki natury elektrycznej (zaniki napięcia, przebicia na masę, lub brak masy). Warto więc przeczyścić wszystkie styki, bezpieczniki, sprawdzić izolację okablowania, a dopiero potem wymieniać części. Miernik w rękę i do roboty.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

kacphinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt gru 22, 2015 13:50

Re: kręci i nie odpala

Post autor: kacphinio » sob wrz 16, 2017 19:16

hak64 pisze:Pompa wcale nie musiała się spalić. W tak leciwych autach często pojawiają się usterki natury elektrycznej (zaniki napięcia, przebicia na masę, lub brak masy). Warto więc przeczyścić wszystkie styki, bezpieczniki, sprawdzić izolację okablowania, a dopiero potem wymieniać części. Miernik w rękę i do roboty.
wszystko zrobiłem naładowałem akumululator ostukałem pompe i ożyła, tylko teraz zauważyłem problem auto dalej nie odpala jest iskra na 1 i 3 cylincze(2 wtyczki na dole kopułki), na 2 i 4 cylindrze iskry brak, co możę być przyczyna?
cewka zapłonowa jest nowa, sprawdzałem na 3 przewodach i 3 nowych świecach więc nie w tym problem, możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwage?



hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

kręci i nie odpala

Post autor: hak64 » ndz wrz 17, 2017 11:32

kacphinio pisze:kopułka palec stan dobry, przewody wyglądają na świeże.
To, że wyglądają nie musi oznaczać, że są dobre. Czasem nowe kable mają przebicia (zwłaszcza przy dużej wilgotności powietrza). Świece zapłonowe także nie mają wieczystej gwarancji. Kopułka może mieć mikropęknięcia i także nie będzie powodować wypadanie zapłonów.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

kacphinio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt gru 22, 2015 13:50

Re: kręci i nie odpala

Post autor: kacphinio » ndz wrz 17, 2017 18:14

hak64 pisze:
kacphinio pisze:kopułka palec stan dobry, przewody wyglądają na świeże.
To, że wyglądają nie musi oznaczać, że są dobre. Czasem nowe kable mają przebicia (zwłaszcza przy dużej wilgotności powietrza). Świece zapłonowe także nie mają wieczystej gwarancji. Kopułka może mieć mikropęknięcia i także nie będzie powodować wypadanie zapłonów.
świece zapłonowe mam kupione nowe, kopułka oraz palec również, nie ma iskry na 2 cylindrach dlatego przewody zapłonowe wykluczam ponieważ na wszystkich 4 świeca jest tylko na 1 i 3 cylindrze, dlaczego? mógłby ktoś doradzić gdzie może leżeć przyczyna?



merkava
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 10:30

kręci i nie odpala

Post autor: merkava » sob wrz 23, 2017 14:58

Odszukaj czujnik temperatury wody w chłodnicy, i wypnij z niego kostkę - jeśli silnik odpali to masz do wymiany czujnik.


Bóg stworzył Volkswageny by pokazać czym jest doskonałość.
A inne samochody? Bo ma poczucie humoru..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości