Witam,
Mam pytanie czy w 1.8 aam trzeba wykonać adaptację potencjometru przepustnicy (DTC) czy ona sama się wyreguluje po przejechaniu większej ilości kilometrów?
Mam dziwne wrażenie że auto czasem kiepsko reaguje na naciśnięcie pedału gazu i spalanie mam w granicy 10-11 litrów.
Do tego dodam jeszcze że podłączyłem VAG i pokazało mi błąd :
518 Potencjometr przepustnicy -G 69 - nieprawidłowy sygnał
Z góry dziękuje za pomoc.
1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
Tu masz dokładny opis i wartości jakie powinien mieć
viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
tylko czy w 1,8 aam (75KM) trzeba zrobić adaptację przepustnicę ? Bo z tego co czytam to w niektórych silnikach nie ma takiej potrzeby?luke320 pisze:Tu masz dokładny opis i wartości jakie powinien mieć
viewtopic.php?t=82826" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
Nie trzeba, bo nie ma tam co adoptować. Chyba, że masz rozregulowany TPS, to po ustawieniu go i po
każdorazowym odłączeniu klemy na jakiś czas trzeba będzie "nauczyć " komputer ustawionych nastaw TPSu.
każdorazowym odłączeniu klemy na jakiś czas trzeba będzie "nauczyć " komputer ustawionych nastaw TPSu.
Re: 1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
Czyli ustawić go wg opisu z postu który mi wysłałeś, potem odłączyć akumulator i włączyć auto pozostawić do osiągnięcia temperatury ok90st. Jazda próbna i jak rozumiem komputer sam się nauczy?luke320 pisze:Nie trzeba, bo nie ma tam co adoptować. Chyba, że masz rozregulowany TPS, to po ustawieniu go i po
każdorazowym odłączeniu klemy na jakiś czas trzeba będzie "nauczyć " komputer ustawionych nastaw TPSu.
1.8 AAM adaptacja przepustnicy TPS
Niezupełnie. Najpierw to sprawdź, wg linku który Ci podałem, czy TPS ma prawidłowe wartości.
Jak ma, to wiadomo, zostawiasz. Jeżeli nie, to go ustawiasz i nie odłączasz aku, bo to nie ma sensu.
Czasami jest tak, nie zawsze, że auto po tym zabiegu przez krótki czas nie pracuje równo, krztusi się itp. Wtedy go zostawiasz pracującego na wolnych obrotach. Przeczytaj wszystkie posty z linka to wtedy Ci się bardziej rozjaśni,
nie widzę sensu przepisywać ponownie tego, co tam jest zawarte.
A co do tego odłączania aku, to jeżeli TPS nie będzie mieścił się w żądanym zakresie, a Ty go ustawisz właściwie,
to jeżeli przyjdzie Ci w przyszłości odłączać klemę/wyciągać aku, to wtedy będzie konieczne "nauczenie" komputera
ustawionych uprzednio przez Ciebie wartości. Osobiście robię to tak, że przez około 2min. trzymam silnik
na obrotach 2800/3000. Kiedyś o takiej akcji wyczytałem na innym forum. U mnie działa.
Aha. Odłączenie klemy na 2-3 minuty nie spowoduje resetu kompa. Trzeba coś około kilkunastu minut.
Jak ma, to wiadomo, zostawiasz. Jeżeli nie, to go ustawiasz i nie odłączasz aku, bo to nie ma sensu.
Czasami jest tak, nie zawsze, że auto po tym zabiegu przez krótki czas nie pracuje równo, krztusi się itp. Wtedy go zostawiasz pracującego na wolnych obrotach. Przeczytaj wszystkie posty z linka to wtedy Ci się bardziej rozjaśni,
nie widzę sensu przepisywać ponownie tego, co tam jest zawarte.
A co do tego odłączania aku, to jeżeli TPS nie będzie mieścił się w żądanym zakresie, a Ty go ustawisz właściwie,
to jeżeli przyjdzie Ci w przyszłości odłączać klemę/wyciągać aku, to wtedy będzie konieczne "nauczenie" komputera
ustawionych uprzednio przez Ciebie wartości. Osobiście robię to tak, że przez około 2min. trzymam silnik
na obrotach 2800/3000. Kiedyś o takiej akcji wyczytałem na innym forum. U mnie działa.
Aha. Odłączenie klemy na 2-3 minuty nie spowoduje resetu kompa. Trzeba coś około kilkunastu minut.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości