Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

AdiGolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 10, 2016 18:33

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: AdiGolf » pt wrz 23, 2016 23:28

Jaki jest koszt wymiany w warsztacie (mniej-więcej)? Czy mogę pojechać samochodem, jak plami olejem i jak wracałem ostatnio to kopcił, ale silnik nie był opluty olejem? Dużo płynu chłodzącego mi poszło. Dziwne.

Nie wiem co zrobić, czy to naprawiać? Muszę mieć samochód i bardzo lubię mojego golfa. Jest jakaś lista dobrych warsztatów. Potrzebuje coś blisko Wrocławia, gdzie są dobre terminy...



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: Mavrick » sob wrz 24, 2016 22:57

Musisz liczyc ok 5 stowek. Jezeli kopci to przepala plyn co tlumaczy jego znaczny ubytek. Teoretycznie mozesz przejechac 2, 3 km ale jest duza szansa ze silnik co chwile bedzie gasl wiec jazda bedzie katorga. Musisz uwazac zeby nie przegrzac silnika bo moze Cie czekac kapitalka jezeli chodzi o remont.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: iNitiaL » sob wrz 24, 2016 23:06

Wziąłbym pod uwagę ewentualnie 'mały remont' głowicy jak już będziesz miał zdejmowaną, nie zaszkodzi spytać mechaniorów o jej stan. Przy okazji można się przyjrzeć zaworom i gniazdom zaworowym, powymieniać uszczelniacze zaworowe (po XX latach będą twarde jak bambus). Wymienić uszczelkę wałka rozrządu. To są tanie rzeczy a jeżeli dół masz w fajnym stanie to zapewnisz motorowi dobrą kompresję i jeszcze długi żywot. No i jak kolega Mavrick rzekł nie przegrzej go bo Ci dojdzie remont dołu a to już gruba kasa w porównaniu do głowicy.


___

AdiGolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 10, 2016 18:33

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: AdiGolf » śr wrz 28, 2016 19:22

W warsztacie wołają za to 900zł. Kurcze ratujcie, bo rozważam złomowanie :/

Jakoś dojechałem do mechanika, ale nie sądziłem, że aż tyle krzyczą za to. Kopci się z silka, płyn chłodniczy schodzi bardzo szybko, sinik nie równo pracuje. Nie wiem czy to naprawiać?



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: szymin89 » śr wrz 28, 2016 21:16

Cena normalna, moze jakis mniejszy warsztat zrobilby taniej. Napisz skad jestes to moze ktos Ci poleci jakis tanszy warsztat.



AdiGolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 10, 2016 18:33

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: AdiGolf » śr wrz 28, 2016 21:19

Okolice Wrocławia. Ale to na 100% uszczelka pod głowicą? Nie lepiej wymienić całą głowicę, albo silnik? Wsadziłbym np. 1.9TDI ?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: Mavrick » śr wrz 28, 2016 22:48

Jezeli chcesz wymieniac silnik to wsadz taki jak masz...dobrego ABS-a czy tez AAM-a dostaniesz juz za jakies 4 stowki.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: iNitiaL » czw wrz 29, 2016 00:10

No tak, silnik dostanie za 4 stówki ale za przekładkę też go skasują i na jedno wyjdzie cenowo (jak nie drożej) a i tak nie będzie wiedział co ma.
@AdiGolf - a co się mieści w tych 900 zł dokładnie? Raczej nie liczyłbym przy przedmuchach na składanie bez planowania głowicy.


___

Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: luckyboy » czw wrz 29, 2016 07:45

Płyn chłodzący, olej, filtr, uszczelki: głowica i kolektory, planowanie, pasek rozrządu, robocizna i robi się 900 - tez ostatnio tyle płaciłem w poważnym warsztacie za żony P206.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Golf III 1.8 92r, poszła uszczelka pod głowicą

Post autor: iNitiaL » czw wrz 29, 2016 23:23

@AdiGolf - sorry kolego ale tak jak pisze luckyboy czy szymin89 to normalka. nikt Ci tego za darmo nie zrobi a same części to trochę szmalu jest. dobra uszczelka pod głowice koło 100, olej koło 70, planowanie z rozbieraniem góry koło 350, płyn chłodzący po taniości 20, uszczelka pod pokrywę zaworów 20, uszczelki kolektora wydechowego koło 20, dolotowego koło 20 - masz już prawie sześć stów. a robocizna - sorry, nikt Ci tego za darmo nie zrobi, a jest się z czym bawić.

Swap sobie odpuść moim skromnym zdaniem jak nie masz 0,9 na remont tego silnika. 1.9 TDI powiadasz? Bak z pompą do wymiany. Przewody paliwowe do wymiany. Do ogarnięcia cała elektryka - przekładka wiązki, przekaźników, komputera etc, też za darmo nikt nie zrobi. Potem wyjmiesz silnik i co, okaże się że poduszki do wymiany bo mają 20 lat i można sobie nimi porzucać w pole a nie posadzić na nich wibrującego diesla - znowu 200 zeta. Półosie być może podejdą o ile przeguby nie latają tam jak klocek w przeręblu. W kupionym silniku wypadałoby wymienić rozrząd - też swoje kosztuje. Nie wiem ile do diesel'a ale pewnie też ze 150 zeta. Wymienić olej, filtr powietrza, filtr oleju. Mechanizm zmiany biegów - jak go nie ruszałeś też cały do remontu, 'kulki' na przekładni pewnie nie ma i lewarek lata do przodu i tyłu jak chce. A wydech? Sorry, to co masz raczej nie podejdzie. Też trzeba będzie coś wyłożyć. Kolektor wydechowy i uszczelki, rury, adekwatne tlumiki... Diesel? Do diesla większy akumulator trzeba, coś z solidnym prądem rozruchu. I znowu kasa. I tak można wymieniać rzeczy o których istnieniu laik (którym sam byłem jak każdy z nas) nie ma pojęcia.

Przemyśl sobie sprawę na chłodno bo nie ma się co oszukiwać. Jak to ktoś kiedyś powiedział za darmo to można tylko po gębie przyjąć. Wszystko kosztuje.


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości