Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » pn lut 08, 2016 23:34

Witam,

Uprzedzam iż przeszukałem już inne tematy nie uzyskując odpowiedzi, częsty przypadek, przerywanie na zimnym silniku
w okolicach 2-3 tys obrotów, silnik 1.8 ADZ, z gazem, co zrobiłem:

Podmieniałem już cały monowstrysk (uszczelniając).
Podmieniałem również silniczek krokowy na nowy.
Cewka również była wymieniana.
Wymiana kabli WN, palca, kopułki, świec i przewodów.
Wymieniłem również pompę paliwa.
Ostatnio dałem na ustawienie zapłonu.

I ... nic, dalej nic nie pomogło. Po uruchomieniu rano zimnego silnika przez 2-3 minutki odczuwalnie przerywa przytrzymując 2-3 tys obrotów, na wolnych obroty utrzymują się 850-875,
zdarza się że jak jest zimny minimalnie spadną (830) - przerwie, i podnosi na 850, za cholere już nie wiem co jest grane.

Jeszcze jakieś sugestie? :los2:

Pozdro


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: kawowy19 » wt lut 09, 2016 01:34

czujnik halla?
Spróbuj odpiąć czujnik temp i odpalić wtedy.



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » wt lut 09, 2016 13:00

Ah,

Zapomniałem, czujnik temperatury wody 4 pinowy również wymieniałem xD.

Czujnik hala, rozumiem ten na aparacie zapłonowym? Chyba kiedyś go odłączałem ale auto nie odpala na odłączonym czujniku.

Ps. Lecz sprawdzę oczywiście Twoją sugestię.

Pozdrawiam


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: kawowy19 » wt lut 09, 2016 13:08

Na odłączonym czujniku halla nie odpali ;)
A próbowałeś odpiąć czujnik temp. i odpalić?
TPS sprawdzałeś?



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » wt lut 09, 2016 15:23

Kolego właśnie podejrzewając TPS/krokowy podmieniałem całą przepustnicę w raz z TPS'em i krokowcem - uszczelniając wszystko, bo wiem że TPS się reguluje na śrubach (przesuwa), i nie chciałem tego spiepryniczyć.
Więc wymiana całej przepustnicy nic nie dała.


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: kawowy19 » wt lut 09, 2016 15:29

a w vagu jakies błędy?
ten czujnik temp spróbuj jeszcze odpiąć



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » wt lut 09, 2016 15:42

Jak wyjdę z pracy to spróbuję i dam znać.
Brak błędów :/

EDIT: Próbowałem również jeździć jakiś czas na benzynie, tzn wyjeździłem 1,5 baku, w czasie używania na benzynie było lepiej, objaw się nie pokazywał,
auto szybciej zapalało, ale tylko gdy pojeżdżę trochę na gazie, benzyna się chrzani przy odpalaniu rano. Gdy odpalę auto rano z gazu (2ga generacja instalacji)
chodzi idealnie równo bez przerywania.


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: mka 3 » wt lut 09, 2016 17:08

Przem4S, to nie jest urok przerywania tylko go zalewa poniewarz komputer wyuczony jest po LPG z sady . albo pojedziesz do dobrego gazownika ktory dobrze instalacje wyregoluję ( co watpie ) lub trzeba załozyć reset na na ECU by sie skasowały wartosci wyuczone . jak dla mnie jest to zbędne auto jest przystosowane do LPG, jak dobrze chodzi i nie pali zbyt duzo to bym to olał . a jak chcesz sobie brymkac na bezynie to sicaignij klemy i bedzie jezdził do puki znow go nie przełaczysz na LPG. ja mam troche inna instalacje ale moj brat ma BRC 2 generacji i ma to samo wiec ledwo odpali na bezynie juz przaełacza na LPG i jest ok . taki tego urok wiadomo ze na ciepłym silniku korekty sa bardziej zblizone do siebie wiec w tedy auto na bezynie jako tako chodzi



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » wt lut 09, 2016 21:00

@mka 3

Też właśnie o tym czytałem, mam kable i program, i sam się podłączałem pod tą instalację (Landi Renzo LCS, na parówniku SE-81, i krokowcu).
Jedyne co tam idzie dostroić to właśnie typ monowtrysku (ustawiony mam Bosch), i bajery typu Cut-off itd.
Być może zmieniając ustawienia typu monowtrysku coś uzyskam.

Pokombinuję coś w tym kierunku, ale dzięki za sugestię.


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: mka 3 » wt lut 09, 2016 21:16

Przem4S, w swoim samochodzie mam tak ze po przełączeniu na gaz z sady nie idzie sygnał do ECU tylko zostaje w centralce LPG a do ECU trafia wartość stała tak jak jest na zimnym silniku kiedy sonda niepracuje .



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » śr lut 10, 2016 15:48

mka 3, nie wiem jak jest u mniet, ale mogę to sprawdzić chyba w ten sposób podpinając się pod lpg widzę wartość sondy lamba, podłączyć vaga i również sprawdzić sonde lambda i wtedy bede widział czy wartości są te same/różne?

Edit: Odlaczylem aku na parę godzin po przyjściu po odpaleniu na benzynie i dodaniu gazu też przerywa :/


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: mka 3 » śr lut 10, 2016 19:52

Przem4S, z którego roku masz auto? przerywa na wolnych obrotach czy przy jeździe ? jak spala mieszankę czuc bezyne ? jaka ma tempe silnik na zimnym silniku?



Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » śr lut 10, 2016 21:35

Auto 96 rok, przerywa pomiedzy 2-3 tys obrotów, czy stoi czy jedzie.
Po otwarciu czuć mało wyczuwalnie benzynę, temperatury nie przyjrzałem się akurat, ale rozgrzewa się normalnie, wentyl załącza również prawidłowo.

Natomiast poczyniłem dziś kolejne działania:
- Odłączyłem kabel idący z wiązki LPG do TPSu
- W konfiguracji ustawiłem Typ TPS na Brak TPS (było ustawienie monowtrysk Bosch)
- Odłączyłem kleme, zapaliłem auto - dałem mu się rozgrzać do załączenia wentylatorów

Różnice jakie po tym zauważyłem:
- nie strzela w wydech na LPG - wcześniej przy zchodzeniu z obrotów potrafił strzelać z wydechu, jutro gdy silnik będzie zimny przetestuję przerywanie i dam znać.

Na razie tyle, czy przerywa przekonam się na zimnym silniku, i edytuję post z wynikiem.

EDIT: Rano auto zapaliłem, na wolnych chodził dobrze, dodałem mu gazu - równo wchodził na 2-3 tys obrotów, puściłem gaz
i powtarzając czynność znów lekko zaczął przerywać ale mało wyczuwalnie, po ruszeniu poodczas jazdy nie było już nic czuć.
Spróbuję nagrać filmik jak to chodzi.


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

Awatar użytkownika
Przem4S
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw paź 17, 2013 17:16
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Przerywanie na zimnym silniku 1.8 ADZ

Post autor: Przem4S » czw lut 11, 2016 17:41

Przepraszam że post pod postem lecz dołączam filmiku jak to wygląda.
Wykryłem przypadkiem kolejny objaw przerywania, po nagłym wciśnięciu pedału gazu do dna na wolnych obrotach, silnik nie potrafi się zebrać, objawy nagrane na dwóch nagraniach.

Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=aQ87xkr ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=8IHK-J1PJrY

Jeszcze jakieś sugestie? :rozpacz:


Obrazek
Golf IV 1.8T GTI | Golf III 1.8 ADZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości