Problem z silnikiem 2.0 ADY

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » wt gru 01, 2015 19:12

Przydałoby się sprawdzić jeszcze kilka rzeczy, ustawienie rozrządu, kompresje, ciśnienie paliwa na listwie.
Dodatkowo, czujnik Halla oraz podmienić przepustnice na próbę. Byc może winę za to ponosi jakaś *#cenzura#*, ale zdalnie nie widząc samochodu, nic więcej nie jestem w stanie pomoc.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » wt gru 01, 2015 19:39

a sonda lambda ma jakieś znaczenie w tej sprawie? bo wyskakuje mi błąd "537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 18-10 - Upper Limit - Intermittent"



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » śr gru 02, 2015 01:56

Wyskakuje Ci błąd Regulation 18-10 - Upper Limit czyli w wolnym tłumaczeniu regulacja poza zakresem, czyli masz mega nieprawidłowy skład mieszanki paliwo-powietrze, co przekłada się na zawartość tlenu w spalinach, zawartość ta jest poza zakresem mierzalności sondy stąd błąd. Równie dobrze od LPG też będą takie błędy. Na moje oko sonda jest ok. Możesz sprawdzić co pokazuje sonda w blokach pomiarowych, ma sobie ładnie oscylować na wolnych obr od ok 0.1V do 1V.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » śr gru 02, 2015 13:34

a który to będzie blok?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » śr gru 02, 2015 13:39

Blok 001 grupa 3, sprawdzaj na rozgrzanym silniku, bo na zimnym zawsze będzie pokazywało bogatą mieszankę, bo samochód pracuje na ssaniu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » śr gru 02, 2015 17:42

Faktycznie, wartości sondy trzymają się ładnie w tych granicach.
Przeczyściłem dzisiaj jeszcze raz przepustnicę i elektronikę w środku, bo wyczytałem, że przeczyszczenie tych ścieżek wacikiem i benzyną ekstrakcyjną coś daje, ale lipa. Uszczelniłem wszystkie połączenia coby lewego powietrza nie łapał na 100% i żadnych zmian :/ Dzisiaj przypatrzyłem się dokładnie przepustnicy podczas jej cykania i zauważyłem, że ona próbuje się zamknąć mimo tego, że jest przecież zamknięta, tak ma być?
Pojeździłem dzisiaj na benzynie i silnik przy odpalaniu potrafi sobie postrzelać, przy przyśpieszaniu i ogólnie na obrotach poniżej 2tys. szarpie autem :/
Wczoraj poczytałem na temat gazu i wyczytałem, że te silniki powinny mieć średnice palnika w mikserze coś koło 37,5mm, a ja mam 30mm i podobno przez to nie ma takiej mocy jak powinien. :-s



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » śr gru 02, 2015 17:54

Tak, ale bedzie jezdzil na 30mm, sam taka mialem zanim wrzuciłem sekwencje.
Przepustnica próbuje sie sie ustawić - zaadoptować z jakiegoś powodu jej to nie wychodzi, możliwe ze jest walnięta. Szukaj innej na podmianę, na szrocie z możliwością zwrotu, podmień i będzie wiadomo.
Przy okazji sprawdź czy rozrząd jest dobrze ustawiony, bo zalewanie i szarpanie może byc tez tym spowodowane - nie pasuje mi do tego tylko to ze przepustnica wariuje, ale możliwe ze masz 2 usterki.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » śr gru 02, 2015 18:02

Mam już przepustnicę na oku, ale też i pusty portfel :) a jeszcze przede mną przerejestrowanie i zakup OC. Liczyłem, że coś przeczyszczę, coś ustawię i będę jeździł, ale lipa :/
Sam przekładałeś instalacje LPG? Dużo roboty zamienić II gen. na sekwencję? A jak koszty takiego moda? Bo mi właśnie polecali zmienić moją na sekwencję, ale nie wiem co i jak :D



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » śr gru 02, 2015 20:42

NotMe pisze: Liczyłem, że coś przeczyszczę, coś ustawię i będę jeździł, ale lipa :/
Sprawdź ustawianie rozrządu - pisałem Ci wcześniej
NotMe pisze:Sam przekładałeś instalacje LPG?
Tak, sam
NotMe pisze:Dużo roboty zamienić II gen. na sekwencję?
Wszystko pod maską do wywalenia, przy sekwencji musisz zmienić reduktor, zamontować wtryski, wkrętki w kolektorze ssącym, nowa instalacja z kompem,a na koniec kalibracja - 1 popołudnie roboty
NotMe pisze: A jak koszty takiego moda?
W moim wypadku ok 300zł, udało mi się bardzo tanio kupić używaną elektronikę i reduktor, wtryski i pierdoły do montażu oczywiście nowe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » czw gru 03, 2015 12:00

Rozrząd będę wymieniał na nowy bo nastał jego czas, więc ustawie wszystko tak jak ma być przy okazji, tylko najpierw muszę do kasy dojść :D
W ogóle czytałem, że gdy ten silnik ma zamontowany gaz warto przestawić zapłon na 9st., da to coś?
A z tym gazem pomyślę, bo chyba warto. Reduktor i tak mam do wymiany, a inne duperele można tanio dorwać na olx czy allegro.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » czw gru 03, 2015 13:40

Przestawić zaplon w ADY na 9 stopni? :rotfl: Dawno takich bredni nie słyszałem :rotfl: Niech fen ktos kto to pisał podłaczy sobie lampe stroboskopowa do ADY i probuje krecic zaplonem - sie nie zle zdziwi :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » czw gru 03, 2015 22:33

No właśnie wydawało mi się to dużą wartością :D



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: rysiektr » pt gru 04, 2015 00:01

Nie chodzi o to ze za dużo, chodzi o to, ze kręceniem aparatem w ADY nic Ci nie polepszy, a jedynie pogorszy, bo synchronizacji nie będzie. Tutaj ECU sobie koryguje ustawienie zapłonu. To nie polonez gdzie sobie moza ustawiać zapłon jak dusza zapragnie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
NotMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 12:28
Lokalizacja: Nysa

Problem z silnikiem 2.0 ADY

Post autor: NotMe » śr sty 27, 2016 00:58

W końcu dorobiłem się rozrządu i powiem tak: sam rozrząd był ustawiony ok, ale zapłon był przestawiony. Ustawiliśmy jak książka pisze i przy pierwszych odpalaniach było ok, a teraz znowu trzeba go męczyć przy odpalaniu :/
Możliwe jest, że pompa paliwa zaczyna wyziewać ducha?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość