2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » pn kwie 04, 2016 10:41

Postaram się jutro numery ogarnąć - niestety auto stoi 40 km ode mnie i robić jestem w stanie tylko w weekendy, ale może uda mi się jutro podjechać i spisać. Tak, rozrząd na 100% jest ok.



Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » wt kwie 05, 2016 23:23

Aparat "nowy":
0 237 520 050
037 905 205 L
+ numer z czujnika:
1 230 329 062
Aparat "stary", na którym przed całą imprezą Golf chodził cały czas:
0 237 520 032
048 905 205
+ brak numeru na czujniku, może jest gdzieś od wewnętrznej strony, jeżeli to kluczowa informacja, to sprawdzę dopiero w sobotę. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » śr kwie 06, 2016 00:06

Twój nowy aparat 037 905 205 L to jest aparat od ADY, zaś stary 048 905 205 jest od audi 80 2.0 90 kucy, więc na tym "nowym" o ile jest dobrze wszystko poskładane i hall sprawny to powinien chodzić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » śr kwie 06, 2016 10:12

Ok, będę próbował ustawiać dalej. Pytanie 1 - dlaczego samochód wcześniej chodził dobrze na aparacie od Audi, pytanie 2 - jak mogę stwierdzić, czy Hall jest sprawny?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » śr kwie 06, 2016 10:26

Gmochu pisze: Pytanie 1 - dlaczego samochód wcześniej chodził dobrze na aparacie od Audi
Możliwe, ze ma tę samą ilość wcięć na kółku i dlatego chodził, dlaczego nie chodzi teraz nie wiem, ale pewnie z tego samego powodu dla którego nie chodzi na nowym aparacie.
Gmochu pisze: pytanie 2 - jak mogę stwierdzić, czy Hall jest sprawny?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0[/youtube]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » śr kwie 06, 2016 13:07

Ok, bardzo dziękuję za pomoc. Jeszcze jedno - czytałem gdzieś, że auto będzie odpalać i jeździć z odpiętym czujnikiem Halla, pod warunkiem, że jest sprawny - czy w ten sposób można stwierdzić jego uszkodzenie?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » śr kwie 06, 2016 13:39

Gmochu pisze:Jeszcze jedno - czytałem gdzieś, że auto będzie odpalać i jeździć z odpiętym czujnikiem Halla, pod warunkiem, że jest sprawny - czy w ten sposób można stwierdzić jego uszkodzenie?
Zależy jakie auto. Głównie to czujnik położenia wału jest nadrzędny a hall służy tylko do synchronizacji (rozpoznawania 1go cylindra), tak jest w ADY, możesz odłączyć halla (jeśli czujnik jest ubity to nie będzie żadnej różnicy, jak jest sprawny to samochód oczywiście łapie tryb awaryjny) i samochód jakoś będzie jeździć z odcinką na 5500 obr/min.
A są też samochody gdzie hall czy też czujnik położenia wałka jest nadrzędny i jak padnie to samochód nie odpala.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » śr kwie 13, 2016 00:30

Czujniki sprawdzone. "Stary" uwalony, "nowy" sprawny, ale nie da się na nim ustawić zapłonu - pokazuje te skaczące wartości. Zamówiłem już ori aparat od 2.0, do weekendu powinien przyjść i będą próby ustawienia. Pytanie: na filmie jest informacja, że na czujnik idzie napięcie 6V, u mnie jest 12V - to normalne, czy coś nie tak się dzieje i przez to świruje Hall?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » śr kwie 13, 2016 07:12

Jest ok, w ADY jest 12v o ile dobrze pamietam.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » śr kwie 13, 2016 14:01

Dziękuje bardzo za pomoc! Pochwały uczciwie przyznane, w sobotę dam znać co i jak, bo poskładam wszystko do kupy i będę próbował ustawiać. Jeśli mi się nie uda, to coś mnie trafi i albo zrobię z niego 2 przyczepki, albo rakietę w kosmos, albo wypie*dolę ADY w kosmos i będę szukał czegoś zdrowego, żeby wrzucić do siebie :shock:



Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » ndz kwie 17, 2016 00:32

To tak: aparat na 100% od 2.0 8V. Wartości w 007 znów zmieniające się. Da się zapłon ustawić tak, żeby auto w miarę normalnie pracowało, ale błąd nadal jest, po usunięciu i ponownym odpaleniu znów się pojawia. Jeszcze jakieś sugestie, czujnik położenia wału, czy co? Tylko dlaczego wciąż krzyczy ten błąd czujnika Halla...?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » ndz kwie 17, 2016 10:08

Może ECU masz uszkodzone. Albo wiązka do Halla, sprawdzałeś czy jest napięcie we wtyczce Halla?
Czujnik położenia walu jakby nawalił to samochod by nie odpalał.
Jakby cos to mam ECU do mk3 ADY.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gmochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 30, 2010 20:30
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: Gmochu » ndz kwie 17, 2016 10:38

Napięcie jest właśnie, dlatego pytałem czy to normalne, że jest tam 12V. Wiem, wiem, ale już wszystkiego się czepiam. Zastanawia mnie tylko ten błąd. Jeszcze raz sprawdzę rozrząd, czy jest ok, czy nie przeskoczył podczas odpalania na pych. Pytanie odnośnie rozrządu: kółko od wałka rozrządu - kreska na OT ma sie zgrywać z obudową, a dół? Który znak na zamachu? Ten wypustek, czy to wcięcie ma być widoczne przez ten otwór, czy jak?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2.0 ADY Benzyna - Przerywa na ciepłym, zalewa

Post autor: rysiektr » ndz kwie 17, 2016 11:34

Obrazek

Znak na kole wałka ma się zgadzać ze znakiem na obudowie, znak na kole pasowym musi się zgadzać ze znakiem na obudowie, do kontroli jest znak na kole zamachowym, któy ma być widoczny w okienku w skrzyni. Palec w aparacie musi też zgadzać się ze znakiem na obudowie aparatu.
Jak tak ustawisz, to musi być dobrze i na VAGu muszą się tez wtedy parametry zgadzać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości