Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Cześć. Jestem posiadaczem Golfa III 1,6 AEE + sekwencja STAG. Mam problem z obrotami. Po odpaleniu na zimnym silniku samochód dostaje ok 2500-3000 tys obrotów, po ok 10 sek obroty spadają do ok 1000. Po zagrzaniu silnika do ok 80*C obroty spadają do 800, jednak falują "góra-dół" . Dodam, że silnik nie był w stanie zapalić bez dodania gazu. Przy dojeżdżaniu do świateł, kiedy wyrzucam bieg na luz obroty spadają do ok 600,500 i mniej aż zapala się kontrolka oleju i samochód gaśnie. Przy dodaniu gazu czuć nieraz szarpanie samochodem. Po podłączeniu pod komputer wyświetlał się błąd 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent. Wyciągnąłem przepustnice, wyczyściłem ją i w sumie nie poprawiło się za bardzo nic oprócz tego, że nie muszę dodawać mu gazu przy odpalaniu, teraz odpala normalnie 'od strzała'. Obroty nadal 'chodzą' jak chcą. Dzieje się tak i na benzynie i po przełączeniu na gaz również.
Przepustnicy nie mogę zaadaptować, robię wszystko według tej instrukcji http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9wszystko po kolei jak jest opisane: Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] , [01 - Silnik] , [Bloki pomiarowe - 08 , grupa "001" , [Idź!] , [Przełącz na Nastawy - 04] i nic się nie dzieje.
Ostatnio wymienione były kable WN, kopułka, świece, wszystkie filtry (dodam, że ojciec wymieniał filtr paliwa u jakiegoś pseudo mechanika, który założył go na odwrót - strzałką nie w tą stronę, ja już zamontowałem dobrze ), w sierpniu tego roku remont silnika bo ponoć nie palił na jeden cylinder, w związku z czym trzeba było też wymienić uszczelkę pod deklem, nowy olej itd.
Kupiłem na szrocie przepustnice tylko, że z jakiegoś rozbitego seata, numery były takie same 030 133 064 D jednak po założeniu samochód zaczął strasznie kopcić i go dławiło, więc założyłem z powrotem starą.
Czytałem już kilkadziesiąt tematów nt. falujących obrotów w AEE i nic nie znalazłem co pomogłoby mi rozwiązać mój problem. Może ktoś miał takie same problemy z tym silnikiem i mógłby mi pomóc? Samochód jest u nas w rodzinie już prawie 11lat, sprowadzony osobiście od dziadka z rajchu w 2005 z przebiegiem 130kkm , rocznik 95/96 (dokładnie pierwsza rejestracja grudzień '95) aktualnie przejechane 235tys, ojciec nie miał siły już do tego samochodu, jeździł z tymi falującymi obrotami od dwóch lat aż w końcu kupił inne auto a Golfera dostałem ja "w spadku" pół roku temu, kiedy zdałem prawko i odtąd bawie się przy nim z chęcią doprowadzenia go do dobrego stanu. ;p
Przepustnicy nie mogę zaadaptować, robię wszystko według tej instrukcji http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9wszystko po kolei jak jest opisane: Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] , [01 - Silnik] , [Bloki pomiarowe - 08 , grupa "001" , [Idź!] , [Przełącz na Nastawy - 04] i nic się nie dzieje.
Ostatnio wymienione były kable WN, kopułka, świece, wszystkie filtry (dodam, że ojciec wymieniał filtr paliwa u jakiegoś pseudo mechanika, który założył go na odwrót - strzałką nie w tą stronę, ja już zamontowałem dobrze ), w sierpniu tego roku remont silnika bo ponoć nie palił na jeden cylinder, w związku z czym trzeba było też wymienić uszczelkę pod deklem, nowy olej itd.
Kupiłem na szrocie przepustnice tylko, że z jakiegoś rozbitego seata, numery były takie same 030 133 064 D jednak po założeniu samochód zaczął strasznie kopcić i go dławiło, więc założyłem z powrotem starą.
Czytałem już kilkadziesiąt tematów nt. falujących obrotów w AEE i nic nie znalazłem co pomogłoby mi rozwiązać mój problem. Może ktoś miał takie same problemy z tym silnikiem i mógłby mi pomóc? Samochód jest u nas w rodzinie już prawie 11lat, sprowadzony osobiście od dziadka z rajchu w 2005 z przebiegiem 130kkm , rocznik 95/96 (dokładnie pierwsza rejestracja grudzień '95) aktualnie przejechane 235tys, ojciec nie miał siły już do tego samochodu, jeździł z tymi falującymi obrotami od dwóch lat aż w końcu kupił inne auto a Golfera dostałem ja "w spadku" pół roku temu, kiedy zdałem prawko i odtąd bawie się przy nim z chęcią doprowadzenia go do dobrego stanu. ;p
VW Golf III GTI TDI XX Jahre by KonradCK : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=581106
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Problem z wyskoki obrotami po odpaleniu to wina zapewne czujnika temperatury na bloku silnika, wyjmij mu wtyczkę i odpal, obroty powinny być około 1100-1200, jeżeli tak jest to czujnik to wymiany.
Po rozgrzaniu silnika obroty 800 to norma, u mnie nawet jest 650-700, tak te silniki mają, jeżeli auto Ci gaśnie to sprawdź czy dzieje się to tylko na gazie czy na pb też, jeżeli gaz to zapewne masz zbyt ubogą mieszanke, jeżeli z pb to Ci nie pomogę bo sam miałem problemy tylko na lpg.
A co do kontrolki oleju to kiedy miałeś wymieniany olej? I zapewne dzieje się to tylko jak silnik się zagrzeje i pracuje na wolnych obrotach to samo mam , u mnie problem jest z tym że filtr oleju jest troche zapchany i mi się zaświeca ale dopiero po 9 tyś km po wymianie oleju więc nie jest źle (mam automatyczne przypomnienie o wymianie oleju ).
A teraz na koniec adaptacja przepustnicy, jeżeli robisz tak jak pisze na tej stronie to musi działać, jak to robisz to się przysłuchaj, przepustnica pracuje, najlepiej otwórz maske i zobacz sobie jak to będzie się robić.
Po rozgrzaniu silnika obroty 800 to norma, u mnie nawet jest 650-700, tak te silniki mają, jeżeli auto Ci gaśnie to sprawdź czy dzieje się to tylko na gazie czy na pb też, jeżeli gaz to zapewne masz zbyt ubogą mieszanke, jeżeli z pb to Ci nie pomogę bo sam miałem problemy tylko na lpg.
A co do kontrolki oleju to kiedy miałeś wymieniany olej? I zapewne dzieje się to tylko jak silnik się zagrzeje i pracuje na wolnych obrotach to samo mam , u mnie problem jest z tym że filtr oleju jest troche zapchany i mi się zaświeca ale dopiero po 9 tyś km po wymianie oleju więc nie jest źle (mam automatyczne przypomnienie o wymianie oleju ).
A teraz na koniec adaptacja przepustnicy, jeżeli robisz tak jak pisze na tej stronie to musi działać, jak to robisz to się przysłuchaj, przepustnica pracuje, najlepiej otwórz maske i zobacz sobie jak to będzie się robić.
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Wiem, że powinien mieć ok 800 obrotów po rozgrzaniu, tylko chodzi o to, że silnik nie potrafi sobie utrzymać tych obrotów, bo one "chodzą" sobie do góry i w dół aż spadają do takiego poziomu, że silnik tak jakby się dlawil i gaśnie.
Olej był wymieniany w sierpniu na GM Genuine 10w40. Kontrolka oleju się zapala kiedy obroty spadną do tak niskich, że samochód po chwili gaśnie, ale to chyba normalne (silnik nie ma smarowania a jeszcze jakoś pracuje na bardzo małych obrotach)
Jutro odlacze ten czujnik temperatury tylko powiedz mi w którym miejscu ta wtyczka dokładniej jest?
Jutro spróbuje jeszcze raz zrobić adaptacje, nagram filmik jak to robie, może wydaje mi się, że robię to dobrze a jednak coś mieszam..
A może odma jest tutaj czegoś winna? Jak odłączyłem wąż idący od odmy do filtra powietrza to zauważyłem, że jest cały zasyfiony jakąś mazią wyglądającą jak musztarda. Wiem, że trzeba ją odkręcić i wyczyścić, ale chyba bez kanału się nie obejdzie, bo zamontowali ją w takim miejscu, że masakra..
Auto z tymi obrotami ma problem od jakoś 2lat , od 4 miesięcy założona jest instalacja lpg stag 300, obroty głupieją i na benzynie i na gazie.
Olej był wymieniany w sierpniu na GM Genuine 10w40. Kontrolka oleju się zapala kiedy obroty spadną do tak niskich, że samochód po chwili gaśnie, ale to chyba normalne (silnik nie ma smarowania a jeszcze jakoś pracuje na bardzo małych obrotach)
Jutro odlacze ten czujnik temperatury tylko powiedz mi w którym miejscu ta wtyczka dokładniej jest?
Jutro spróbuje jeszcze raz zrobić adaptacje, nagram filmik jak to robie, może wydaje mi się, że robię to dobrze a jednak coś mieszam..
A może odma jest tutaj czegoś winna? Jak odłączyłem wąż idący od odmy do filtra powietrza to zauważyłem, że jest cały zasyfiony jakąś mazią wyglądającą jak musztarda. Wiem, że trzeba ją odkręcić i wyczyścić, ale chyba bez kanału się nie obejdzie, bo zamontowali ją w takim miejscu, że masakra..
Auto z tymi obrotami ma problem od jakoś 2lat , od 4 miesięcy założona jest instalacja lpg stag 300, obroty głupieją i na benzynie i na gazie.
VW Golf III GTI TDI XX Jahre by KonradCK : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=581106
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
czujnik jest po prawej strony od bloku sinlika z przodu i wtyczkę wyciągasz w dół.
Jeżeli kontrolka zaświeca się dopiero na niskich obrotach to jest dobrze myślałem że jak stoi na wolnych około 800 jeżeli dużo niżej to wporządku.
Odme nie zaszkodzi wyczyścić, choć wątpię by to było przyczyną.
Hmm nie przypominam sobie co jeszcze sprawdzałem by dojśc do ładu z tym silnikiem (jak sobie przytomne to dam znać, albo ktoś inny z forumowiczów coś dorzuci, ale wiem że było trochę tematów o tym silniku), ale wiem że wszyscy mają z nim problem, ten silnik za bardzo nie wyszedł VW.
Jeżeli kontrolka zaświeca się dopiero na niskich obrotach to jest dobrze myślałem że jak stoi na wolnych około 800 jeżeli dużo niżej to wporządku.
Odme nie zaszkodzi wyczyścić, choć wątpię by to było przyczyną.
Hmm nie przypominam sobie co jeszcze sprawdzałem by dojśc do ładu z tym silnikiem (jak sobie przytomne to dam znać, albo ktoś inny z forumowiczów coś dorzuci, ale wiem że było trochę tematów o tym silniku), ale wiem że wszyscy mają z nim problem, ten silnik za bardzo nie wyszedł VW.
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
- Lokalizacja: trzebinia
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
witam cię kolego miałem identyczny problem ten co ty męczyłem się tak 2lata bo tak jak i ty byłem przekonany że gdy wymieniłem kable zapłonowe to nie trzeba ich sprawdzać bo na pewno są dobre a guzik prawda nigdy więcej kabli bremi działo mi się tak podczas wilgoci,i silnej ulewy,lub w zimie,gdy topniał śnieg,i pewien gość na tym forum właśnie podpowiedział mi abym w nocy otworzył maskę i psikał zraszaczem i powiem ci że dopiero po 20minutach silnego już zlania kabelków zaczęła się dyskoteka na kablach i silnik w końcu zgasł i nie mogłem już go odpalić więc sprawdź sobie to najpierw bo piszesz że kable wymieniłeś ale czy one są dobre hm... też niepotrzebnie wymieniałem połowe rzeczy i tylko kase w to ładowałem a żaden szpec nie sprawdził tych kabli bo zawsze każdemu powtarzałem że są nowe,też miałem właśnie obroty falujące 1100/800 1300/800 potem gasł na skrzyzowaniu gdy miał chęć to odpalał a gdy nie no to awaryjne i pchanie aż kabelki się wysuszyły haha powtarzam jeszcze raz nowe kabelki to znaczy od nowości tak mi się dało podczas wilgoci a posiadam silnik 1.6 benzyna AEE vw golf 3 rocznik 1996 to tyle co mogę ci doradzić kolego daj znać jak dojdziesz do ładu
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
- Lokalizacja: trzebinia
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
odpal wieczorem silnik i psikaj po kabelkach jak zobaczysz przeskoki iskry tylko się ich wtedy nie dotknij jeżeli będziesz miał iskry to kabelki do wymiany jeszcze raz,i sprawdź wtedy od razu kopułkę z palcem czy nie okopcone w środku masz moja żona ma matiza też wymieniłem kable i okazało się że jeszcze raz do wymiany bo dyskoteka była i zonie też matiz gasł na skrzyżowaniach albo w czasie jazdy i szarpało budą niestety taki szmelc teraz robią części zamiennych ja stawiam u ciebie kabelki na 96%
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
- Lokalizacja: trzebinia
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
A propo tego błędu co napisałeś to podejrzewam że masz do wymiany generator halla on jest w aparacie zapłonowym co prawda nie wymieniałem tego ale sąsiad wymieniał nie jest jakaś straszna sprawa ten generator hala właśnie ma ten impuls ale z drugiej strony powiem ci że przy tych nieszczęsnych kabelkach gdy podłączałem kompa to różne byki wyskakiwały rekord to 9 bo od złych kabelków sterownik głupieje niestety
Re: Golf III 1,6 AEE - obroty falują
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent.
wyjmij przepustnicę i wyczyść styk wolnych obrotów, musisz odkręcić plastikowy dekiel zakręcany na torxy.
Styk znajdziesz obok potencjometru.
wyjmij przepustnicę i wyczyść styk wolnych obrotów, musisz odkręcić plastikowy dekiel zakręcany na torxy.
Styk znajdziesz obok potencjometru.
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Re: Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Zrób tak jak mówi kolega. Jesli po wyczyszczeniu nadal nie bedziesz potrafił prawidłowo zaadaprować przepustnicy vag-com'em to przepustnica do wymiany. Miesiąc temu wymieniałem moją bo też padła. Brałem sprawną używkę.danioo pisze:00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent.
wyjmij przepustnicę i wyczyść styk wolnych obrotów, musisz odkręcić plastikowy dekiel zakręcany na torxy.
Styk znajdziesz obok potencjometru.
Nie wszyscy mój ma przebieg 246 tyś przepustnica wymieniona niedawno, kiedys tam hall, kable i swiece regularnie wg wskazan, kopułka i palec też. I chodzi jak zegarek. Jak juz nowe czesci biore to tylko renomowanych firm i problemów z tym silnikiem nie mam. Ogólne pojęcie o mechanice i wymiana zużytych częsci na czas to podstawa bezawaryjnościtdu1705 pisze: ale wiem że wszyscy mają z nim problem, ten silnik za bardzo nie wyszedł VW.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Re: Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Zgadzam się z kolegą Andi
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
A ów switch da sie rozebrać/czyścić?czy po prostu wystarczy napuścić go kontaktem?
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Re: Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Z rym rozbieraniem to nie bardzo, da sie tam podejść z kontaktem albo papierem ściernym
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
Ma ktoś może zdjęcie w którym miejscu jest ten styk wolnych obrotów?
Chodzi o dwie blaszki ktore są pod tą plastikowa osłona które się stykają, a kiedy ruszymy kółkiem na którym montujemy linkę od gazu to blaszki się rozchodzą?
Co, jeżeli u mnie one są lekko krzywe? (Dolna przesunieta bardziej w lewo)
Chodzi o dwie blaszki ktore są pod tą plastikowa osłona które się stykają, a kiedy ruszymy kółkiem na którym montujemy linkę od gazu to blaszki się rozchodzą?
Co, jeżeli u mnie one są lekko krzywe? (Dolna przesunieta bardziej w lewo)
VW Golf III GTI TDI XX Jahre by KonradCK : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=581106
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
https://www.facebook.com/20jahrekonradck/
Był:
VW Golf III CL 1.6 AEE (sprzedany)
VW Golf II Fire & Ice (sprzedany)
VW Golf III 2.0 GTI Edition (nie w moim posiadaniu, ale został w rodzinie)
Jest:
VW Golf III 20 Jahre GTI TDi
Audi A6 C5 1.9TDI 110ps
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Golf III 1,6 AEE - obroty falują
To nie bedą blaszki tylko mikrostyk.to ma działać pewnie i niezawodnie choć jak widać w końcu sie poddaje.zdejm dekiel i znajdziesz - idą do niego 2 kable. Blaszki to pewnie ślizgi na potencjometrze.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości