2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: killah » sob lis 08, 2014 20:44

Witam,

Chciałbym zapytać czy na postawie takich objawów można wywróżyć że uszczelka pod głowicą jest do wymiany.

-Auto po odpaleniu daje taką chmurkę. Po rozgrzaniu jest już licho co dymi ale ciągle to widać

Obrazek

- sonda lambda po wyjęciu (ta po lewo) wygląda trochę blado

Obrazek

- ubyło trochę oleju i chyba (bo nie wiem ile było na początku) płynu chłodniczego

- w zbiorniczku płynu brak jakiś plamek wskazujących na olej.

Nie wiem co jeszcze tutaj dopisać by bardziej potwierdzić lub zanegować teorię o uszczelce. Generalnie w aucie falują (zawieszają się od 800-1100) obroty i może np kolor sondy jest spowodowany złą mieszanką.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: hak64 » sob lis 08, 2014 20:50

Zrób test na obecność CO2 w płynie chłodzącym, pomiar kompresji też ułatwi diagnozę.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: 2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: killah » sob lis 08, 2014 21:11

hak64 pisze:Zrób test na obecność CO2 w płynie chłodzącym, pomiar kompresji też ułatwi diagnozę.
Kompresja 3x 11,5 i 1x 12 mierzona jakiś czas temu.

Rozważę ten test. Mówiło mi o nim kilka osób.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: hak64 » sob lis 08, 2014 21:56

killah pisze:Kompresja 3x 11,5 i 1x 12 mierzona jakiś czas temu.
Jeśli jakiś czas temu nie miałeś dymu za rufą, to zrozumiałe że miałeś dobrą kompresję, ale skoro pojawił się dym, to albo potwornie leją wtryski, albo padły uszczelniacze zaworów, bądź pierścienie tłokowe, lub też wydmuchało uszczelkę głowicy. Sprawdzenie kompresji pozwoli wykluczyć dwie ostatnie możliwości.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: bioly05011 » sob lis 08, 2014 22:16

w przypadku jak by brał płyn z rury jest charakterystyczny zapach płynu,nic nie piszesz o płynie czy ubywa czy nie tak samo czy ma gaz? ,proponuje zapalić na benzynie niech pochodzi i wykręć pierwszą świece od rozrządu i sprawdź po koleii , możesz też zobaczyć tłoki przez otwór świecy ,czy któryś nie mokry,możesz zrobić test szczelności układu chłodzenia(ja tak robie,ciśnienie w uklad,tłoki na równo i kamera do środka)sprawdź czy bańki nie biją w zbiorniku,na korku oleju nie zbiera się śmietana?


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: 2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: killah » ndz lis 09, 2014 15:21

hak64 pisze:
killah pisze:Kompresja 3x 11,5 i 1x 12 mierzona jakiś czas temu.
Jeśli jakiś czas temu nie miałeś dymu za rufą, to zrozumiałe że miałeś dobrą kompresję, ale skoro pojawił się dym, to albo potwornie leją wtryski, albo padły uszczelniacze zaworów, bądź pierścienie tłokowe, lub też wydmuchało uszczelkę głowicy. Sprawdzenie kompresji pozwoli wykluczyć dwie ostatnie możliwości.
Sprawdzane było jakieś 2 miesiące temu ale autem naprawdę mało jeżdżę. Jak go kupiłem to sobie już dymił. Może nie aż tak ale był dymek. Nie sądzę żeby się zmieniła komprecha. Oczywiście nie neguję tego co piszesz.
bioly05011 pisze:w przypadku jak by brał płyn z rury jest charakterystyczny zapach płynu,nic nie piszesz o płynie czy ubywa czy nie tak samo czy ma gaz? ,proponuje zapalić na benzynie niech pochodzi i wykręć pierwszą świece od rozrządu i sprawdź po koleii , możesz też zobaczyć tłoki przez otwór świecy ,czy któryś nie mokry,możesz zrobić test szczelności układu chłodzenia(ja tak robie,ciśnienie w uklad,tłoki na równo i kamera do środka)sprawdź czy bańki nie biją w zbiorniku,na korku oleju nie zbiera się śmietana?
Bioły - trochę metody o którch piszesz nie są dla mnie osiągalne ze względu na umiejętności i sprzęt. Płyn nie wiem czy ucieka bo nie pamiętam ile było na początku. Teraz dolałem pod "min" i będę obserwować. Auto to czysta benzyna. Masła pod korkiem brak. Zapach z rury jest cholernie drażniący. Muszę z tym podjechać do kogoś kto powie mi czy to zapach płynu chłodniczego. Co do reszty metod to już u mechanika do zrobienia i jak będę robił tyle testów to może od razu taniej by było dać do zrobienia tą uszczelkę bo w aucie ma być zamontowny gaz i pewnie i tak prędzej czy później padnie.


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2831
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.0 2E - uszczelka pod głowicą?

Post autor: bioly05011 » ndz lis 09, 2014 15:42

różnie się sprawdza ,ja jak sprawdzam pod ciśnieniem, od środka cylindra widzę wtedy jak kropla wychodzi na uszczelce głowicy, jeśli płyn nie będzie ubywał tomusisz sprawdzić czujnik cieczy


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości