1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Witam,
Od jakiegoś czasu próbuję dojść co jest nie tak z moim silnikiem. Objawy to:
- odcięcie zapłonu przy 5000-5500 obr/min
- dziwne szarpanie w czasie jazdy przy dodawaniu gazu
- gdy dość energicznie dodam gazu na biegu jałowym silnik najpierw "zamuli się", a później wchodzi na obroty normalnie
- spalanie w granicach 11-12 litrów LPG na 100km
Dzieje się to i na benzynie i na LPG. Choć na LPG trochę bardziej z tym szarpaniem.
Wydaje mi się, że jak na 101km to słabo się zbiera. Jak go kupiłem to wracaliśmy ze znajomym na dwa golfy mk3 i on ma 1,6 75KM to z ledwością udało mi się go wyprzedzić
Podpiąłem komputer pod auto i wykazało takie oto błędy:
Pompka paliwa trochę się odzywa, ale odpala i jeździ na benzynie.
Wymieniłem wąż i przewód od odmy, bo wydawało mi się, że dostawał lewego powietrza, bo wąż był dziurawy, ale to nie pomogło.
Dziś wymieniłem przewody i świece zapłonowe na nowe, ale też nic nie pomogło.
Miał ktoś podobnie? Mógłbym prosić jakieś rady?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu próbuję dojść co jest nie tak z moim silnikiem. Objawy to:
- odcięcie zapłonu przy 5000-5500 obr/min
- dziwne szarpanie w czasie jazdy przy dodawaniu gazu
- gdy dość energicznie dodam gazu na biegu jałowym silnik najpierw "zamuli się", a później wchodzi na obroty normalnie
- spalanie w granicach 11-12 litrów LPG na 100km
Dzieje się to i na benzynie i na LPG. Choć na LPG trochę bardziej z tym szarpaniem.
Wydaje mi się, że jak na 101km to słabo się zbiera. Jak go kupiłem to wracaliśmy ze znajomym na dwa golfy mk3 i on ma 1,6 75KM to z ledwością udało mi się go wyprzedzić
Podpiąłem komputer pod auto i wykazało takie oto błędy:
Pompka paliwa trochę się odzywa, ale odpala i jeździ na benzynie.
Wymieniłem wąż i przewód od odmy, bo wydawało mi się, że dostawał lewego powietrza, bo wąż był dziurawy, ale to nie pomogło.
Dziś wymieniłem przewody i świece zapłonowe na nowe, ale też nic nie pomogło.
Miał ktoś podobnie? Mógłbym prosić jakieś rady?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Sprawdź czy masz dobrze ustawiony zapłon, pierwszy błąd jak i wszystkie objawy wskazują na to, że nie.
Możliwe też że czujnik halla G40 szwankuje i stąd problemy.
Odcięcie przy 5000tys to nic innego jak komputer w trybie awaryjnym.
Możliwe też że czujnik halla G40 szwankuje i stąd problemy.
Odcięcie przy 5000tys to nic innego jak komputer w trybie awaryjnym.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Tak jak kolega needved, mówi, sprawdź ustawienie zapłonu VAGiem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Mam ten sam silnik i objawy były takie jak poprzedni właściciel założył kable z 1.6 75 koni bo kosztowały 80 zł. Założyłem bosche za 200 i wszystko wróciło do normy. Poza tym ustawienie zapłonu, jak pisali ale brakuje misfire w błędach albo ten hall powalony bo on zawsze wqrwia.
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Da się to zrobić samemu czy trzeba mechaniora?needved pisze:Sprawdź czy masz dobrze ustawiony zapłon, pierwszy błąd jak i wszystkie objawy wskazują na to, że nie
Kable wymieniłem razem ze świecami. Kupiłem świece pod ten silnik i okazało się, że kable nie pasują do świec. To i kable kupiłem. Wydaje mi się, że były od innego auta.szela81 pisze:Mam ten sam silnik i objawy były takie jak poprzedni właściciel założył kable z 1.6 75 koni bo kosztowały 80 zł.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
'Jeśli masz VAGa to się da, a jak nie to może ktoś z Twoich znajomych ma? Generalnie Wchodzisz w bloki pomiarowe na odpalonym silniku i kręcisz delikatnie całym aparatem, aż wartości w okienkach będa się mieścić w przedziale. Dokładnie nie pamiętam wartości ale było niejednokrotnie opisywane to na forum.woocash pisze:Da się to zrobić samemu czy trzeba mechaniora?
Mechanik pewnie też Ci to zrobi, a jeśli mechanik będzie podchodził do tego samochodu z lampą to uciekaj od takiego mechanika, bo tam lampą nic nie zrobisz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Polski Vag 2.5 albo 4.9 będzie dobry?rysiektr pisze:Jeśli masz VAGa to się da
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
VAG Com 3.11 czy 3.12 wystarczy i bez problemu jest dostępny w sieci, polski VAg nie bardzo się do tego nadaje
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
na razie vag niepotrzebny, sprawdź działanie halla diodą opis na forum, sprawdź czy aparat zapłonowy jest od tego silnika (po numerach albo po wyglądzie przesłony poznać można), na koniec upewnij się że aparat zapłonowy jest włożony odpowiednio na znaki, czyli po założeniu aparatu palec pokazuje na wcięcie w obudowie. Te trzy błędy mogą dać objawy jak w twoim silniku. Vag dopiero jak te czynności nic nie wyjaśnią.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Paweł Marek,
Jeśli ktoś wcześniej wymieniał rozrząd i przestawił wałek od napedu pompy oleju to aparat moze być przekrecony.
Ja bym sprawdził VAGiem bo jest szybciej i bez brudzenia rąk
Jesli hall bedzie uwalony to w blokach pomiarowych bedzie to widoczne.
Jeśli ktoś wcześniej wymieniał rozrząd i przestawił wałek od napedu pompy oleju to aparat moze być przekrecony.
Ja bym sprawdził VAGiem bo jest szybciej i bez brudzenia rąk
Jesli hall bedzie uwalony to w blokach pomiarowych bedzie to widoczne.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1,6 101km AFT problem z silnikiem, obrotami itp.
Chyba muszę załatwić lapka z Win XP, bo na Win 7 nie chce chodzićrysiektr pisze:VAG Com 3.11 czy 3.12
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości