Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Post autor: michajlow » wt kwie 29, 2014 18:12

Witam,

Auto: Golf 3 1.6 100KM 97

byłem dzisiaj u mechanika, żeby sprawdzić kompresję. Otworzył maskę, zobaczył barany od kolektora i powiedział, że za dużo roboty bo trzeba ściągnąć kolektor (?), ale może mi sprawdzić diagnoskopem prąd jaki ciągnie rozrusznik przy kompresji na każdym cylindrze, co pokaże czy, któryś nie jest trafiony. Zgodziłem się. Wyszło coś takiego jak poniżej, ale nie mam tego z czym porównać. Co najwyżej mogę za pół roku pojechać i sprawdzić czy wyjdzie to samo, chociaż nie wiem czy na wynik nie będzie miało wpływu zużycie rozrusznika, stan aku itp.
Różnica między maksymalnym, a minimalnym wynosi 5% więc niby nie jest źle, dwa środkowe są podobnie małe co może wskazywać na małe przepalenie uszczelki pomiędzy cylindrami, ale pewnie nie musi.
Czy ktoś ma wynik podobnego pomiaru, albo może to sprawdzić na swoim aucie?
Obrazek


Audi A3 1.8T AUM

mka 3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: sob gru 08, 2012 15:56
Lokalizacja: żywiec

Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Post autor: mka 3 » wt kwie 29, 2014 19:36

michajlow, zmien mechanika co to za mechanik jak mierzy kompresje rozrusznikem. a naj lepiej sobie kup za 100zl do miezenia i zrob sobie to sam i do tego możesz przeprowadzić z proba olejowa czy cos się zmieni . taki odczyt może być nie prawdziwy,



ozzy1979

Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 29, 2014 20:05

mka 3 pisze:co to za mechanik jak mierzy kompresje rozrusznikem
Cwany i co więcej dość wykształcony mechanik - wątkotwórca został albo wprowadzony w błąd, albo źle zrozumiał. Pomiar ten polega na tzw kompresji wględnej, czyli po prostu na odwzorowaniu róznic w kompresji poszczególnych cylindrów na podstawie pomiaru prądu rozrusznika. Za pomocą wykresu pradu można wyłapać róznice w kompresji. Jest to tzw doraźny pomiar - dobry mechanik spokojnie oszaczuje pomiar z dokładnością do 1 bara. Sam tak czasami mierzę oscyloskopem.



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Post autor: michajlow » wt kwie 29, 2014 22:14

mka 3, pewnie, kup sobie tester kompresji z odpowiednią przedłużką i wymyśl jak to wkręcić szczelnie w gniazdo, klucz do świec odpowiednio długi, chwytak do ściągania kabli, strzykawkę i 30cm wężyka, żeby trafić w gniazdo świecy i grzeb sobie w AFT gdzie świec trzeba z latarką szukać, po to żeby zrobić 2 razy test kompresji. Dzięki za poradę, nie o taką pytałem. Jak miałbym silnik ABS jak ty to nie było by tematu.
ozzy1979, możesz napisać coś więcej z twojego doświadczenia, co u ciebie wychodzi?


Audi A3 1.8T AUM

ozzy1979

Sprawdzenie kompresji na podstawie prądu rozrusznika

Post autor: ozzy1979 » śr kwie 30, 2014 06:15

michajlow pisze:ozzy1979, możesz napisać coś więcej z twojego doświadczenia, co u ciebie wychodzi?
U mnie wychodzi przebieg idealnie równy - ale innej opcji nie może być. Tak, jak wspomniałem, jest to pomiar względny, dający tylko obraz jak duże są różnice w kompresji na poszczególnych cylindrach. Ale doświadczony mechanik określi w przybliżeniu jej wartość. Ja dodatkowo mam miernik kompresji, więc po pomiarze względnym mierzę kompresję na losowo wybranym cylindrze i obliczam kompresję na pozostałych z odchyleń (lub ich braku) poboru prądu rozrusznika. U siebie mierzyłem oczywiście całościowo miernikiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości