Witam, ostatnio przeglądając portale aukcyjne natknąłem się na jedną intrygującą mnie rzecz i w związku z tym mam pytanie: Do czego służy ta rurka wyprowadzona z kolektora wydechowego zaślepiona gumowym korkiem? W moim aucie ( Golf III 1.8 ABS) nie posiadam takowej, a na akcjach widziałem że takie silniki jak mój ją posiadają, widziałem też tą rurkę w Audi 80 B4 2.0. Czy może wie ktoś o co z tym chodzi? Może to wyprowadzenie służące do analizy spalin? zaworu EGR?
Załączam zdjęcie poglądowe:
Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
- Lokalizacja: Polska
Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.
Tak do analizy spalin .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
- Lokalizacja: Polska
Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.
Dzięki za odpowiedź.
Swoją drogą ciekawe czemu do jednych silników to montowali a do drugich nie?
Swoją drogą ciekawe czemu do jednych silników to montowali a do drugich nie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pytanie odnośnie kolektora wydechowego.
Pierwsze wtryski można było regulować odpowiednimi pokrętłami podobnie jak gaźniki. Do regulacji potrzeba mierzyć skład spalin przed katalizatorem, po to te rurki (za katalizatorem spaliny są już oczyszczone więc pomiar za nim nic nie daje przy regulacji).
Przykład - silniki na digifancie i digijecie z mk2 ( PF, PB, NZ)mają te rurki i śruby do regulacji składu spalin i obrotów. Nowsze silniki z mk3 na Digifancie - np 2E nadal jeszcze tą rurkę mają choć już niewiele można regulować (tylko ustawienie przepustnicy), w jeszcze nowszych nic już śrubokrętem się nie zrobi, do kontroli działania spalania są sondy za katalizatorem komputery itd i i rurki stały się zbędne.
Przykład - silniki na digifancie i digijecie z mk2 ( PF, PB, NZ)mają te rurki i śruby do regulacji składu spalin i obrotów. Nowsze silniki z mk3 na Digifancie - np 2E nadal jeszcze tą rurkę mają choć już niewiele można regulować (tylko ustawienie przepustnicy), w jeszcze nowszych nic już śrubokrętem się nie zrobi, do kontroli działania spalania są sondy za katalizatorem komputery itd i i rurki stały się zbędne.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz mar 15, 2009 12:22
- Lokalizacja: Polska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości