Hej, przeczytałem praktycznie wszystko na ten temat który opiszę poniżej jednak nie do końca znalazłem odpowiedź.
Identyczny problem jak ja mają ludzie z silnikiem 1.6 golfa III i tam jak się okazuje po dogłębnej analizie jest uszczelka kolektora ssącego i przez to zasysanie lewego powietrza. Jednak nikt z silnikiem 1.8 o tym nie pisze. Jedynie na utube znalazłem jeden filmik gdzie gość ma podobny problem.
Gdzieś znalazłem sugestie że może to być nieszczelność przy wężyku pomiędzy serwo (?)hamulca a kolektorem ssącym. Ktoś także z moim silnikiem pisał że była to cewka zapłonowa.
Jest to golf III 1HXO (możecie mi rozwinąć ten skrót bo też nie mogę znaleźć na ten temat informacji, przynajmniej co znaczy XO), z 92 roku, silnik 1.8l AAM274475, jest zagazowany (nie ma różnicy w pracy na gazie/benzynie - wiadomo że jak jest zimny to przełączając go na gaz gaśnie). Wymieniłem przewody zapłonowe bo stare już się rozsypywały ale poza lekkim wzrostem mocy nic to nie zmieniło - nie zlikwidowało falowania silnika.
Falowanie silnika - na biegu jałowym, trwa tylko chwilę po uruchomieniu silnika, do chwili kiedy się rozgrzeje - wtedy jest już okej - obroty są równe zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Dopóki samochód się nie rozgrzeje a zaczynam jechać samochód nie w pewnych momentach samochód nie chce zwiększać obrotów jeśli dodam więcej gazu ale jest to tylko chwilowe - pierwsze 300 -500 metrów. W skrajnych momentach można powiedzieć że silnik się rwie na biegu jałowym, a spaliny nie wylatują równo ale są białe.
Kilka razy w ostatnim czasie zdarzyło mi się że odpalając go na zimnym silniku ( niezależnie od temperatury minusowej czy plusowej) silnik albo tak się zaczynał telepać, że tylko dodając gazu zdołałem go otrzymać i potem już ogarniał lub poprostu po 2 -3 sekundach gasł, ale za drugim razem już zapalał i trzymał.
Proszę was o pomoc w diagnozie, jakie kroki poczynić, czy próbować robić to samemu. Dzięki za wszelkie informacje.
Golf III 75 KM, 1.8l AAM274475 - falowanie na zimnym silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf III 75 KM, 1.8l AAM274475 - falowanie na zimnym silniku
OwcaVW, wbrew temu co piszesz tematów o falowaniu jest tak dużo że mogę śmiało napisać że nie szukałeś. Chodzi o falowanie w silnikach na wtrysku jednopunktowym czyli ABS, twój AAM, ABU, ABD.
Tematy do wyszukiwarki
nieszczelność podstawy wtrysku, reset ECU, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, TPS, kontrola ustawienia rozrządu i zapłonu
Tematy do wyszukiwarki
nieszczelność podstawy wtrysku, reset ECU, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, TPS, kontrola ustawienia rozrządu i zapłonu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf III 75 KM, 1.8l AAM274475 - falowanie na zimnym silniku
Tematów jest dużo na temat falowania aczkolwiek tych wartościowych mam wrażenie koło 10 - 15. Uwierz wszystkie przeczytałem ale jest tyle sugestii że cieżko to złożyć w jedno całość. Drugie to nie wiedziałem o tym o czym napisałeś - że tematy silników ABS, ABU czy ABD można odnieść bezpośrednio do AAM - dlatego też trochę założyłem ten wątek bo chciałem byście odnieśli się do tego silnika o którym o falowaniu bardzo mało tematu (sory że trochę zaśmieciłem, ale na pewno nie bezmyślnie;) ). Ponieważ ich budowa jest jednak trochę inna miałem takie wątpliwości. Czyli liczy głównie liczy się czy jest to wtrysk jednopunktowy?
Dzięki za hasła poczytam też o nich i wezme się do pracy, dam znać co wyszło po wstępnych pracach.
Jak ktoś ma jeszcze sugestie to bardzo proszę:). Dzięki
Dzięki za hasła poczytam też o nich i wezme się do pracy, dam znać co wyszło po wstępnych pracach.
Jak ktoś ma jeszcze sugestie to bardzo proszę:). Dzięki
Re: Golf III 75 KM, 1.8l AAM274475 - falowanie na zimnym sil
Witam, zastosowałem się do rad, poczytałem na temat zaproponowane i pierwsze bo chyba najłatwiejsze to zresetowałem komputem, przez rozłączenie akumulatora. Problem ustąpił i działa bardzo ładnie, jedynie na gazie słychać że silnik krokowy na biegu jałowym działa delikatnie nieregularnie.
Wiem, że temat może nawrócić jak będę jeździł na gazie więc nie mówię jeszcze hop. Znalazłem jednak wytłumaczenie także Pawła Marka - dzięki - jak połączyć na stały reset komputera by było dobrze, jak problem nie ustąpi to postaram się przelutować kable. Dam znać jakby falowanie powróciło.
Wiem, że temat może nawrócić jak będę jeździł na gazie więc nie mówię jeszcze hop. Znalazłem jednak wytłumaczenie także Pawła Marka - dzięki - jak połączyć na stały reset komputera by było dobrze, jak problem nie ustąpi to postaram się przelutować kable. Dam znać jakby falowanie powróciło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości