problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: alex_7692 » czw mar 06, 2014 20:51

To jednak pompa była już na wykończeniu?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

Re: problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: aikon353 » pt mar 07, 2014 16:07

alex_7692 pisze:To jednak pompa była już na wykończeniu?
yes
:bigok:



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: VWiater » pn cze 20, 2016 21:02

Panowie przepraszam za odkop, ale się tak zastanawiam i może ktoś pomoże.

Pacjent MKIII 1.4 AEX odkąd pamiętam zalewany olejem Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01.
Wg instrukcji obsługi ma mieć olej lekkobieżny VW 500 00 lub nielekkobieżny VW 501 01.
Wg postów na forum i wypowiedzi m.in. jhosef oleje lekkobieżne np. 0W30, 5W30 są do bani, a oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika(i nie chodzi mi tu o falszywa zasade z prlu, że z gestego na rzadki nie przechodzimy).
Postanowiłem więc wlać olej syntetyczny 5W40 VW 501 01, ale jak szukam to nie ma takiego z żadnej firmy. Jest albo półsyntetyczny Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01, albo syntetyczny Castrol Magnatec 5W40, ale posiada normę VW 502 00.

I teraz pytanie czy ta norma VW 502 00 to nowsza norma VW 501 01 i wlać syntetyk 5W40, czy nie szukać ch*ja do du*y i zostać przy półsyntetyku 10W40 przy którym zgadza się norma VW 501 01?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 606
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: luke320 » pn cze 20, 2016 21:34

Nie bardzo rozumiem, dlaczego twój post nie znalazł się w dziale o olejach do benzyniaków.
VWiater pisze:oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika
No popatrz, a ja używam 5W50 po przesiadce z 10W40 i jakoś remontu silnika jeszcze nie musiałem robić. Dziwne.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: VWiater » pn cze 20, 2016 22:00

luke320, mało ogarniam kompa to nie znalazłem takiego działu. Nie szukam zaczepki, wnioskuje z tego co pisał m.in. jhosef o tym 5W50.

Ja chce wlac 5W40, ale żaden nie spełnia normy VW 501 01 tylko 502 00.

EDIT. Ok znalazłem temat o olejach i dałem linka do tego tematu.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: jhosef » wt cze 21, 2016 09:04

VWiater pisze:oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika(i nie chodzi mi tu o falszywa zasade z prlu, że z gestego na rzadki nie przechodzimy).
Źle odczytałeś mój post. Chodzi to to, że zalewając silnik w słabej kondycji olejem np 5W50 możemy "ukryć" nieco problem. Olej ten ma wyższą lepkość w temp roboczej.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex

Post autor: VWiater » wt cze 21, 2016 13:45

Ok teraz rozumiem jhosef. A co z tym olejem syntetycznym 5W40 do 1.4 AEX: lać go skoro nie spełnia normy 501 tylko 502 czy wlać 5W50 jak pisze luke320? I z jakiej firmy: castrol czy liquy moly?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości