problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- alex_7692
- Gadatliwa bestia
- Posty: 748
- Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
- Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
To jednak pompa była już na wykończeniu?
Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
- aikon353
- Użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
- Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
- Kontakt:
Re: problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
yesalex_7692 pisze:To jednak pompa była już na wykończeniu?
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtop ... ead#unread
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=505947
Lepsze dobre 1.4 niż zarżnięte VR6
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
Panowie przepraszam za odkop, ale się tak zastanawiam i może ktoś pomoże.
Pacjent MKIII 1.4 AEX odkąd pamiętam zalewany olejem Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01.
Wg instrukcji obsługi ma mieć olej lekkobieżny VW 500 00 lub nielekkobieżny VW 501 01.
Wg postów na forum i wypowiedzi m.in. jhosef oleje lekkobieżne np. 0W30, 5W30 są do bani, a oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika(i nie chodzi mi tu o falszywa zasade z prlu, że z gestego na rzadki nie przechodzimy).
Postanowiłem więc wlać olej syntetyczny 5W40 VW 501 01, ale jak szukam to nie ma takiego z żadnej firmy. Jest albo półsyntetyczny Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01, albo syntetyczny Castrol Magnatec 5W40, ale posiada normę VW 502 00.
I teraz pytanie czy ta norma VW 502 00 to nowsza norma VW 501 01 i wlać syntetyk 5W40, czy nie szukać ch*ja do du*y i zostać przy półsyntetyku 10W40 przy którym zgadza się norma VW 501 01?
Pacjent MKIII 1.4 AEX odkąd pamiętam zalewany olejem Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01.
Wg instrukcji obsługi ma mieć olej lekkobieżny VW 500 00 lub nielekkobieżny VW 501 01.
Wg postów na forum i wypowiedzi m.in. jhosef oleje lekkobieżne np. 0W30, 5W30 są do bani, a oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika(i nie chodzi mi tu o falszywa zasade z prlu, że z gestego na rzadki nie przechodzimy).
Postanowiłem więc wlać olej syntetyczny 5W40 VW 501 01, ale jak szukam to nie ma takiego z żadnej firmy. Jest albo półsyntetyczny Castrol Magnatec 10W40 VW 501 01, albo syntetyczny Castrol Magnatec 5W40, ale posiada normę VW 502 00.
I teraz pytanie czy ta norma VW 502 00 to nowsza norma VW 501 01 i wlać syntetyk 5W40, czy nie szukać ch*ja do du*y i zostać przy półsyntetyku 10W40 przy którym zgadza się norma VW 501 01?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
Nie bardzo rozumiem, dlaczego twój post nie znalazł się w dziale o olejach do benzyniaków.
No popatrz, a ja używam 5W50 po przesiadce z 10W40 i jakoś remontu silnika jeszcze nie musiałem robić. Dziwne.VWiater pisze:oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
luke320, mało ogarniam kompa to nie znalazłem takiego działu. Nie szukam zaczepki, wnioskuje z tego co pisał m.in. jhosef o tym 5W50.
Ja chce wlac 5W40, ale żaden nie spełnia normy VW 501 01 tylko 502 00.
EDIT. Ok znalazłem temat o olejach i dałem linka do tego tematu.
Ja chce wlac 5W40, ale żaden nie spełnia normy VW 501 01 tylko 502 00.
EDIT. Ok znalazłem temat o olejach i dałem linka do tego tematu.
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
Źle odczytałeś mój post. Chodzi to to, że zalewając silnik w słabej kondycji olejem np 5W50 możemy "ukryć" nieco problem. Olej ten ma wyższą lepkość w temp roboczej.VWiater pisze:oleje 5W50, 5W60 doprowadzą do remontu silnika(i nie chodzi mi tu o falszywa zasade z prlu, że z gestego na rzadki nie przechodzimy).
problem z ciśnieniem oleju w 1.4 aex
Ok teraz rozumiem jhosef. A co z tym olejem syntetycznym 5W40 do 1.4 AEX: lać go skoro nie spełnia normy 501 tylko 502 czy wlać 5W50 jak pisze luke320? I z jakiej firmy: castrol czy liquy moly?
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości