92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

paulinakarol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:27
Lokalizacja: Szczecin

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: paulinakarol » sob lis 09, 2013 16:52

Cześć!

Wbrew tytułowi nie chodzi o to, że ktoś mnie okrada :). Auto ma instalację LPG. Po odpaleniu silnika na benzynie i osiągnięciu 2000 obrotów sterownik STAG2 przełącza się i zaczyna podawać LPG. Z tego co wyczytałem w instrukcji sterownika w tym momencie otwierany jest elektrozawór LPG a zamykany elektrozawór benzyny.

Jak do tej pory było tak, że zasięg mojej golfiny na pełnym baku LPG wynosił ~250km na trasie, tak teraz 250km robię po mieście, a w trasie ~340km. Czary? :bigok: Raczej nie, bo jeżdżąc na LPG ubywa mi paliwa w baku (jakieś 8l/miesiąc). Rownież po przejechaniu owych 340km w trasie zauważam opad wskazówki poziomu paliwa. Zanim odkryłem zwiększony zasięg myślałem, że to jakaś nieszczelność między pompą paliwa a silnikiem, ale zweryfikowałem to przy okazji wymiany oleju i filtra. Układ był szczelny.

Pytanie jest następujące: Co jest, lub może być, tego przyczyną?

EDIT:

Zapomniałem dodać, że wymieniłem sterownik STAG2 na nowy bo myślałem, że to on świruje i przełącza się LPG/Benzyna jak mu się podoba. Bez zmian.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: 92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: XV2 » sob lis 09, 2013 23:54

paulinakarol pisze: w tym momencie otwierany jest elektrozawór LPG a zamykany elektrozawór benzyny
Prawda a w praktyce oba są otwarte i pali jedno i drugie.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: jeryk10 » ndz lis 10, 2013 11:27

Załóż przekaźnik rozłączający pompę paliwa w trakcie jak chodzi na gazie i problem będzie z głowy .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: rysiektr » czw lis 14, 2013 19:28

jeryk10 pisze:Załóż przekaźnik rozłączający pompę paliwa w trakcie jak chodzi na gazie i problem będzie z głowy .
tylko jeśli będzie chciał zapalić z benzyny to będzie musiał trochę pokręcić zanim pompa mu "nabije" ciśnienie, a przy przełączaniu w trakcie jazdy z gazu na benzynę będzie solidne szarpnięcie :D
paulinakarol, Ja bym proponował sprawdzić, czy przekaźnik który ma za zadanie odcinać napięcie do wtrysku na pewno je odcina, bo może montażysta gdzieś się je%^ą i stąd takie zachowanie, albo po prostu padł przekaźnik w sensie styki cały czas iskrzą / ewentualne słaba masa przekaźnika


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: Paweł Marek » pt lis 15, 2013 17:59

Odcięcie wtryskiwacza raczej działa bo auto nie szłoby na pełnej dawce obu paliw na raz, mieszanka byłaby za bogata. Szukaj dziury w membranie regulatora ciśnienia paliwa, nie pamiętam czy jest to część wymienna w monowtrysku, chyba tak, albo lejącego wryskiwacza, wówczas niedrogo kupujesz cały sprawny używany zepsół wtryskowy.
Albo jeśli nie zależy ci na idealnej sprawnosci wtrysku bo i tak jeździsz głównie na LPG, to zakładaj odcięcie pompy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: jeryk10 » pn lis 18, 2013 21:44

rysiektr, W moim mk2 RP jest to prawie nie odczuwalne ,a co do odpalania na benzynie to niby czemu miałby długo kręcić . Jak zawsze startujesz na benzynie , a w trakcie przełączenia na gaz rozłącza pompę paliwa .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: rysiektr » wt lis 19, 2013 10:05

jeryk10 pisze:a co do odpalania na benzynie to niby czemu miałby długo kręcić
Jeśli wyłączysz pompę paliwa i paliwo "cofnie się" do zbiornika pozostawiając puste przewody paliwowe to zanim pompa znowu je "napełni" trzeba troszkę pokręcić. Przynajmniej w tych rozwiązaniach, które widziałem zawsze tak było. I pierwsze odpalenie rano to było kilka sekund kręcenia zanim zapali. Być może zaworek jednostronny na przewodzie paliwowym rozwiązałby problem, albo pompa była już leciwa - samochody nie były nowe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: Paweł Marek » wt lis 19, 2013 12:55

rysiektr, praktycznie to taki problem nie występuje, bo pompa nabija ciśnienie w ułamku sekundy, trochę dłużej jeśli przewody paliwowe są puste , ale żeby były całkiem psute musiałby być jeszcze zepsuty zaworek zwrotny przy pompie, takie pechy tylko w Erze. Czyli zaworek zwrotny się przyda jeśli ten w pompie jest zepusty.
Sam miałem to rozwiązanie w dwóch autach i żadnego problemu z zapalaniem. Zrezygnowałem z tego z innego powodu, mianowicie takiego że wierzę w samooczyszczanie końcówek wtryskiwaczy następujące dzięki minimalnym nieszczelnościom wtrysków, a likwidacja ciśnienia paliwa to samooczyszczanie likwiduje.
W zdrowym silniku to bez znaczenia, w już zużytym trochę plującym w dolot olejem i spalinami owszem, skończyło mi się nawet na zmianie listwy wtryskowej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

92r. 1.8 AAM Znika paliwo z baku.

Post autor: rysiektr » wt lis 19, 2013 17:04

Paweł Marek pisze:ale żeby były całkiem psute musiałby być jeszcze zepsuty zaworek zwrotny przy pompie, takie pechy tylko w Erze. Czyli zaworek zwrotny się przyda jeśli ten w pompie jest zepusty.
Paweł Marek, nie chce się spierać o to kto ma rację a kto nie - być może akurat tak trafiłem, że zaworki były popsute, ale ostatnie auto w którym widziałem odcięcie pompy to samochód siostry Opel Corsa B 1.4, gdzie żeby rano go zapalić po zgaszeniu wieczorem na LPG trzeba było z 5s kręcić aby zapalił. Natomiast przy gaszeniu na PB wystarczyły dosłownie 3 obroty wałem i już. Być może coś innego jeszcze było skopane, nie wnikałem samochód już dawno się sprzedał.
Paweł Marek pisze:mianowicie takiego że wierzę w samooczyszczanie końcówek wtryskiwaczy następujące dzięki minimalnym nieszczelnościom wtrysków, a likwidacja ciśnienia paliwa to samooczyszczanie likwiduje.
też w to wierzę, dlatego min. z tego powodu nie mam odcięcia pompy paliwa po przełączeniu na lpg


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości