1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
Witam, problem z w/w silnikiem. Po planowaniu głowicy i wymianie uszczelki pod głowicą silnik szybko się nagrzewa. W trasie trzyma normalnie 90 stopni, w mieście szybko temperatura rośnie do 100 stopni i włącza się wentylator na 2. biegu. Mechanik wymienił czujnik w chłodnicy bo wg niego wentylator za późno się włączał. Ja mam wrażenie że nie działa na 1. biegu. To sprawdzę. Jednak niepokoi mnie to szybkie nagrzewanie się silnika. Pompa wody i termostat nie zrobiły więcej jak 40000km. Dziś sprawdzałem i termostat otworzył przy ok 80stopniach. Węże górne były naprawdę gorące a termostat zamknięty( zimny dolny wąż). W czasie gdy walnęła mi uszczelka silnik rozgrzał się do 110 stopni. Czy możliwe że termostat uległ uszkodzeniu?
Dodam ze jazda w mieście wygląda tak. Stoję na światłach, płyn nagrzewa się do 100 stopni, włącza się wentylator. Studzi do 90 i na 3 światłach powtórka.
Dodam ze jazda w mieście wygląda tak. Stoję na światłach, płyn nagrzewa się do 100 stopni, włącza się wentylator. Studzi do 90 i na 3 światłach powtórka.
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
odpal auto, ustaw nawiew na ciepło i tak niech chodzi na postoju i obserwuj kiedy dolny wąż zacznie robić się ciepły. Sprawdź też drożność tego cienkiego wężyka dochodzącego do zbiorniczka wyrównawczego.
>>>>>White GL by Stary<<<<
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
jeszcze upewnij się czy pasek na pompę dobrze założony bo częste są pomyłki że zakłada się górą ma iść pod kołem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
Paweł Marek, z tego co wiem abs to to samo co aam i tam nie da się założyc paska pod kołem.tutaj pompa wody jest osobno i zaklada się pasek na 2 koła ( pompy i wału) więc musi być na kole.
>>>>>White GL by Stary<<<<
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
stary, można założyc dołem koła czyli na około - i tak ma być - oraz górą, wówczas pompa kręci się odwrotnie i źle działa, częsty błąd , proszę, tu jest źle viewtopic.php?f=141&t=515206" onclick="window.open(this.href);return false;
zakłada się jeszcze na alternator z wyjątkiem wersji z klimą, przy klimie pompa wody jest na pasku razem ze wspomaganiem
zakłada się jeszcze na alternator z wyjątkiem wersji z klimą, przy klimie pompa wody jest na pasku razem ze wspomaganiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
Paweł Marek, zwracam honor, pogmatwało mi się , jest jak mowisz koło wału, alternatora i koło pompy .Dla mnie to intuicyjne, że musi iść na około ,nawet slady rowków na kole pompy pokazują jak to ma isć. Widać też po pasku gdzie jest jego robocza strona.
>>>>>White GL by Stary<<<<
Re: 1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
Pasek dobrze założony, termostat otwiera przy ok 85 stopniach czyli dobrze, wężyk odpowietrzający drożny. Teoretycznie wszystko gra.
Okazało się że wentylator nie miał pierwszego biegu, przeczyściłem styki przy rezystorze dmuchawy i wszystko grało...
Silnik 1.8 ABS z dołożoną klimatyzacją Diavia w 2000r w serwisie Boscha w Niemczech, Vento rocznik 92 wiec wentylator jak w dwójce. Przekaźniki przy aku. Problem jest taki:
1. Wyłączony zapłon. Zwieram przewody od czujnika temp. w chłodnicy i jest pierwszy bieg oraz drugi. Super.
2. Silnik na chodzie, rozgrzewa się do ponad 90 stopni i włącza się dmuchawa na 2. biegu. Napięcie pojawia się na wszystkich stykach czujnika chłodnicy.
3. Silnik na chodzie, nie osiągnął temp. włączenia wentylatora. Zwieram styki na krótko, jest 1. i 2. bieg.
4. Silnik na chodzie, włączam klimę, włącza się wentylator na 1. biegu.
Idę sprawdzić jeszcze ten NOWY czujnik czy przypadkiem nie zwiera 2 styki na raz od 1. i 2. biegu.
I okazało się że "nowy" czujnik zwiera od razu 2 biegi. Przyczyną grzania się do 100 był brak 1. biegu spowodowany zaśniedziałymi stykami na rezystorze wentylatora. Teraz pozostało wymienić niesprawny czujnik.
Okazało się że wentylator nie miał pierwszego biegu, przeczyściłem styki przy rezystorze dmuchawy i wszystko grało...
Silnik 1.8 ABS z dołożoną klimatyzacją Diavia w 2000r w serwisie Boscha w Niemczech, Vento rocznik 92 wiec wentylator jak w dwójce. Przekaźniki przy aku. Problem jest taki:
1. Wyłączony zapłon. Zwieram przewody od czujnika temp. w chłodnicy i jest pierwszy bieg oraz drugi. Super.
2. Silnik na chodzie, rozgrzewa się do ponad 90 stopni i włącza się dmuchawa na 2. biegu. Napięcie pojawia się na wszystkich stykach czujnika chłodnicy.
3. Silnik na chodzie, nie osiągnął temp. włączenia wentylatora. Zwieram styki na krótko, jest 1. i 2. bieg.
4. Silnik na chodzie, włączam klimę, włącza się wentylator na 1. biegu.
Idę sprawdzić jeszcze ten NOWY czujnik czy przypadkiem nie zwiera 2 styki na raz od 1. i 2. biegu.
I okazało się że "nowy" czujnik zwiera od razu 2 biegi. Przyczyną grzania się do 100 był brak 1. biegu spowodowany zaśniedziałymi stykami na rezystorze wentylatora. Teraz pozostało wymienić niesprawny czujnik.
1.8 ABS grzeje sie po wym. uszczelki pod głowicą
nie panikujcie z ta temperatura to dobrze ze silnik sie szybko nagrzewa jego praca to przeciez 80a 100C. chwilowa temp 100 C to nic strasznego. czujnik w chlodnicy 1bieg wlacza sie w przedziale 95 a 101 C a 2 bieg powyze 102 C i usiebie mam tak samo w korku szybko sie grzeje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości